Bastu och iskyla i Mumindalen

 

Fy så kallt och burrigt det varit i dag.
 
När jag tog min runda kring sjön så önskade
jag nästan att jag satt på mig fingervantar,
för oj så jag frös om mina händer!
 
Det var verkligen toppen att maken och
barnen väntade där hemma med en
varm bastu :-)
 
 
 
 
 
Jag passade på att inviga mitt bastusalt från
c/o GERD och det doftade verkligen uppfriskande
samtidigt som det gjorde mig len och mjuk
som en barnrumpa över hela kroppen.
 
Men när jag sedan duschade och sköljde ur
mitt hår som fick sig en inpackning så följde
bastusaltet från min rygg med vattnet och
samlades i Mumindalen...
 
Jag kan meddela att Sauna Cool Scrub
inte bör hamna i rumpan, då det renderade
i en kylande känsla som håller i sig rätt länge.
 
Den enda fördelen är att mina fisar numera
doftar som Vicks halstabletter ;-P
 
 
 



Anonym säger

Ha ha du är lika galen och tokig som vanligt. Tack för att du roar oss :-)

2013-07-20 @ 20:15:46
Johanna -Mamma till Leija säger

Så härligt att få värma sig i bastun efter en kylig promenad! Bastusaltet verkar va kanon!
Kram

2013-07-20 @ 20:27:30
URL: http://skuggis.wordpress.com
Ida säger

Trist med regn vännen :-( men skönt att få lite gjort hemma. Blir ju inte av när det är soligt.
Härligt med bastu oxå. Å fisar som luktar vicks är inte fy skam d heller hihihi

Har glömt att svara på hur min rygg är, och den är mycket mycket bättre. Har slarvat med övningarna dom senaste veckorna men har ändå Inge fått ont. Däremot kommer det smygandes om jag stått upp mkt eller om jag städar :-( men som sagt, är på väg åt rätt håll.
Nu ska jag snart sova, har varit en lång dag.
Natti och sov så sött!! Kramar till dej!

2013-07-20 @ 22:17:22
URL: http://ettnaturligtvis.wordpress.com
Linda/Candygirl säger

haha... ja kylfunktionen i rumpan är nog lite ovan... haha..

jag har inte joggat idag. vi har roat oss med annat...

2013-07-21 @ 00:23:37
URL: http://www.candygirl.nu
Linda/Candygirl säger

Snygg färg på väskan. .

Jag har jättesvårt att få fram mina kommentarer till dig. Dom bara försvinner.... det jag kommenterade igår gick inte fram och nu i morse skrev jag i väskinlägget...men samma där...

Jag är här även om jag inte syns.

2013-07-21 @ 09:59:52
URL: http://www.candygirl.nu
Linda/Candygirl säger

verkar inte kunna kommentera på dina översta inlägg.. måste tydligen välja ett under för att kommentaren ska fastna.. det är helt omöjligt att kommentera väsk-inlägget ovan... hm!

2013-07-21 @ 12:06:38
URL: http://www.candygirl.nu
Jennie säger

Spännande det med bastusalt
Vart har du köpt det?

Svar: Jag har vunnit det, men googla co/GERD så hittar du säkert återförsäljare :-D
Therese Bjärstig

2013-07-21 @ 20:39:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: