Djur, karuseller och bad

 
 
Djuren i all ära, men på Frösö Zoo var det
nog ändå karusellerna som var det roligaste
om ni frågar barnen.
 
 
 
 

Jag gillade tropikhuset, men Luran tyckte
att det både var varmt och luktade
mysko där inne...
 
 
 
 
 
En stolt kille som numera är helt blöjfri dagtid,
och således var väl värd alla karuseller och
åkattraktioner :-)
 
 
 
 

Dessutom passade han på att "jobba" när
han ändå var i farten.
 
 
 
 
 
Det gäller att hålla tungan rätt i mun och dra
i spakarna så att skopan gör som man vill!
 
 
 
 
 
Som ni ser var det en slagen hjälte som i
princip somnade vid bordet då han åt sin våffla...
 
Vad tyckte vi då om Frösö Zoo?
 
Nja, vi var inte särskilt imponerade över djuren,
det kändes mest som om vi såg fyrtioelva varianter
av lamadjur och som alltid tycker jag att miljöerna
och djuren ser lite tråkiga och tilltufsade ut.
 
Djurparkerbevara arter och på olika sätt
förvalta djur, men är ändå på det hela taget
rätt deprimerande ställen anser jag.
 
Karusellerna var ok, men exakt de samma
som för tre år sedan.
 
Då var nog dagens besök på Storsjöbadet mer
väl värt pengarna, och barnen hade det rasande
roligt trots att de var för unga för att åka de
tre större vattenkanorna.
 
Att bo på hotell, se djur, åka karuseller,
gå ut och äta, handla för egna pengar
Barnens hus och få bada var toppen om
ni frågar ungarna.
 
Och visst var det trevligt, men som alltid
säger jag borta bra, men hemma bäst!
 
Dessutom så listade ungarna den
automatiska biltvätten som vi körde igenom
på hemvägen också på den "roliga" listan.
 
nästa års semester får kanske bli en
tur till biltvätten ;-P
 
Nu hägrar stugan igen!
 
KRAM
 
 
Ps. Har fortfarande superseg uppkoppling,
så jag surfar från mobilen men har ingen möjlighet
att besvara alla kommentarer via den, så
jag återkommer på den punkten då
det blir bättre nät! Ds.
 
 
 
 
 
 
 
 



Znogge säger

Vi gjorde en sommar en extremt pedagogisk och trevlig semester för barnen. När vi frågade vad som var bäst fick vi svaret "När vi åt wienerbröd!"

Tanken som räknas...

Ha en fin fredag!

2013-07-11 @ 23:45:41
URL: http://znogge.wordpress.com/
Johanna -Mamma till Leija säger

Mysigt ni hade det & ha det så bra i stugan! Önskar er en trevlig helg!
Kram

2013-07-12 @ 05:46:59
URL: http://skuggis.wordpress.com
Skorpan och Loppan säger

Haha, det är dom enklaste sakerna som är roligast :) Ni kanske får ta några fler turer till biltvätten under sommaren :)
Bland alla leksaker tjejerna har så är det den tomma vattenflaskan med torr pasta i som är roligast...

2013-07-12 @ 08:02:04
URL: http://skorpanloppan.blogspot.it
Cissi säger

Mina barn föredrar också karuseller framför djur, så nästa vecka är det dags för det årliga besöket på Gröna Lund :D

Om ett par timmar är det vår tur att ta semester/sommarlov, LYCKA!

Kram

2013-07-12 @ 09:56:02
URL: http://cissileandersson.blogg.se
Britt säger

Jag har inte varit på Frösön på jättelänge,men har också hört att djuren inte har det bra där.Jag har lite svårt med djurparker,tycker synd om djuren.De ska leva i frihet tycker jag.Det spelar ingen roll om de har stora hägn att vara i.Men man åker ju för att barnen ska få se djuren.Har ett minne när vi var till Orsa björnpark med barnen,det dom kommer ihåg var myrorna...Det en annan tycker inte är något roar barnen mest.Underbara ungar....Ja här är det varmt och skönt,så man slappar och myser.Ska ha mitt"barnbarn" i helgen så det blir väl att röra på döfläsket.Imorgon ska jag och sonen ut och fiska.Är sugen på att fiska abborre eller man kanske blir fiskf.....Ha en skön helg.kraaaam

Svar: Ja, djuren på Frösön såg ut att ha det lite si så där, jag blev lite illa berörd och kunde inte njuta... Så var det när jag besökte Junsele djurpark sist också... Däremot tycker jag Lycksele djurpark känns lite mer ok, även om vilda djur givetvis alltid har det bäst i frihet. Å ang fisket så tror jag vi får testa att lägga ut mjärden, för det verkar vara rätt ofiskelit just nu... KRAM!
Therese Bjärstig

2013-07-12 @ 15:26:10
ansepanse säger

vilken mysig tripp och biltvättar är verkligen inte att förakta som rolighet :D
Sv: om du hinner så gå in och läs mitt inlägg idag
bamsigaste kramarna till er alla <3

2013-07-15 @ 10:22:05
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: