När regnet faller

 
 
I dag faller regnet här på Sockenvägen.
 
Planen var att åka på en auktion i krokarna,
då det är ett ypperligt tillfälle att fynda på sådana
om vädret är lite si så där.
 
Men jag kände mig både frusen och lat och började
istället att plocka här hemma.
 
 
 
 
 
Jag har numera en välstädad, sorterad och
urplockad garderob :-)
 
Dessutom har jag passat på att grava en
bit älgkött som jag tänkte ta med till stugan.
 
 
 
 

Mina blommor har även de fått lite omtanke,
och i vissa fall lite ny jord och näring.
 
Av en avbruten pelargonblomma fick det
bli ett litet stilleben i en glasskål med vatten.
 
 
 

 
Så länge det är sommar och fint väder har jag
absolut ingen lust att fixa här hemma, men så kommer
en sådan här regnig och höstlik dag och vips vaknar
hemmafixarkänslan.
 
Jag får lust att byta gardiner, städa,
flytta om saker och möblera om.
 
Men det jag verkligen borde ta mig an
är skräprummet i källaren...
 
Tror att jag ska ta en kopp te och fundera på saken.
 
Jag har ju trots allt semester ;-)
 
 
 
 
 



Miranda säger

Här packas det för utlandssemester. Skall bli riktigt skönt att få komma hemifrån och göra nåt annat än att gå i skogen, fiska och leta bär. Hunderna och gubben stannar hemma. Ha det bäst! Vi hörs sen ;-)

2013-07-20 @ 12:18:34
Johanna -Mamma till Leija säger

Här e det stålande sommarväder. Skönast att va inne, för det e för varmt ute! ^^ Skönt att fixa en massa när vädret e dåligt! Här e det också semester, underbart!
Kram

2013-07-20 @ 12:46:26
URL: http://skuggis.wordpress.com
Anonym säger

Här hemma skulle det också behövas städas och rensas! Vi fick i veckan äntligen hem vår nya säng så nu är sovrummet rensat men ska till hösten målas om (om jag får bestämma)😉
Bra kämpat i slalombacken förresten, hur kändes det i benen?
Kram Emma

2013-07-20 @ 13:33:01
Erika säger

Kan trösta dig med att du missade inte så mkt genom å va hemma från auktionen....var väldigt mkt rat!

Svar: Jasså, skönt att höra... Hörde dessutom att det som var nått gick väldigt dyrt, för inte tusan betalar jag 500 kr för en sockerlåda inte...
Therese Bjärstig

2013-07-21 @ 00:45:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: