Hög tid för påskris

Ännu gapar kannan tom, jag måste nog fylla den med
påskris eller liljor för att få lite påskstämning i mitt uterum.
 
 
Jag brukar ju ligga lite före min tid, och älskar
våra traditionella högtider. Men i år har jag
inte riktigt haft någon tid eller ork att börja
göra påskfint.
 
Men nu känner jag att det börjar vara hög tid
att i alla fall fylla kannan i uterummet med
lite påskris eller lliljor, och smyga fram de få
men viktiga påskdetaljerna som kommer
fram årligen här på Sockenvägen.
 
Men i dag snöar det och det känns
inte alls lockande att ge sig ut och
hämta in påskris...
 
Så det får helt enkelt anstå
ytterligare någon dag!
 
Det ger mig dessutom lite tid att
klura hur riset ska dekoreras :-)
 
 
KRAM
 
 
 



Znogge säger

Ja, påsken är tidig i år så det börjar onekligen att bli dags. Får väl ut i trädgården...

Kram

2013-03-04 @ 08:25:25
URL: http://znogge.wordpress.com/
Åsa säger

Fint med det svarta på Din skänk i uterummet, gillar speciellt tuppen :) men även lyktan & kannan kunde få flytta hem till mig...

Fy så hemskt, stackars Miranda, så jäkla otäckt, det är ju värsta mardrömmen att tappa hund med koppel på.
Skönt det gick bra, men vilken jävla helg hon å Aron haft.

Gick med Bullen igår, han var inte glad & nöjd, för mycket störande... enligt honom, folk som gick med stavar, barn på skoter som skrek, skällande hund osv
Det är ju bra när det händer lite runt omkring, men lösa hundar ogillar jag, känner mig inte bekväm när de kommer mot oss å skäller, känns inte bra.

Skitväder, typiskt när det är sportlov.

Första natten Elin inte har kräkts, halleluja, kanske går det åt rätt håll nu.

Ha en fin måndag - Hur är det med Ms tumme? *kram*

2013-03-04 @ 08:42:51
marina säger

sv. Det är de verkligen :)

2013-03-04 @ 10:32:56
URL: http://marinapalme.blogg.se
ansepanse säger

då hann jag före dig i år :) jippie :)
här är det en svag sol idag och så blåser det rätt friskt
Sv: åh vad roligt för Luran och Bogge, både roligt och spännande, tänk att få sova över hos farmor och farfar och träffa storkusinen :)
bamsekramar vännen och en fin början på den nya veckan <3

2013-03-04 @ 10:52:51
URL: http://kinaguld.blogg.se
Tina säger

Hej finaste! Haha! Ja du är ju alltid lite före när det gäller högtiderna! Vi har tänkt fira påsk i Sthlm i år....Det blir nog bra hoppas jag. Hoppas du har en fin dag! KRAM

2013-03-04 @ 11:21:16
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
Ing-Britt säger

Hejsan vännen!
Hoppas din måndag börjat bra och att det går bra med jobbet. Du kanske tom har sällskap av en sjukskriven man några dagar.
Här har veckan börjat med en ganska stressig morgon då jag först varit in till Örebro och tandläkaren med Eve sen kört henne till Närkes Kil där hon gör sin praktik på en hästgård. Efter det till gymmet och sen hade jag tänkt hinna tvätta bilen men blev bekväm och körde in den i snabbtvätten ;). Nu ska jag försöka få nåt i magen innan jag ska iväg och jobba em skift.
Många kramar Ing-Britt

2013-03-04 @ 11:28:17
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Jenni säger

Men fy för surströmmning så där på en söndag ;) Det är något jag inte "lärt" mig gilla än, vet inte heller om jag vill göra mig den ansträningen för att lära mig heller!

Tur i oturen för M att det inte blev värre! Han påminner lite väl mycket om Göran som klämmer sig i det ena och andra och gör sig illa. Sågat av en bit av tummen, klämt sig i vedklyven, fastnat under en truck ;)

Hoppas ni får en fin vecka! Har barnen sportlov?
KRAM

2013-03-04 @ 11:38:49
URL: http://sananaolillebror.blogg.se
Linda/Candygirl säger

Vilken bra ide... det ska jag oxå fixa i veckan tror jag..

2013-03-04 @ 12:08:46
URL: http://www.candygirl.nu
Therese säger

Ja det känns inte som påsken är riktigt så nära som den faktiskt är. Alldeles för mycket snö och kallt fortfarande! Men den lär väl infinna sig ändå, så det är lika bra att förbereda sig för påsk även det här året.
Kram

2013-03-04 @ 12:44:57
URL: http://tess74.blogspot.com
carina säger

Här har man ingen inspiration av något påskris heller. Och förresten kommer man inte fram i skogen heller :)
Kramen vännen♥

2013-03-04 @ 12:52:53
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Johanna - Mamma till Leija säger

Ja, lite påskris hade suttit fint i kannan!
Kram

2013-03-04 @ 19:53:19
URL: http://skuggis.wordpress.com
christin säger

Med en sån fin tupp så behöver du minsann inte ha så mycket mera för att det ska bli fint..... den är urläcker!!
Hoppas att ni får vara friska nu och verkligen kan njuta av våren och allt som ska hinnas med.
P.S. Jag har tomater och paprika på G nu och jag längtar efter att få äta detta goda....

KRAM!

Svar: Ja nu börjar en härlig tid, vårvintern med solsken, skoter, pimpling och korvgrillning... Ljuvligt! Å du har redan börjat så och tänka på sommaren, det gillas! Själv satsar jag på att köpa drivna plantor, men nu då jag har uterummet tänkte jag ha några tomater tänkte jag.. får se om jag lyckas eller ej ;-D Massa kramar!!!
Therese Bjärstig

2013-03-04 @ 19:53:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: