Det brinner

 
 

Här hemma brinner ständigt ljus i
olika former denna tid på året.
 
En stor favorit är vaniljdoftljus från Rusta,
som ibland varvas med lite dyrare sorter.
 
Dock tycker jag många gånger att de billiga
varianterna som finns i matbutikerna är
väl så prisvärda, då de brinner minst
lika länge och doftar "lagom".
 
 
 
 
 
 
Inför första advent brukar jag se över batterier
i brandvarnarna, att brandsläckare, brandfilt,
liksom brandstege ser ok ut och ligger
där de ska.
 
Köksfläkten kan det också vara klokt
att se över och eventuellt rengöra.
 
Dagens tips får därför bli att ni
ska "brandsäkra" ert hem.
 
Varför inte låta barnen rita en liten
teckning och skriva "Du släckte väl ljuset?"
som en liten påminnelse som ni sätter fast
ytterdörren?
 
Kanske kan det göra att det blir en
eldsvåda mindre för brandkåren att
bekämpa i år
 
 
 



ansepanse säger

vi har också brandstege, brandsläckare och två brandvarnare, en på varje våning men jag är alltid nojig men levande ljus, jag går och kollar mer än en gång att jag verkligen har blåst ut ljusen
Sv: jodå :) vi bor i samma land :) fast ibland känns det inte riktigt så
mm, det hade varit mysigt att få komma med vovvarna och pyssla, Sluggo hade gärna gått på "husvisning" tillsammans med Luran <3
vad skönt att du slipper fara till stora staden
kramen <3

2013-11-26 @ 11:01:43
URL: http://kinaguld.blogg.se
Lizas Lantliv säger

Hej vännen!

Så fint du pyntat!
Jag har inte ens börjat än, hinner ingenting med min lilla plutta!
Men idag SKA jag börja på så det så! =)
Åh vilken fin lykta, förstår att du inte kunde motstå den!

Ha det bra!

Massa kramar!!

2013-11-26 @ 11:18:01
URL: http://lizaslantliv.blogspot.com
Åsa säger

Här brinner oxå ljus från eftermiddag till kväll,
Med mitt minne så tänder jag inget innan jag vet att nån är hemma, om något skulle hända... det är lätt att glömma ett ljus och med både hund & katt vill jag inte riskera något i onödan,

Elin fick, efter många om och men, det räknas inte som akut, en tid idag kl 14, i april var vi sist på sjukan pga Elin inte var pigg och kanske med tanke på min sjukdom skulle det tas mer prover ifall hon fortsatte vara trött & hängig, då blev det vår sommar och Elin kändes piggare, nu när jag frågade om uppföljning sen sist så svar nej, vi borde ha återkommit inom 3 månader...

Ska ta ett snack med läkaren, vi kan ju ha tur,

Kram

2013-11-26 @ 12:08:33
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Linda / Candygirl säger

Vi byter i alla brandvarnare nu.. tre här hemma, två i gula huset. Det blir ett par hundra bara på batterier... men det får man ta.

2013-11-26 @ 16:19:32
URL: http://www.candygirl.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: