Ge upp?

Viewsport
 
 
Ska jag måste ge mig?!
 
Tror inte min envishet hjälper
så mycket när det rent utav gör ont :-(
 
2,5 minuter gjorde jag på ren bägd,
men då sved det rejält i svanken/ryggen.
 
Har ont och känner mig sned i
bäckenet igen, trist då det känts
bra så länge.
 
Prövade att springa med det
fick bli PW istället då det inte kändes bra.
 
Så vi får se, blir kanske att bita i det
sura äpplet och ge upp plankan och boka
tid hos någon som kan knäcka till mig igen.
 
 
 
 Viewsport
 
 
 Och vad gäller löpningen tror jag att
jag tar en genväg och beställer dessa tights ;-P
 
Hoppas det går bättre för er!
 
 
 
 
 
 
 



Linda / Candygirl säger

Här kan inte springas alls för tillfället... en rygg som bråkar efter ett fall på jobbet för stnart två veckor sedan.. blir inte bättre, utan sämnre.. ska till läkare idag...

2013-11-20 @ 07:16:25
URL: http://www.candygirl.nu/
Tina säger

God morgon hjärtat! Var rädd om dig och lyssna på kroppen! Hoppas du inte har allt för ont och att du får en fin onsdag! KRAM

2013-11-20 @ 07:23:11
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
Znogge säger

Bättre det än att du tränar fel på ett sätt som ställer till det för dig... Vi måste vara rädda om oss!

Kram

2013-11-20 @ 07:27:03
URL: http://znogge.wordpress.com/
Fröken L säger

hej hopp..

men så tråkigt att du har ont, hoppas du får hjälp.. har läst att sidoplankan funkar om man har ont i bäckenet ?.. "tips kanske"

Hur går det med julstämningen ? här lyser den med sin frånvaro, är inte alls redo för advent än känner jag.. skulle behöva lite snö och feeling, har ni snö ? Här har vi nästan vår ute, suck..

kram

2013-11-20 @ 08:10:56
URL: http://liteomalltihop.blogg.se/
Åsa säger

Tycker synd om Dig när Din kropp bråkar,
Hörde av sjukgymasten att plankan var bra, om man inte har ryggbesvär eftersom de då kan förvärras...

Har nyss ringt skolsköterskan då Elin hostar, hon är inne på vecka 6 med denna hosta, hörde att en unge i hennes klass skulle röntga lungorna, ringde å frågade om skolsköterskan visste om det gick något... Svar blev beställ tid på sjukan,
Elin hostar, så klart, mest på natten, hostar till hon nästan kräks - ibland till hon kräks...

Jo det är aningen kyligt, minus 9, men säger som Du, hellre kyla än regn å blött,

Risken är nog att det är halt Du får köra försiktigt det har ju hänt massa olyckor runt om länet, förhoppningsvis blir det Zumba & Dorotea i morgon för oss,

Kram, kram

2013-11-20 @ 08:28:55
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
ansepanse säger

om du får så ont vännen så ska du inte fortsätta med det, absolut inte
jag har klarat mycket mer :) jag gjorde rekord igår
Sv: vilken härlig myskväll du och busisarna hade igår
kramen vännen <3

2013-11-20 @ 11:03:35
URL: http://kinaguld.blogg.se
Tekniknörd säger

Hamnade här av en ren slump men fastnade vid inlägget och vill bara säga, fortsätt kämpa!

Att man har ont i kroppen är ett ganska tydligt tecken på att det behövs just träning, för att stärka upp delar som gör att andra överbelastas. När det kommer till ryggproblem så är problemet oftast försvagad muskulatur i just bål och rygg.

Kan absolut inte säga vars problemet sitter för just dig och vill inte predika att träning löser allt, men det löser mycket. Det viktiga är att hitta en träningsform som passar ens förutsättningar i just det tillfälle man befinner sig i... Alltså, har du ont i ryggen så ska du undvika övningar som har hög belastning på ryggen, kotor, diskar etc. Även om det är just denna muskulatur som behöver stärkas så måste man ta det stegvis och försiktigt... Kör du för hårt direkt så kommer problemen troligtsvis istället att öka.

Allt som allt så skulle jag rekommendera att alltid kolla upp "oroande" ryggsmärtor med doktor/sjukgymnast innan man fortsätter träna, för att utesluta ev. problem som behöver just vila för att läka. Fallet är dock sällan det och risken är att om man vilar "bara för att" så kan problemen oftast bli värre, eftersom muskulaturen då försvagas ännu mera.

En riktigt bra övning för att stärka upp rygg och bål är sittande rodd, men även plankan, sidoplankan och ryggresningar (med rak rygg, alltså inte rulla upp).

Oj vad mycket det blev, hoppas det var till någon nytta utan att trampa nån på tårna... Det sista jag dock vill tillägga är att det viktigaste, vilken övning man än gör så lägg fokus på TEKNIKEN! Tekniken är a och o i allt utförande och det är viktigare att prioritera detta framför att lyfta tungt eller orka länge. Med en korrekt utförd teknik så kommer rätt muskler att aktiveras och övningen fyller sitt syfte. Känner man i en övning att man inte längre kan utföra den tekniskt korrekt pga att man börjar bli trött - > VILA och/eller sänk belastningen.

Hur som haver, hoppas ryggen blir bättre och att mitt långa inlägg inte tas som en predikan, kunde bara inte låta bli att ev. hjälpa till lite granna.

Svar: Nej då! Bara tacksam för tips och pepp! Har tränat kondis rätt bra på sistone, men glömt ryggen och mest fokuserat armar, mage och ben, men nu ska jag börja med sidoplanka och ryggövningar. Har problem med bäckenet/ryggen sedan senaste förlossningen och har gått regelbundet hos en som "fixat" ryggen, men nu var det nästan ett år sedan sist då jag tack vare träning lyckats hålla ihop, precis som du skriver! Så jag ska ta det vacker å som du skriver fokusera på teknik och att göra övningarna rätt - kvalité framför kvantitet :-D Tack än en gång för att du tog dig tid att komma med dessa tips och råd!!!
Therese Bjärstig

2013-11-20 @ 15:59:50
Åsa säger

Hej!

Så träligt med en trilskande kropp, det är så stört tycker jag, man vill liksom att allting ska funka. Alltid! Men läckra brallor/tights att springa i, de borde man få i julklapp av sin man t.ex.

Fråga: Du har ju väldigt fina renar i vitt, porslin antar jag, VAR hittar du dom? Jag har letat i hela Tranås (vilket kanske inte är det största utbudsstället men inredningsaffärer är liksom stort här, det finns fler än vad som borde gå runt) och det enda jag hittat är en glittrig ren i typ styrolit eller nåt, på Åhléns och den har ju börjat tappa allt glitter efter att man bara lyft den (men det är egentligen inte så viktigt, för det är ju inte en sån jag vill ha). Jag blir galen!

Kram!

2013-11-24 @ 17:24:30
URL: http://bloggenimittliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: