Pyssel och pepparkakshus

En usel mobilbild, snälla tomten kan jag inte få en ny kamera?!
 
 
 Förutom vanliga presenter fick barnens kusin
en upplevelse i födelsedagspresent.
 
Ellie ska komma hit till helgen för att sova
över och pyssla med Luran.
 
Luran har bestämt att de ska göra tomtar,
så jag har sparat toarullar för att göra de
tomtar jag tipsat om tidigare.
 
Något pyssel med kottar lär det
också bli då Luran plockat massor
av kottar för att ha just till julpyssel.
 
Jag har även köpt en stor låda med
pysselsaker som jag hittade på Rusta,
samt porslinstomtar på Wiks som
tjejerna ska få måla.
 
Japp, jag skriver tjejer för Bogge rymmer
fältet och ska vara med morfar och mormor
istället, så han får måla sin tomte
han kommer hem, för annars torde
det bli livat ;-)
 
Planen är även att tjejerna ska få hjälpa till
att dekorera ett färdigt pepparkakshus,
men vi får se hur långt intresset och
tålamodet räcker...
 
Jag ska i alla fall undvika limpistolen och
försöka foga samman huset med varmt socker
i år så det går att äta ;-P
 
 



Åsa säger

Ooo så pysslig Du är :)
Kul för tjejerna,
Förstår att Bogge har det roligare hos morfar & mormor,

Vi har oxå ett pepparkakshus här hemma, J köpte ett för att göra ihop med Elin,

Salt är ju jag, som Du vet, beroende av, åt röding igår hos mor & far, ja det blev inte Jansons... å jag tyckte maten var något för lite salt, men som sagt jag är ju salt tokig,

Kram

2013-11-26 @ 08:35:23
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Anonym säger

Limpistoler i all ära men besvikelsen när det inte gick att äta blev stor här på skolan. Så numera är det socker som gäller!

Du får önska dig en av tomten ;-)

Kram

2013-11-26 @ 09:17:58
znogge säger

Mitt namn föll visst bort...

2013-11-26 @ 09:19:18
Johanna - Mamma till Leija säger

Åh så roligt det låter! :)

2013-11-26 @ 09:36:27
URL: http://skuggis.wordpress.com
Tina säger

Men åh så mysigt! Kan jag få skicka upp mina barn till dig så att de också får julpyssla lite? Nu börjar den där tuffa tiden för mig igen med ångest över allt jag känner att jag borde göra och tycka om med julen. :-( Hoppas du får en fin dag vännen! KRAM

2013-11-26 @ 10:17:26
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
ansepanse säger

så otroligt roligt för tjejerna, kan inte jag också få komma och julpyssla lite :) låter så roligt och mysigt, klart att Bogge ska få måla sin tomte när han kommer hem igen :)
Sv: här har det istället varit en kall natt och morgon, håller tummarna stenhårt för att du ska slippa åka till stora staden imorgon
önskar dig en fin dag
kramar <3

2013-11-26 @ 10:23:13
URL: http://kinaguld.blogg.se
Linda / Candygirl säger

Dom där färdiga husen brukar bus sammafoga med bara kristyr. Det håller tillräckligt.

Våra andra alster är det limpistol som gäller!

2013-11-26 @ 16:22:24
URL: http://www.candygirl.nu/
Carolina säger

Hihi, låter som ni kommer ha det toppen! kram

2013-11-27 @ 17:19:17
URL: http://carolina1979.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: