Rent hus

 
 
Oj, oj så jag putsade och fejjade i går!
 
Men nu är i princip hela huset sanerat och
rustat inför den kommande adventshelgen.
 
Årets färgtema är som vanligt vitt,
som den här gången blandas med svart och
naturfärger och naturmaterial.
 
 
 
 
 
Renar och hjortar är en favorit som
återkommer också i år :-)
 
Inte en tomte så långt ögat når,
annat än på barnens respektive rum
(där huserar min samlade tomtearmé)
och så på toaletten som är husets
enda verkligen RÖDA rum.
 
Med en röd badrumsmatta, en röd WC-bortse,
röda handdukar, några röda lyktor, tomtar
och en röd skål fylld med smycken samt
en tvål med polkagrisdoft är det
dit man ska bege sig om man
vill få sig en dos jul x 100.
 
 
 
 
 
Själv tröttnar jag snabbt på det röda,
utan föredrar mer rena, vintriga och vilsamma
färgskalor. Men på dass passar det bra med
lite extra julstämning då man tillbringar
endast korta stunder där ;-)
 
 
 
 
 
 
Min snöklädda skog som jag köpte på
IKEA för ett par år sedan är en stor favorit
här hemma och numera ett måste till
advent. Den står dessutom alltid
placeradsamma ställe.
 
Kan nog klassas som en traditon
vid det här laget.
 
 
 
 

Den ljusslinga med stora lampor som
jag köpte till uterummet, men som visade sig
vara för kort, har fått komma in och lyser nu
istället upp hörnet bakom fåtöljen.
 
 
 
 
 
Här kommer en bild som visar hur det
verkligen ser ut  och som förklarar varför
det ofta blir detaljbilder...
 
Bogge som vägrar flytta sig från soffan
eftersom han spelar Pettson och Findus,
en tidning under bordet osv.
 
 
 
 
 
 
 Här får ni se en glimt ut mot uterummet,
det är det enda ställe som jag ännu inte hunnit
göra adventsfint i.
 
Men det hinns nog under helgen eller
kanske till veckan
 
Nu är det bara lite kakor och saffransbröd
samt julgotter som borde tillverkas,
men det får nog bli morgondagens
projekt...
 
 För i dag lyser solen och då gäller det
att ta tillvara på den känns det som :-)
 
Och på tal om sol och värme så ska
jag visa i ett inlägg lite senare vad jag fick av
min granne Martina i morse.
 
KRAM
 
 
 
 
 
 
 
 



ansepanse säger

åh vad fint du redan pyntat :) jag har bara fått upp ljusslingan ute på altanen än så länge men den har å andra sidan redan lyst om kvällarna i en hel vecka :)
kramar <3

2013-11-23 @ 12:50:02
URL: http://kinaguld.blogg.se
Britt säger

Vad du har städat och gjort adventsfint i huset.Ler,när du skriver att det enda röda rummet är toan.Då får man sitta där länge och mysa och ta in allt de "röda".Och jag som ska ha rött,måste ha mina stora tomtar framme,klä julgranen i bara röda kulor m.m.Ska börja imorgon och städa lite,för idag ska vi ha lite kalas för papsen.Annars har vi underbart väder några minusgrader och solsken.Har varit ute med hunden och promenerat en timme,underbart.....Önskar dig en skön lördag.Kram

Svar: Japp, toan är det enda med massor av rött, förutom Luras rum, det är också rött. Dessutom ska den stora julgranen vara täckt med massor, och då menar jag massor av röd kulor. Men den får stå i uterummet, så den kommer fram först framledes. Ikväll fick vi middag hos goda grannar, inte dumt! Och i utbyte fick jag med mig ett extra barn som ska övernatta, så nu tisslas och tasslas det på Lurans rum :-D Härligt! Minns själ så skoj det var då man hade kompisar som övernattade! Ha nu en fin lördagskväll så hoppas vi på samma underbara väder i morgon! KRAM <3
Therese Bjärstig

2013-11-23 @ 12:56:21
farmor säger

Va fint du har gjort,krama troll barnen så mycket ligger och vilar efter bakningen kram till er alla.

Svar: Tuuuuuusen tack för brödet <3 Helt otroligt att du fixat att baka, vila nu och slappa resten av dagen, lova det! Här städar vi, sätter ihop stolar och så borde jag baka, men nu kastar jag in handduken tror jag... KRAM <3
Therese Bjärstig

2013-11-23 @ 13:33:47
Erica AKA Tomtens Dotter säger

Haha ja men det är viktigt att julpynta muggen! Och polkagristvålen är grym :-)

Jag ska köra igång och röja bort nu - se till att lägenheten är naken inför nästa vecka.

Och det blev skitsnyggt med ljusslingan bakom fåtöljen. HISS!

KRAM

2013-11-23 @ 14:27:09
URL: http://tomtensdotter.se
Jenni säger

Vi var och shoppade julsaker igår, men vi väntar allt till nästa helg innan det åker upp, det är tradition här ;)

Det är klart du inte behöver vara med om du inte känner dig manad till det. Och kan hålla med, om man känner för stor press blir det aldrig bra. Man ska träna för sin egen skull, inte för någon annans!
Jag har precis varit på ett långpass nu i mina nya vinterlöparkläder. Supersköna och löpningen går så himla bra nu, bara glädje när jag springer...euforiskt :D

Ha en toppenkväll!
KRAM

2013-11-23 @ 14:45:33
URL: http://sananaolillebror.blogg.se
Åsa säger

Har stängt in mig & Elin i tv-rummet då J dammsuger å torkar golv i kök, hall å badrum,
bäst att hålla sig ur vägen ;-)
Tidigare var mina föräldrar hit å fikade, pappa godkände mina pepparkaksmuffins :)
För övrigt har vi "gjort" Åsele... Salig Röra = loppis, Blomhörnan, ICA och utförsäljning på fd Folkets Hus, köpte fodrade tights till Elin, kan bli bra då det kommer kyligare dagar,
Något adventspynt blir det inte här under helgen, jag väntar till onsdag/torsdag innan jag påbörjar operation JUL,
Kram

2013-11-23 @ 15:07:31
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
petra säger

Så fint!♥ jätte fint o stilrent men ändå personligt

2013-11-23 @ 16:42:19
URL: http://zupermamman.blogg.se
Johanna - Mamma till Leija säger

Mysigt! Här e stakarna också uppe, men den ena e tyvärr sönder. Får väl köpa en ny! :)
Kram

2013-11-23 @ 17:26:28
URL: http://skuggis.wordpress.com
Linda / Candygirl säger

Inte har jag gjort adventsfint redan.. till helgen.. fast jag börjar nog till veckan. .

2013-11-23 @ 20:27:02
URL: http://www.candygirl.nu/candychristmas/
Linda säger

Vad du har piffat till det hemma hos dig, jätte fint. Här har jag inte kommit längre än att fått upp vissa julgardiner och lite annat, men på fredag så ska jag ta tag i resten sen blir det juligt här med.
Ha en fin söndag
Kram Linda

2013-11-24 @ 12:15:20
URL: http://lindas-plats.blogspot.se
Johanna säger

Så fint du gjort! Vi har börjat städa men väntar till nästa helg med att plocka upp allt. :D Kram

2013-11-24 @ 17:05:04
URL: http://silverdraken.blogg.se
Cissi säger

Vad fint!

Jag kan tänka mig att du har njutit av helgen riktigt ordentligt, och då menar jag inte bara av lediga dagar ;)

Kram

2013-11-25 @ 11:54:44
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Frederica säger

Här hade jag visst missat ett inlägg, ibland är det för många nya inlägg på bloglovin att vissa hamnar för långt ner :P

Helt rätt färger till julen enligt mej ;) Jag tycker det är lättare att smyga fram mer och mer pynt under hela advent när färgerna är så neutrala, vinterpynt helt enkelt ;) Det röda och tomtar har alltid kommit fram sista veckan som först. Sambon tycker vi ska göra så i år igen, och såg lite paff ut när jag sa att jag inte ville ha rött. Hmm.. Rött är ju jul, men Njä det passar inte hos oss längre...

Mysigt med en tradition! :) tänk så många ni kommer få ihop med barnen. Vi har börjat testa oss fram, det som gillas, gör vi om, och sen efter ett par år så är det äntligen en tradition :) Men det ska smälta samman med vissa viktiga traditioner som vi vuxna hade som barn ;)


Pssst...storsele? Kan du inte smyga dig in här hos oss? Lovar dej en varm fårpläd och stor kudde ;)) kom igen nuuuurå!
Den passar bra där i hörnet! Och slingan med..

Sorry om jag skriver rörigt ikväll, jag lovar att min ögonlock stängs direkt när jag klickar på skicka :P

Sov gott!! <3

2013-11-25 @ 23:24:07
URL: http://tjugofemman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: