Test av Morbergs glögg

 
 

I går när jag var och handlade såg jag
att min butik fått hem Morbergs glögg,
och då var jag ju bara tvungen
att testa den!
 
Men den blev lite av en besvikelse,
då glöggen var väldigt "tunn" i smaken,
eller vattnig som maken uttryckte det.
 
Jag trodde Morberg skulle komma
med en "tyngre" glögg, både smak-
och procentmässigt.
 
En idealisk glögg för nybörjare dock,
lite synd bara att den har 2,2% vol
för den hade nog passat att
servera barn tror jag.
 
Här köper vi i alla fall inga fler
flaskor av den här glöggen.
 
Lördagen har börjat med en liten sovmorgon
och nu sitter jag och Bogge bänkade i
soffan och ser Tomtarnas stora äventyr
och bara myser.
 
Senare i dag ska vi åka till farmor och farfar
där Bogge ska få göra tårta och tacos
och bjuda farfar på så här en dag innan
farsdag. Den bästa presenten är
nämligen att få vara tillsammans
och umgås
 
 
 
 
 



Johanna - Mamma till Leija säger

Trist att glöggen va en besvikelse. Härligt med sovmorgon, snö & innemys! Här vaknade Leija redan kl:6, men vi har iaf fått sova hela natten! Hoppas ni får ett mysigt Fars Dag-firande! Kram

2013-11-09 @ 08:41:47
URL: http://skuggis.wordpress.com
Ida säger

Å så mysigt! Här har frukost redan landat i magen. Var visst så att någon köpt klubba till idag. Å godis får man inte äta innan frukost ;-) här öser regnet ner och tidigt imorse vakande jag av en hög smäll!! Tydligen någon sprängladdning i ett trapphus här borta! Sjuka människor!!! Som tur var så var huset tomt.
Ha en jättefin lördag! Hur mår dina svärisar efter olyckan?
Kramar!

2013-11-09 @ 08:44:35
URL: http://www.ettnaturligtvis.wordpress.com
Jennie & FrökenFlis säger

Jag skulle också trott att han skulle gjort något tyngre både smakmässigt och procentmässigt. Ser så många som dricker glögg nu så jag måste bara köpa mig en flaska jag med, blir ju jättesugen jag med! ;)

Va mysigt med lite farsdagsfirande idag, hoppas ni får en mysig dag!

kramar <3

2013-11-09 @ 09:43:07
URL: http://jenniesays.blogg.se
Susan säger

Härligt med mysmorgon =) Låter gott gott med tårta och tacos=)

Hoppas att ni får en fortsatt mysig dag.

Kramar

2013-11-09 @ 09:53:36
URL: http://susan.itelit.com
Linda / Candy Christmas säger

Tack för det - då hoppar vi över den glöggen. Ska nog testa blossa 13 i eftermiddag, då vi ska göra första julgodiset. Får se vad vi tycker om den.

2013-11-09 @ 10:14:18
URL: http://www.candygirl.nu/candychristmas/
ansepanse säger

jo, det är absolut den bästa presenten, inte alla förunnat dock
roligt för Bogge att få både göra tårta och tacos till farfar sin :)
Sv: jag har också gjort plankan :) 3 min idag
bamsekramarna vännen <3

2013-11-09 @ 10:16:06
URL: http://kinaguld.blogg.se
Emelie - Mamma till M säger

Nej... vad tråkigt!! Jag som köpte glöggen igår och ska testa vid tillfälle.

Ha en fin dag, kram!

2013-11-09 @ 11:16:51
URL: http://njutensmula.se
Ing-Britt säger

God morgon finaste!
Vilken härlig känsla att kunna njuta av att ta en runda. Här fuskade jag tom med plankan igår!! Måste ta mig i kragen då jag verkligen vill börja träna regelbundet igen.
Så moberg var ingen hit. Evelin och jag myste med Dufvenkrooks blåber & lingon men den är allt oxå bra "vattnig". Eve tyckte den smakade varm svag saft.
Önskar dig en härlig lördag, kram Ing-Britt

2013-11-09 @ 11:50:32
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Britt säger

Visst är det mysigt att bara få rå ett barn,det behöver barnen att få ha pappa eller mamma för sig själva.Men jag tycker det här vardagliga spontana umgänge med barnen,måste vara så stort för att göra något.Som du gör låter Bogge få vara med och göra tårta och laga mat är guld värt.Det är små guldkorn tycker jag...Och bara mysa i soffan med mamma...Mina barn brukar berätta att dom tyckte det var så mysigt med "fredagsmys" i soffan..Och nu blir det trångt om vi ska fredagsmys,med alla vuxna barn och hundar...Nu blir det runt köksbordet och kökssoffan (som alla älskar.)Här är det grått väder och 6plussgrader.Önskar dig en skön helg.Kram

Svar: Ja, Bogge har älskat att vara i centrum och få all vår uppmärksamhet utan konkurrens med Luran, och jag har älskat att få lyssna på hans kluriga funderingar, men längtar allt efter Luran som vi ska hämta hem i dag i samband med att vi åker till lillkusinen på födelsedagskalas. Här snöar det i dag och pappan i huset valde att jaga på "sin" dag, och tror jag det, för i går hade de 7 älgar på benen så han var sugen att åka dit igen fast nu med Bus med som vet vad han ska göra... Så håll en tumme att det blir en farsdagsälg ;-D Önskar er en riktigt fin söndag! KRAM
Therese Bjärstig

2013-11-09 @ 12:17:55
Louice säger

Nej vad synd, jag som köpte den igår och tänkte testa den ngn kväll. Nu blev jag lite besviken!

Vad gott det låter med tacos och tårta, hoppas att ni har haft en riktigt mysig lördag. Här har det stått som spön i backen hela dagen och varit väldigt grått och trist, så det blev faktiskt ingen joggingtur idag. Hoppas på bättre väder imorgon!
Kram

2013-11-09 @ 17:34:27
URL: http://mrsfunkys.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: