Åter igen gryr dagen

 
 
Även i natt kom Bogge tassande, men kröp
ner hos mig och somnade tack och lov om
utan större krångel.
 
Så i morse var vi båda utvilade,
och Bogge var sitt vanliga jag igen.
 
På väg till förskolan konstaterade han att
det var dammigt ute, men då var Luran
snabb att påpeka att det inte var
damm utan dimma! :-)
 
Själv känner jag mig betydligt mer peppad i dag,
jag har skrivit ihop ett utkast till en ny ansökan
och så kommer en av mina goa kollegor förbi
här på Sockenvägen i dag.
 
Det ska verkligen bli skoj, för det är inte ofta
jag har en arbetskamrat att luncha med!
 
Morgonen ska dock börja med lite
planering, prioritering och strukturering.
 
För lägger man lite tid på det så slipper
man den stress som annars lätt uppstår
då man får göra brandutryckningar
än här och än där.
 
KRAM!
 



Ida säger

Vad skönt!! Jag har varit lite frånvarande från bloggande den senaste tiden, har haft mkt!
Imorse när vi skulle till dagis så var allt avspärrat och var poliser och brandbilar, ambulanser och bombgrupp!!! Dom har hittat ett suspekt föremål i parken. Precis mellan oss och dagis. Jag blir så trött. Hoppas verkligen ingen kommer till skada.
Så tuva är hemma med mej för jag jobbar em/kväll. Var ju tur det iaf :-)
Ha en underbar dag och skönt att du känner dej mer peppad idag! Är du forskare? Lite nyfiken på ditt jobb :-)
Kramkram!

2013-10-02 @ 10:22:29
ansepanse säger

vad skönt att ni båda känder er pigga i morse,
fin "damm"-bild :)
kramen <3

2013-10-02 @ 19:24:20
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: