Blött och grått

 
 
Utan tvekan föredrar jag minusgrader när det
väl går mot höst.
 
Jag vaknar hellre upp till en kall och klar dag
med ett frostnupet landskap, än som i dag
till en blöt och grå dag.
 
Förutom att det är humörsänkande,
så är det ett aber att klä barnen rätt
det håller sig varma och inte blir blöta.
 
 
 
 
 
Men inget ont som inte har något gott
med sig, tack vare plusgrader har jag ännu
möjlighet att gå ut i skogen och plocka hem lite
 pysselmaterial i form av grenar och mossa.
 
Det får blir dagens lunchprojekt!
 
 
 



cecce säger

Här skiner solen men det blåser och står i:-) I går regnade det dock lite grand. Här får vi nog vänta på frosten och minusgraderna ett tag till:-) Men jag håller med dig...grått och blött väder gör ingen glad.

Hoppas du hittar din mossa!

Kram Cecce

2013-10-24 @ 09:05:54
URL: http://www.ceccesblogg.se
ansepanse säger

vilket härligt lunchprojekt :)
här hade jag + 9,8 när jag gick upp
Sv: det kommer skurar lite nu och då och så försöker solen dessemellan kika fram lite, det blåser rejält så alla löven trillar nog ner nu
mm, kan tänka mig att Luran blev glad över de tre guldpengarna som låg i burken :) nu kommer hon väl att köpa något fint för dem
ha en fin dag nu
kramen vännen <3

2013-10-24 @ 10:51:15
URL: http://kinaguld.blogg.se
carina säger

Håller med dig! Jag gillar när det är vitt på backen, och -10 och sol♥
Hoppas du hittar mossan du söker :)
Kramen vännen♥

2013-10-24 @ 11:20:22
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Åsa säger

+9 och regn, lite dimma,

Skitväder!

Fllera föräldrar i Elins klass är missnöjda med årets foton,
vi är ett par stycken som bara väljer gruppfotot,

Jag har från läkarhåll fått rådet att undvika allt som påverkar mitt mående negativt, så i morgon kliver jag inte upp, nu ligger jag till sängs fram till mitten av mars...
Jag ska undvika allt fysiskt som ger mig värk, som t ex tvätta håret, stå, sitta och gå, blir ju bra det, eller?

Om en timme bör vi vara på väg mot Dorro,

Hämtade hem en lerig Elin från skolan,
Nu snurrar tvättmaskin för fullt, jag hoppas jag hinner hänga ur innan vi åker, Elin behöver utekläderna i morgon,
Hänga ur tvättmaskin är typ en sån sak jag inte ska göra... lite svårt,

Kram

2013-10-24 @ 15:26:22
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Linda / Candy Christmas säger

Jag fick hem pysselmaterial från Panduro idag jag. Weee...

2013-10-24 @ 21:10:00
URL: http://www.candygirl.nu/candychristmas/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: