Fotografering på förskolan

 
 
 
I går var det fotografering på barnens förskola.
 
Redan på morgonen sa Luran att hon skulle gapa
så att hennes lösa tand skulle synas, och fick
hon inte göra det skulle hon vara sur...
 
 
 
 
 
Och ja, som ni ser var det inte mycket till
leende på hennes bild :-(
 
 
 
 
 
 
Desto gladare var de på syskonkortet,
men även här blinkar Bogge ihop ena ögat.
 
Självklart tycker jag som mamma att jag har
världens finaste barn, men fotografierna av
dem hade kunnat vara bättre...
 
Det är tveksamt om vi kommer att beställa
någon av de enskilda bilderna överhuvudtaget.
 
Men ett syskonkort lär det nog bli
bara för att.
 
Nästa år hoppas jag dock
att en annan firma anlitas, för denna
känner i alla fall jag mig mindre nöjd med.
 
Oproffsigt att ta med bilder där barnen
inte ens kikar i kameran som var fallet
två av de andra syskonkorten :-/
 
 Vi får satsa krutet på ett familjefotografi istället,
för det är något jag gärna velat ha!
 
 
 



A säger

Såklart man tycker att ens barn är de finaste i världen.
Kram kram ❤️❤️

2013-10-23 @ 19:17:44
URL: http://motnyalivet.blogg.se
Sanna säger

Jag var grymt besviken på Willes kort!! På 2st ser han helt mysko ut och jag känner inte igen honom och på kortet som var bäst så tittar han inte i kameran.. suck.

Svar: Nä, just att man inte känner igen sina egna barn, att de inte tittar i kameran samt knepig ljussättning gör ju att man blir måttligt besviken :-( Får nog ta upp detta och framföra en önskan om att en annan fotofirma anlitas framledes.
Therese Bjärstig

2013-10-23 @ 19:29:28
Susan säger

Trist med en dålig fotograf men fina är dom. Tycker Luran blivit så stor snabbt=)

Kramar

2013-10-23 @ 19:39:21
URL: http://susan.itelit.com
Linda / Candy Christmas säger

Oj vad stor hon ser ut...

Det där med att fota barn ÄR svårt. vi har en suverän fotograf på mitt jobb. Men firman som fotar på ungens skola är inte lika bra. Jag brukar klaga på skuggor, blickar och fokusering... men i år blev det i alla fall lyckat.

2013-10-23 @ 19:44:41
URL: http://www.candygirl.nu/candychristmas/
♥ Carina ♥ säger

Jättefina barn har du!!
Hihi, gapa... det hade säkert blivit en rolig bild :)
Kram

2013-10-23 @ 19:48:24
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Emilia säger

Men vad tråkigt med en sån fotograf!!
Vi hade fotografering på jobbet i måndags, fotografen som kommer till oss är verkligen huur duktig som helst. Barnen bara älskar honom och skrattar högt när han kör sina knep ;)
Haha, jag skrattar nog massor på gruppkortet bara för att barnen var så glada ;) kanske inte riktigt så jag hade planerat att se ut, haha.

KRAM

2013-10-23 @ 19:50:30
URL: http://eemiliaas.blogspot.com
Erica AKA Tomtens Dotter säger

Syskonkortet var ju underbart ju :-)

2013-10-23 @ 19:54:09
URL: http://tomtensdotter.se
Mandelhj säger

Vad stora och fina barn du har, Therese! :)
Syskonkortet var riktigt charmigt! Men förstår ditt ogillande. Tråkigt!
Ha en trevlig kväll!
Jag skall kika på "Bonde söker fru" nu. ;)
*Kram*

2013-10-23 @ 20:02:59
URL: http://mandelhjarta.blogspot.com
Nadja säger

Det är många som är missnöjda med korten i år, jag med! Tyckte ljussättningen var helknepig på Enzos kort så han såg likblek ut med knallröda läppar:( hoppas verkligen de tar in någon annan firma nästa år!

Svar: Så skönt, eller ja det är ju inte bra att fler är missnöjda givetvis, men ändå skönt att det inte bara är jag som är grinig och gnällig och petig. Tror vi får ta upp detta med förskolan/förskolerådet och påtala att vi är många missnöjda och ev se över om annan firma kan fota i framtiden....
Therese Bjärstig

2013-10-23 @ 20:32:05
Johanna - Mamma till Leija säger

Det på Bogge tyckte jag blev bra & syskonbilden va gullig & lite busig sådär! Luran ser mest sur ut ja. Så trist att jag inte bor närmre. Hade gärna fotat er!
Kramis

2013-10-23 @ 22:27:28
URL: http://skuggis.wordpress.com
Anonym säger

Tråkigt med en sån fotograf. Hörde kicki sa att det va många som var
Missnöjd. Jag väntar med spänning på hur vårat syskonkort blev. Sen hade ju jag turen å vinna en fotografering på Facebook, så på söndag
ska dom fotograferas igen.

2013-10-24 @ 02:46:17
URL: http://emmaochviktor.wordpress.com
Znogge säger

Kan bara hålla med! Skolfotofirmorna skär guld med täljkniv. Inga större kostnader för lokaler och många som köper. När det då finns digitala kameror så ska de ta om en bild som inte blivit bra. Dina bilder på barnen brukar vara mycket bättre. Men jag tycker att syskonbilden är busigt glad så den hade i alla fall jag beställt!

Kram

2013-10-24 @ 06:59:37
URL: http://znogge.wordpress.com/
Åsa säger

Är det Kungsfoto?
Jag är sjukt missnöjd med Elins skolkort, hon ser ut som jaa jag vet inte vad men inte min Elin,
Jag tycker många kort jt ar själv blir bättre,
Tror det bara blir gruppkortet jag beställer,

Syskonbilden är dock fin, Bogge ser busig ut,

Ha en fin dag, kram

2013-10-24 @ 07:31:45
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Johanna -Mamma till Leija säger

Jag ställde frågan i ett fotografforum jag är med i på Facebook om det finns någon duktig fotograf i Dorotea eller i närheten. I forumet finns många duktiga (alla går kurser hos fotograf Emelie Ohlsson) Hoppas jag får nått bra svar! Isf vidarebefordrar jag dom till dig! Kramis

2013-10-24 @ 08:31:49
URL: http://skuggis.wordpress.com
ansepanse säger

och jag som långtbortimormor tycker också att de är världens finaste långtbortibarnbarn <3
på syskonbilden gör det ingenting att Bogge blinkar ihop ena ögat, han ser bara extra busig ut :)
bamsekramen <3

2013-10-24 @ 10:48:31
URL: http://kinaguld.blogg.se
Ida säger

Vad är det för firma? På skolan var det Kungsfoto och bilderna på Neo blev kanonfina. Lova fotades igår på Nyckelpigan också av Kungsfoto så nu väntar jag med spänning på att få se resultatet :)

2013-10-24 @ 11:52:10
URL: http://minatvasmahjartan.wordpress.com
Emma M säger

Är ni missnöjda med korten så ska ni ta upp det. För några år sedan så hade Smulan och N pigan samma firma men N pigan bytte till Kungsfoto för dom var inte nöjda med korten... Smulan forts. ha samma firma. Inte så kul att det ska bli så här, det är ju mycket pengar man lägger ut så då vill man ju vara nöjd! :) Sen tror jag lite hur fotografen är också. Det kommer ju alltid olika... Vissa är lite mer noga.

Svar: Ja det var tydligen en väldigt oproffsig och oengagerad fotograf, har tagit upp det med personal/förskolan, och vi kommer att få ut en förfrågan om vi ska byta firma till nästa år, vilket jag hoppas de flesta föräldrarna ska tycka!!!! För det är ju fina minnen de kort man tar under förskole/skol tiden....
Therese Bjärstig

2013-10-24 @ 20:53:56
Nadja säger

Jag har hittills inte hört någon som varit nöjd med korten på Smulan i år:( Jag har nyss skickat ett mail till företaget och klagat och kommer även ta upp det på dagis till veckan. Tycker det varhelt katastrofala bilder!

Svar: Ja, jag har tagit upp det med personalen och vi kommer att få tycka till om vi ska byta inför nästa år, dock vet jag om dem som är riktigt nöjda med fotona också, så det verkar ha varit högt och lågt, en väldigt ojämn fotograf :-/ Dessutom en dyr frima, nästan 100 kr dyrare än kungsfoto för "baspaketet".... Så bra om vi är fler som engagerar oss, så vi får en annan firma nästa år!!!
Therese Bjärstig

2013-10-24 @ 21:07:13
Eva Lindmark säger

Ja, här har du en till som vart fruktansvärt besviken över barnens bilder. På vissa av bilderna ser det inte ens ut som mina barn! Och dessutom så var syskonkortet på alla tre bara att glömma. Och ja, vad mer ska jag säga? Mina barn är också väldigt fina och gör sig oftast bra på kort men detta var katastrofalt!

Svar: Se där, ännu en i skaran av missnöjda, vet nu om minst en handfull föräldrar som varit riktigt besvikna, men även ett par som varit helnöjda, men enl personalen så ska vi få rösta/diskutera om vi ska byta firma till nästa år, vilket jag VERKLIGEN hoppas. För dels dålig och oproffsig fotograf, dels dyra kort... Trist att inte få nått vettigt kort på barnen detta år bara :-/
Therese Bjärstig

2013-10-24 @ 23:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: