Positiv energi

Jag ser fram emot att bläddra i Morberg firar jul,
det får fungera som en morot att arbeta undan lite
måsten så att kvällen kan ägnas åt idel trevligheter :-)
 
 
 
Jag är ingen ältare, att slösa energi
att gå omkring och vara bitter, besviken
och arg ligger inte för mig.
 
Jag försöker skaka av mig otrevligheter
och istället snabbt gå vidare med fokus
trevligheter och sådant som ger
positiv energi.
 
Familj, vänner, tid i skogen,
pyssel, böckerhemmamys och inte
minst träning är sådant som ger mig
+ på energikontot.
 
 Tänk att träning skulle
bli något som jag skulle finna
avkopplande?!
 
Att träna är numera rena meditationen,
jag rensar tankarna och får ny
positiv energi :-)
 
i går passade jag på att investera i mig själv,
i form av ett vinterlöpset (jacka, tights och
undertröja) samt mössa och vantar som
 inhandlades på Team Sportia.
 
Jag tyckte jag var värd det, för de senaste
fyra månaderna har jag hållit i min
livsstil med träning och har tack
vare det tappat ytterligare 4 kg.
 
Det går inte fort, men sakta men säkert
får jag en friskare och hälsosammare kropp,
och det utan dieter och konstigheter.
 
 En balanserad husmanskost som alla
i hushållet äter samt fokus på rörelse
är min melodi :-)
 
 
 
 
 



Linda / Candy Christmas säger

Klart du ska investera i dig själv. Jag hoppas att min vinterdress orkar en vinter till.. har inte studerat sömmarna närmare... haha...

Jag tömmer mig totalt när jag springer... speciellt i och med att jag lyssnar på en bok. Man kan inte fundera på annat då - så allt lämnas åt sidan. Sååå skönt..

Ha en trevlig kväll med nya boken nu då...

2013-10-30 @ 15:36:25
URL: http://www.candygirl.nu/candychristmas/
Cissi säger

Imponerande och klokt <3

Kram!

2013-10-30 @ 15:38:52
URL: http://cissileandersson.blogg.se
Frida - Vita villan säger

Du är så duktig som tränar! Själv kommer jag mig aldrig för att börja. Visserligen går jag på zumba en gång i veckan och tycker att det räcker just nu men däremot skulle jag behöva lite mer muskler för att orka med mitt jobb.. Och det där med dieter tror jag inte så mycket på heller, lagom av allt och samtidigt röra på sig är nog det bästa.

Bra tips med Mobergboken, ska jag nog köpa till min sambo i farsdag present från barnen. =)

Ha en fin kväll!
Kram!

2013-10-30 @ 15:46:34
URL: http://fridsingen.blogspot.com
Jenni säger

Men usch för dig ;p Va du är duktig, jag blir avundsjuk fast jag vet att vill jag själv ha förändring är det ju bara jag lägger manken till! För hos mig visar vågen bara ett svagt minus som följs av ett starkare plus :P Måste göra något om jag vill kommer neråt, har bara inte hittat "min väg" För jag tror man måste hitta något man kan följa och leva efter resten av livet...annars blir det två veckor som allt annat!

Grattis till din livsstil! Bra jobbat!
Kram

2013-10-30 @ 16:22:21
URL: http://sananaolillebror.blogg.se
Britt säger

Jag håller med dig,man måste ha en positiv syn på livet och njuta av det man har.Jag njuter av min stora familj,våra djur,släkt och vänner.Du är så duktig Therese som tränar och grattis till 4kg...Tränar man på vintern så måste man ha kläder att löpa i,ingen hit att springa i täckbyxor.Här i Dalom har haft en solig höstdag,men det känns att vintern är på väg.Imorgon har vi Halloweenfest med barnen,så jag har varit och köpt mig en ny häxhatt.Jag tycker det är så roligt att klä ut sig och barnen gillar det också när vi vuxna gör det..Så vi får se om man kan sova efter morgondagen när man träffat alla häxor och monster.Men jag får väl muta dom med gooodis. Kram

Svar: Ja när saker händer, som när svärföräldrarna åkte av vägen, eller när vänner inte visar sig vara de vänner man trott, eller när en ung människa blir allvarligt sjuk, då börjar tankarna att mala, att man ska vara tacksam över det BRA och fina i livet, för man ska aldrig ta något för givet. Bra att påminnas om det ibland så man är ödmjuk inför livet och vad det har att erbjuda! Lät superskoj med halloweenfest, Luran pratar om det och hoppades att de skulle få ha det på förskolan, och kan tro att barnen uppskattar att du dagen till ära drar på dig en häxhatt!!! Du verkar passa perfekt för ditt jobb <3 KRAM
Therese Bjärstig

2013-10-30 @ 18:37:33
Anonym säger

självklart är du värd vinterträningskläder, du som är så duktig och strävar på, grattis till din 4-kilosnedgång :)
Sv: älgburgare låter supergott, ha en fin kväll nu, allihop <3
kramen <3

2013-10-30 @ 19:04:31
Åsa säger

Per Morbers bok vill jag med ha :)
Blir mitt nästa köp...

Har med Js hjälp färgat håret, avskyr utväxt,

Måste dammsuga, renbädda inan sovdax pga mitt sovsällskap lossar massa hår ch nu riskerar vi bli ludna innefrån om jag inte städar, J säger ha inte hunden i sängen!! men jag gillar det...

I morgon Dorotea, Zumba, Hallowen... Elin ska vara vampyr :)

Kram

Ps Grattis till de minus 4 kg, bra gjort

2013-10-30 @ 19:41:19
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Carolina säger

Sv: Åh, tusen tack för varningen - skall helt klart vara försiktig!

Önskar dig en fin kväll. Kram

2013-10-30 @ 19:53:00
URL: http://carolina1979.se
Åsa säger

Nu är sovrum sanerat och fräscht för kvällen... Lär ju bli lika hundhår fullt strax men just nu rätt okey,

Kör påslakan etc på 90 grader, känns som om det behövdes, torktumlig sedan, vore jag hundallergiker vore jag död,

Var köpte Du Din Per Morberg?

Måste erkänna att jag gillar skollov!!!

Kram å go natt

2013-10-30 @ 20:25:34
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
TantGlad säger

Morberg är bra. Så många kloka tänkvärda rader du har skrivet. Många klokord.
Ha det så gott nu.
Kram.

2013-10-30 @ 21:16:46
URL: http://TantGlad.bloggo.nu
A säger

Du är så fantastiskt bra!
Stora kramar

2013-10-31 @ 01:19:12
URL: http://motnyalivet.blogg.se
Johanna -Mamma till Leija säger

Boken ser mysig ut! Duktig du é! Bättre att gå ner långsamt, för då é det lättare att hålla vikten sen. Du é värd nya träningskläder!
Kram

2013-10-31 @ 05:23:57
URL: http://skuggis.wordpress.com
lolla säger

härligt och vad duktig du är som tränar på.... men som du skriver man blir ju så mycket piggare av att röra på sig....
men varför ska det då vara så svårt att ta sig ut????
Höften min är tack och lov MYCKET bättre så jag har börjat att träna lite smått igen...köpte en kettelebell igår som jag tänker köra med hemma och även börja jogga lite igen hade jag tänkt.
kram på dig goa du
Lolla

2013-10-31 @ 06:47:29
URL: http://www.lollashus.blogg.se
Marie Nilsson säger

Gick i sportaffären och tittade på löpkläder häromdagen... men det blir inga mer såna kläder för min del. En gammal knäskada har troligtvis utvecklats till en artros och sjukgymnasten har förbjudit mig att löpträna. Men jag kan ju träna på andra sätt och fortfarande njuta av Morberg ;-) Så är det att passera 40... :-/ Kram Marie

Svar: Näe så trist med ditt knä, men det finn som sagt mycket annat man kan ta sig an att göra. Simning är väl rätt snäll mot kroppen? Och njuta av Morberg kan man definitivt göra oavsett ålder och krämpor, men i går somnade jag med barnen, så kl 19.00 var det natta här på Sockenvägen. Morbergs bok får således vänta tills i kväll istället :-DHoppas annars att allt är bra med er nere på södern, både med döttrar å barnbarn! Luran pratade om Dora och Jenny så sent som i går, då hon undrade om de var så stora att de fick gå på Halloweenfest :-D Sköt om dig! KRAM
Therese Bjärstig

2013-10-31 @ 07:29:59
Kaffehörnan säger

Vad fint de ser ut

2013-10-31 @ 09:16:24
URL: http://www.kaffehornan.se
Kristin Nygren säger

Vad duktig du är! Klart att du ska unna dig, jag köpte upp mig på en ny outfit igår också:) Det är så mycket roligare att träna och känna sig fin.

Vilken härlig bok. Den har jag missat!

Kram Kristin

2013-10-31 @ 09:22:33
URL: http://onlyfemale.se
Susan säger

Jag tycker att du är jätteduktigt...och det behöver inte gå fort iheller tycker jag.

Kramar

2013-10-31 @ 14:39:21
URL: http://susan.itelit.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: