En spännande dag för många

Här har någon fixat en ersättare på passet,
en docka i fullstor storlek som redan hunnit sitta
på sitt pass i någon vecka.
 
 
 
I dag startade älgjakten här i norr,
och många förväntansfulla jägare har gett
sig ut i skogen i morse.
 
Som det sig bör så är det grått och
regnsjukt ute, så gissa om jag är glad
att vi i vanlig ordning skjuter (!) på
jaktstarten tills i helgen.
 
Således är det jobb, botande av
förkylning samt tandläkarbesök som
gäller för undertecknad istället.
 
När jag tänker efter hade jag nog
ändå valt skogen och lite regn om jag
hade haft möjligheten att välja ;-P
 
 
 



Ing-Britt Rosenback säger

God morgon finaste! Eller ska jag säga middag...här har jag nyas vaknat och äntligen är denna natthelg över. Jag gillar verkligen att jobba skift och älskar ledigheten som kommer med det men att jobba nätter har jag inte saknat :).
Så himla snyggt det är med dina svartmålade älghorn och kuddarna gör sig bra i er svarta soffa. Önskar att vi oxå hade ett uterum att vara i nu när hösten är här.
Souvenirer är oftast svårt att köpa och blir ofta nåt skrammel som efter ett tag hamnar i en låda i förrådet men de souvenirer du köpt till barnen gillar jag. Inget som ska stå på hyllan och påminna om att du varit i Riga utan nåt de använder.
Så jakten har redan startat hos er, här tror jag inte den startar förens i oktober. Hoppas verkligen ni får finare väder till helgen och att du får äran att stöta på några riktigt ståtliga exemplar i kikarsiktet :).
Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och stoppa pluggar i öronen för att lyssna färdigt på böckerna om mannen med femtio nyanser medan jag storstädar. Tommy fyller på onsdag och här ser bedrövligt ut.
Önskar dig en riktigt bra start på veckan, kramar i massor Ing-Britt

2013-09-02 @ 12:26:43
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
ansepanse säger

det skulle jag också valt om jag hade haft dina valmöjligheter, jag menar tandläkarbesök och förkylning, det är inte särkskilt roligt, hoppas att det går bra hos tandläkaren och att du lyckas med att bota din förkylning
kramar vännen <3

2013-09-02 @ 12:49:10
URL: http://kinaguld.blogg.se
Frida säger

Min morfar och min mosters man är jägare (morfar jagar iofs inte längre, men once a hunter Always a hunter?). Ville alltid följa med, men jag var för pratglad så dem :) det är jag fortfarande :)

2013-09-02 @ 13:53:09
URL: http://fridala.blogspot.com
Marie Nilsson säger

Vad bra att jag fått en "stand-in" :-) Mor och far är på väg, var i Mora igår... /Marie

Svar: Japp, du kan känna dig trygg, den utklassar dig inte då det aldrig verkar smälla där ;-D Bus har skött sig fint första dagen, skällt älg så det står härliga till, dock ställde sig storoxen med 20 + taggar på mark där endast kalv får fällas, surt sa räven, eller snarare maken ;-P KRAM
Therese Bjärstig

2013-09-02 @ 15:32:46
Linda Candygirl säger

Så gör dom i jaktlaget min pappa jagar också. Dom jagar bara helger.. så inga semesterdagar åtgår till älgjakten där inte.

2013-09-03 @ 06:48:19
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: