Original till att börja med

 
 
 
Jag är verkligen nöjd med gårdagens fynd!
 
Sekretären är liten och nätt samtidigt
som den rymmer en massa funktioner
och förvaringsmöjligheter.
 
 
 
 
 
Perfekt som en extra arbetsplats,
och förvaring av datorn.
 
De små lådorna är redan fyllda med
diverse pysselmaterial samt min samling
av kort för olika tillfällen.
 
(Att ha grattis-, dop-, tack- och julkort liggandes
hemma är ett bra tips, för ofta kommer man på
i sista stund att man behöver ett och då är
det bekvämt att slippa åka och köpa.)
 
 
 
 
 
Planen var att måla om sekretären i vitt,
precis så som jag målat om bordet i vardagsrummet
och linneskåpet som agerar elektronikförvaring för
DVD m.m.
 
Men då sekretären är i samma färg som min
gamla symaskin som också står i vardagsrummet
och agerar som ett litet bord får den vara omålad
tills nästa sommar då jag kan hålla till ute
och slipa/måla den.
 
 
 
 
 
 
Världens bästa granne var nämligen in
med antikvax i går kväll så jag kunde polera igen
de skador som var på sekretären, nu syns
de knappt - toppen! :-)
 
 
 
 
 
 
 
De stora lådorna rymmer nu barnens pyssel
i form av pärlor, pennor, kritor, papper m.m.
 
Visst sa jag att jag var nöjd?! ;-)
 
Och den känslan förstärktes av att veterinären
inte kunde hitta någon skada i Macs tass,
utan fortsatt vila någon dag är det
som gäller.
 
Han haltade inte i morse, men maken åkte ändå
iväg med honom, bättre en gång för mycket än
för lite med barn och djur som inget kan säga.
Dessutom fick han sin 1-års spruta när
han ändå var på plats.
 
Men det bästa av allt är att jag inte längre
behöver låna svärmors bil, i dag får jag
nämligen åka och hämta nya vrålåket!
 
Trevlig helg
 
 
 



ansepanse säger

det var många bra saker på en och samma dag
Bogge frisk och på förskolan idag
Mac utan skador
fina, nya sekretären på plats
och så får du din nya bil idag :)
allt gott till dig och fina familjen
kramar <3

2013-09-27 @ 12:33:00
URL: http://kinaguld.blogg.se
HojnaSandra säger

Vilket fynd! Tycker den var fin i originalfärgen men kommer säkert att bli jättefin i vitt också!
Ha en fin helg!

2013-09-27 @ 12:43:46
URL: http://sandraviklund.se
Cissi säger

Kul att du fick den till ett bra pris!
Den är fin som den är men jag tror också den skulle bli ännu finare som vit ;)

Skönt att tassen är bättre :D

Trevlig helg!

Kram

2013-09-27 @ 12:56:09
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Ida säger

Oj vilken positivt och glatt inlägg , kände det ända hit!
Vilket fynd du gjort. Den är verkligen hur fin som helst!!
Å vilken tur att det inte var något fel på macs tass. Å bilen :-) vad skoj!! Ha nu en skön fredag och njut av helgen kära du!
Hoppas på att få en skymt av din nya bil sen ;-) hihi
Kramar!

2013-09-27 @ 13:44:31
URL: http://www.ettnaturligtvis.wordpress.com
Åsa säger

Fin den är. Blir ännu mer avundsjuk :)

Sitter här och kliar mig,läste i papper från skolan som Elin hade med hem att det är löss på skolan, fobi fobi jag känner mig hysterisk.

Även idag två sjuåringar med hem, lyx.

Skönt Bogge är okey å Mac inte haltar, kul med ny bil.

Ha en fin fredag, kram

2013-09-27 @ 14:02:41
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Johanna -Mamma till Leija säger

En sån har mamma också. Tror tom att den är likadan!

2013-09-27 @ 15:00:56
URL: http://skuggis.wordpress.com
Linda/Candygirl säger

jättefint blev det ju - toppen. Och bra att ha allt på ett och samma ställe.

2013-09-27 @ 15:24:20
URL: http://www.candygirl.nu
Znogge säger

Vill du se hur den ser ut i vitt ska jag gå upp och fotografera min :-) Den såg ut som din en gång men en målare gjorde det som sitt lärlingsarbete att måla den vit!

Kram

2013-09-27 @ 16:43:27
URL: http://znogge.wordpress.com/
Melody and M.E säger

Exakt en sådan sekretär har jag haft! Det var den första egna möbeln jag köpte till mitt studentrum i Uppsala! Vart den tog vägen minns jag dock inte! Men den här veckan har det kommit in en ännu äldre sekretär i mitt kök, så måste jag byta stil i hela köket!
Kram M.E

2013-09-27 @ 19:05:17
URL: http://melodyshihtzu.blogspot.se
Britt säger

Vilken fin sekretär,gammla möbler har sin charm.Den är fin som den är men blir nog snygg vitmålad.Har också tänkt att måla mina gamla möbler vita.Men jag har bara kommit till att fundera,vi får se hur jag gör.Idag har det varit marknad här,men nu för tiden går man bara en repa sen är det klart.Ingen som vill åka karusell eller köpa någon leksak som går sönder när man kommer hem.Köpte tvåfärgad ljung och sen var det marknads besöket klart....Så imorgon ska jag göra"höst" på min trapp och fint på kyrkogården.Önskar dig en skön helg..kram

Svar: Ja, ett hem enbart med ikeamöbler blir lätt opersonligt, även om det ser nytt å fräscht ut, jag gillar att blanda in möbler med patina och historia, denna möbel är dock inget arvegods så då är jag inte lika blödig, s troligtvis blir den vit till sommaren, men nu får den ståta i originalfärg. Lite kul att den är i exakt samma stil som min symaskin :-DKul med marknad, ler lite, för du skriver EXAKT hur det är då man har små barn, särskilt det där med att sakerna går sönder *ler*
Hoppas du haft en fin dag och fått njuta av en härlig höstdag då du planterat på kyrkogården. Här har vi grillat korv ute med grannarna och jag har tagit en uppfriskande promenad runt elljusspåret och njutit av den fina naturen i dess höstprakt. Pulled pork står i ugnen, har hört så mycket så jag var tvungen att testa, ska bli intressant att se om det faller oss i smaken. Ha en fortsatt fin helg! KRAM
Therese Bjärstig

2013-09-27 @ 19:39:14
Frida säger

Gud så fin den är! Önskar jag hade haft plats för lite gamla fina möbler, men bör trångt och vet inte vilka möbler jag skulle bytt ut..

2013-09-27 @ 21:37:44
URL: http://fridala.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: