Blommor och bak

 
 

Här har jag och barnen hunnit vara
iväg och lämna fälgar för däckomläggning
samt varit och handlat lite.
 
Hann även in en sväng på Blomster,
och i dag fick bland annat några pärlisar
och penséer följa med mig hem.
 
 
 
 
 
En liten kruka med vita pärlisar hamnade
i uterummet i väntan på att det ska gå att
sätta ut pelargoner och andra blommor där.
 
 
 
 
 

Sedan tidigare hade jag en mixad kruka
med både blå och vita pärlisar som nu är
som allra finast!
 
Varje liten klocka är ett
litet underverk om man granskar dem
lite närmre.
 
 
 
 
 
 
Ute på bron hamnade tre penséer som
jag hoppas ska klara sig nu, för jag vet med
mig att jag glömmer av att bära dem ut och
in om nätterna... Så jag hoppas de är
härdiga nog om det skulle bli kallt
om nätterna.
 
Här väntar nu lite bakande, sockerkaka
och pizza ska det bli på barnens begäran.
 
Vi hittade fina små siliconformar på
Blomster som vi ska testa att baka i.
 
Blir det bra så kommer det kanske ett inlägg
senare på temat barn som bakar :-)
 
KRAM
 
 



Åsa säger

Ska strax hämta Elin - med eller utan kompis - Elin har ju saknat någon att leka med senaste dagarna...

Funderar på penceer vid postlådan det är ju något skyddade på mjölkbordet, jag kan ju inte ta in dem.

Nu dricka upp te å sen i väg mot skolan, kram

2014-04-22 @ 12:44:25
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
ansepanse säger

sådana där blå pärlisar har jag i gräsmattan, de blommar för fullt nu :)
vad fint du ordnat med blommorna
tänk vad roligt busisarna har som får baka sockerkaka och göra pizza :)
ha en fortsatt fin dag tillsammans
kramen <3

2014-04-22 @ 13:08:51
URL: http://kinaguld.blogg.se
Frida säger

Pärlhyacinter är en stor favorit här med! Gillar dem små kryssen som blir i knopparna..
Baka är ju aldrig fel, själv ska jag dra iväg till jobbet.. Anhörigträff står på agendan idag..

2014-04-22 @ 13:11:20
URL: http://fridala.blogapot.com
Znogge säger

Vilka söta blomsterarrangemang du ordnat. Jag måste bara komma till skott och köpa penséer snart!

Kram

2014-04-22 @ 13:52:22
URL: http://znogge.wordpress.com/
Rundamamman säger

Åh vad härligt med blommor! Jag köpte både blåa och vita pärlisar innan påsk och var lite vågad och ställde ut dem på bron trots frostnätter. Alla sa att de skulle dö men ojojoj vad fina de är nu flera veckor senare! :)

2014-04-22 @ 14:16:45
URL: http://rundamamman.blogg.se/
farmor. säger

Ta in dom i natt kan bli upp till 10 grader kallt till natten kram.

Svar: Jasså, så typiskt, då får jag ta in dem ikväll då om jag kommer ihåg... risken är stor att jag glömmer... KRAM
Therese Bjärstig

2014-04-22 @ 15:26:29
Linda / CandyGirl säger

Äh dom klarar kallt. Står dom bara nära väggen så brukar 12 grader gå fint...

Såg du förresten det året violerna/penceerna blommade fram till fjärde advent? HOjta till annars så ska jag leta fram dom

2014-04-22 @ 21:08:24
URL: http://www.candygirl.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: