Bästa träningskompisen

Mor och dotter som är nöjda med kvällens träning.
 

Efter drygt två veckor utan löpning
så tyckte jag nu att det var dags att
smyga igång igen då jag inte har ont i
halsen längre utan bara har lite rethosta.
 
Jag var rädd att jag skulle ha hunnit bli
rejält ringrostig, så jag tog med Luran som
peppande träningskompis.
 
Hon cyklade och jag sprang i drygt 3,5 km :-)
 
Det blev en runda i lugnt tempo då Luran
tyckte det var jobbigt att cykla uppför backen
och sedan knepigt att ta sig upp på trottoaren
igen efter gatukorsningarna.
 
Det bar sig inte bättre än att hon vurpade
med sin cykel och skuvade både armbåge
och knä, men konstaterade efter att hon
torkat tårarna att det var tur att hon
hade hjälm, annars skulle hon
nog ha dött ;-P
 
Det var riktigt skoj att träna tillsammans
så vi har lovat varandra att vi ska ut
 fler gånger!
 
 



Carolina säger

Härligt med en sådan bra träningskompis, kanske borde dra med mig dottern ut jag med - är ju så himla tråkigt att göra det själv! Kram

2014-08-11 @ 18:11:22
URL: http://www.carolina1979.se
Znogge säger

Vilket trevligt sällskap du fick med dig men otur att Luran vurpade. Själv har jag precis klarat av min mil på cykel så nu är kvällen nästan fri. Ska bara baka en äppelpaj :-)

Kram

2014-08-11 @ 19:37:59
URL: http://znogge.wordpress.com/
Maria L säger

Visst kan det vara riktigt peppade med barnsällskap! :-) Jag tycker det tar bort pressen också som annars brukar kunna smyga fram hela tidÖB en när man tränar. lite synd att det inte går att köra platt häromkring då de får de lite jobbigt i uppförsbackarna. Men man anpassar sig alltid. :-)

Svar: Precis! Hade lite ångest att jag skulle vara superseg, så det var skönt att ha Luran med som alibi om det skulle gå allt för sakta ;-P Å det var skoj och även hon tyckte det, särskilt som jag lät henne hålla låda hela tiden, var lite för andfådd för att prata själv ;-P
Therese Bjärstig

2014-08-11 @ 20:11:09
Åsa säger

Skoj att Du fick sällskap.
Stackars lilla Luran som kunde slagit ihjäl sig, tur hon har hjälm, livsviktigt.
Jag tycker jag gör mindre än andra då det gäller aktiviteter med barn, jag är ju mest bara trött å sur.
Har varit otroligt social i kväll då jag stannade på fotbollsträningen å umgicks, blev diskussion om livet & döden,
även lite vänta barn prat då min fina väntar bebis i november,
I morgon kommer T till Elin, blir bra det :)
J är inte hemma så det blir tidig go natt då jag lägger mig inom en timme med Elin.
Kram

2014-08-11 @ 20:11:43
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Ninni - Vimsiga mamman säger

Så fin bild :)

2014-08-11 @ 20:31:20
URL: http://ninnzan.se/
Britt säger

Det var bra att Luran hade hjälmen på sig när hon vurpade,hälsa hon det..Hon är duktigare än många vuxna...Ja visst är det något med gamla tallrikar så vackra..Jag har flera gamla omaka assietter kan inte kasta dom.Fast de bara står och samlar damm...Har städat ur ett skåp ikväll och i det har vi sparat gamla flaskor.Det var mjölkflaskor,svagdricksflakor och en fickplunta och man kan inte spara på allt..Få se om jag ger dom till returbutiken.
Här har det varit regn och rusk och inte så varmt lite höstkänning tycker jag(mysigt)..Och så har man jobbat en dag,det var kul att träffa barnen. De har nog saknat varann också och frågade efter kompisarna som fortfarande har semester....Nu ska jag krypa ner i soffan och bara mysa(inte sova)..Önskar dig också en mysig kväll...Kram

Svar: Ja nu såg hon vilken nytta man har av hjälmen! Så tur i oturen! Jag har min matkällare som mer är ett porslinsupplag, där är massor av udda assietter, tallrikar, djuptalrikar, skålar och muggar... Hoppas få så många udda så att man kan duka med allt i en organiserad röra en dag. Men maken skakar bara på huvudet. Dagen börjades med höstrusk här, men nu lyser solen och det känns mer sommarlikt igen. Men jag gillar hösten och har just beställt lite kuddar och fundera på vilka gardiner jag ska mysa till med då... Hoppas du nu kommit in i jobbet igen <3 Varma kramar!
Therese Bjärstig

2014-08-11 @ 20:38:41
Jenni säger

jag har inte suttit vid datorn på evighet känns det som, använder bara mobilen så nu har jag lite att läsa ikapp ;)

härligt med sällskap under träningen. JAg hade med mig Rasmus och Sanna förra veckan när jag var ute och sprang, de är så himla duktiga. Blev bara olyckligt när Sanna likt Svea snubblade och skrapade upp sig riktigt rejält på nylagda oljegruset :/

Vi har köpt tältet på Jysk, 350 kronor kostade det just nu.
Vi ha rockså länge tänkt köpa och då vi var där och såg det passade vi på. Vi ska väl inte direkt fjällvandra så mycket så för oss duger det bra :)

Jag ska, nu när jag dragit fram datorn, plita ner lite om träningen med Linnea. Kanske inte just ikväll men snart. Har tänkt länge på det nu :)

Hoppas ni får en bra vecka!
Kram

2014-08-11 @ 20:42:20
URL: http://sananaolillebror.blogg.se
Ing-Britt säger

gokväll finaste!
Vad duktiga ni är som tar er ut och tränar....tur du har Svea som ser till att du inte byter om bara utan att komma till skott ;D. Synd att hon ramlade men jag håller med att det var tur hon hade hjälm. Här hemma har det blivit ett evigt tjatande om den saken...vissa av Tildas kompisar behöver ju inte längre ha hjälm vilket jag inte förstår då det faktiskt är lag på det tills de blir 15år.
Vilka fina tallrikar du hittade i jaktstugan och jag hoppas du får veta historien kring muggen av någon som varit med i jaktlaget länge.
Ha nu en mysig kväll, kram Ing-Britt

2014-08-11 @ 21:02:13
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Johanna - Mamma till Leija säger

Bra med en träningskompis! :)

2014-08-11 @ 22:49:40
URL: http://skuggis.wordpress.com
Lizas Lantliv säger

Åh va fina ni är o rätt så lika oxå! =)
Så bra att kunna motionera ihop men ajaj stackars Luran!

Jaa jag instämmer, bättring av bloggandet till hösten!!!

Massa kramar!

2014-08-12 @ 10:06:23
Susan säger

Underbart med en sådan söt träningskompis=)

Kramar

2014-08-12 @ 10:49:52
URL: http://susan.itelit.com
ansepanse säger

stackars allra finaste Luran <3 och vilken tur att hon hade hjälmen på
vad roligt för er båda med sällskap under träningen
kramar <3

2014-08-12 @ 13:12:55
URL: http://kinaguld.blogg.se
Linda / Candygirl säger

Tur hon inte dog... :-)

Jag hade med ungen nån gång då han var liten. Både han och jag tyckte det var urtrist!!!

Idag har jag nött landsväg för första gången sen i våras... det är betydligt tristare än skogen. Men det var på tok för blött där idag.... i morgon kanske det torkat upp lite
.

Idsg

2014-08-12 @ 18:08:45
URL: http://www.candygirl.nu
Louice säger

Ja det är mysigt att ha med sig ngn ut när man tränar. Noah har följt med mig ut några gånger, han på cykel och jag joggar. Nu är jag tyvärr genomförkyld vilket känns tråkigt när jag ska springa Midnattsloppet på lördag. Hoppas det vänder tills dess, vet inte hur lyckat det blir annars med min hälsa.
Håller tummarna!

Kram fina du

2014-08-13 @ 16:06:05
URL: http://mrsfunkys.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: