Besök i en tidskapsel

 
 
I fredags så sökte jag och gubben skydd i en
jaktkoja på skogen då det regnade som värst.
 
Och det visade sig vara en riktig nostalgitripp,
då stugan var lämnad öppen och full med
inventarier sedan den användes mer frekvent.
 
(Och jo, vi känner ägaren så vi har inte
gjort inbrott, ni kan vara lugna!)
 
 
 
Av det som var lämnat i skafferiet så framgår
att det mesta är närmare 20 år gammalt...
 
Förutom bröd och våffelmix och en del andra
torrvaror så fanns även en del konserver
och "färsk" varor (som nu inte är så färska!).
 
 
 
 

Kalla vintrar har gjort att konserver frusit sönder
och färskvarorna hade torkat ihop.
 
Både jag och gubben skrattade gott åt det vi såg,
och vi var ense om att de gamla ketchupflaskorna
som var runda var mycket bättre än de vi har nu.
 
För då kunde man skära av botten och
använda den som tratt då man skulle fylla
upp saft på flaskor, eller då man skulle tanka
sin moped... Det var tider det! ;-P
 
 
 

 
Stugan står numera mer eller mindre oanvänd,
i alla fall av människor. Men som ni ser av
lämningarna på spisen så finns det fyrfota
små vänner som säkert tycker denna
tidskapsel är rena rama Sheraton ;-)
 
 



Mamma Mindy säger

Godmorgon snäckan..HUr kommer det sig att stugan inte har varit bebodd på länge? Skoj att man ser skillnad på varorna som är i dagens läge..
Ketchup flaska kommer man ihåg,vilket år kom den ifrån?
Här är det lungt o sköt...när ja jobbar kväll så är mina små på förskolan 9-14 så jag har lita egen tid på dagen o lita in på eftemriddagen..Ha en fin tisdag..krma kram

2014-08-19 @ 09:51:03
URL: http://blondis81.blogg.se
Ing-Britt säger

Hej finaste!
Hoppas du vaknat till en dag med lite mindre regn, kan vara hemskt med hällregn när man kör bil.
Åh vad mysigt med ett akvarium som sprudlar av liv. Vill bara mer o mer plocka fram vårt. Du kan väl visa lite bilder av akvariet :).
Häftigt att komma in i en stuga som nån bara lämnat sådär för ca:20 år sen....väcker många minnen.
Ha nu en bra dag så höres vi, kramar i massor ♡♡♡

2014-08-19 @ 10:09:50
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Åsa säger

Usch att köra bil i hällregn. Varför blir det alltid dåligt väder när Du ska ut å köra långt tro? Regn eller snö, eller minus 30.

Häftigt med stugan som står kvar som den blev lämnad, märkligt att det fått stå orört - lite möss ingår väl i konceptet - att ingen förstört är ju tur.

Elin vill ha fiskar men jag vet inte, hade fiskar förr å de dog å nä inte min grej.

Blev det nån shopping igår!

Jag ska till Vilhelmina, Osteopaten om typ 2 timmar å Elin ska vara hos T, roligare för henne med kompis än följa å sitta i väntrum.

Kram

2014-08-19 @ 10:19:56
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
ansepanse säger

skönt att du är hemma igen efter stadsturen igår :)
mm, gamla fina saker, jag minns ketchupflaskorna och våffelmixet
idag regnar det här hos mig, hösten har kommit tidigt
ha en bra dag ni alla fina
kramarna <3

2014-08-19 @ 10:21:13
URL: http://kinaguld.blogg.se
znogge säger

Kanske dags att rensa ut ett och annat innan det blir för många djur som söker sig dit!

Kram

2014-08-19 @ 11:18:56
URL: http://znogge.wordpress.com/
Lizas Lantliv säger

Ojoj hihi tur ni inte började knapra..! ;)

Jaa visst va det fint med bladet, fattar inte att jag inte plockat in såna förut...!

Ha det bra!

Massa kramar!

2014-08-19 @ 12:32:35
Linda / CandyGirl säger

uack... n9i tog väl ingen tugga hoppas jag...

Svar: Jag har alltid varit tokig i just katter. Vi hade hund när jag var liten,,, men katter gillar jag mera... maken likaså.. Alltså är det inte så konstigt att ungen blev precis som vi. Det som är "bra" med eländet är att vi alla tre är allergiska... ingen som inte får ha katt pga någon annan ...

2014-08-19 @ 14:34:56
URL: http://www.candygirl.nu/
Frida - Vita villan säger

Men oj så häftigt, och äckligt. :) Att det stått orört så länge.

2014-08-21 @ 12:30:54
URL: http://fridsingen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: