En räv bakom örat

 

Det slår aldrig fel, så fort hösten börjar
nalkas blir jag sugen på att "boa" och göra
höstfint här hemma.
 
Jag plocka fram lyktor
och lampor som inte behövs under
sommaren och ta fram lite mer
murriga färger.
 
Ännu har jag inte börjat putsa fönster,
byta gardiner och höststäda, men det
hindrar ju inte att jag köpt lite nytt
och planerar i alla fall ;-P
 
Ovan ser ni en glimt av den spegel jag
köpt för att ha i stugan, men då vi inte är
i stugan om vintern så tror jag att den
ska få stå i hallen istället så att
den reflekterar lite ljus där.
 
Genom att ställa ljus framför en spegel
så fördubblar man ju dem och det
ger ett mer maffigt och mysigt intryck.
 
 
 
 
 
 
Till vardagsrummet har jag klickat hem några
nya kuddfodral, ett enkelt sätt att förnya!
 
Tror även att jag ska ta upp ett gammalt rostig
trampjärn från källaren och hänga det på väggen
som en liten annorlunda dekoration.
 
Men först av allt bör jag få tummen ur
och rengöra akvariet så att firrarna får
det fint, och samtidigt kanske passa på
och flytta akvariet till vardagsrummet
så att vi ser det när vi är där.
 
Lite dumt att det står inne på mitt kontor,
där är vi ju inte på samma sätt och
kan se fiskarna.
 
 



Ing-Britt säger

Hej finaste vännen!
Den spegeln ser verkligen snygg ut och kuddarna kommer passa sååå bra i ditt vackra hem. Skulle nog behöva lite nytt piff här hemma oxå.
Hoppas verkligen ni får en riktigt mysig helg nu du och gubben och att ni passar på att njuta av er helg på tu man hand. Att starta med en skogsrunda låter som en toppenstart för er ♡.
Här är det städ både ute och inne som gäller idag då syrran återigen lidit av nässelutslag inatt så vår dag tillsammans får flytta tills hon blir bättre. Men en paus med lite kaffebesök av min andra syster från Stockholm skulle det bli i em :).
Ha nu en skön start på helgen
Kramar i massor

2014-08-15 @ 11:26:26
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Åsa säger

Gillar kuddarna :)

Vill ha vargar så om Du ser kuddar/örngott med vargmotiv, hpjta.

Vi eller rättare sagt J ska få måla två väggar i sovrummet svarta :) blir bra.

Har fortfarande skallebank de lux, tror det kommer från nacken å därför jag mår kräkilla dessutom.

I morgon har J valstuga en månad till valet nu blir det torgmöte varjelördag typ.

Att gå i skogen är avkopplande, lugnande och ger energi.
Skogen ger dessutom tröst.

Ha en fin fredageftermiddag/kväll å ha det världsbäst i Er tvåsamhet <3

2014-08-15 @ 11:30:15
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Johanna - Mamma till Leija säger

Mysigt att boa om & klart att firrarna ska vara i vardagsrummet! Önskar er en trevlig helg! Imorgon blir det återträff med gymnasiet & på söndag ska jag på fikadejt med en mycket trevlig Peter! Längtar ihjäl mig! Kram

2014-08-15 @ 12:30:53
URL: http://skuggis.wordpress.com
ansepanse säger

jo, det är ju det jag sagt, du är pysslig :) sprider hemtrevnad runt dig
och så måste jag fråga: vad är ett trampjärn? visa det gärna på bild
Sv: mm, barnföräldrar är ju sällan ensamma, så njut och ta tillvara på tiden ni nu har tillsammans du och din M
kramar och en härlig helg till er

2014-08-15 @ 13:08:06
URL: http://kinaguld.blogg.se
Mamma Mindy säger

God eftermiddag snäckan..så fina kuddar..ja nu när de börjar bli mörkare tider så är det extra skoj med inredning..ska jobba i kväll 1700-2200 sen blir det jobba på söndag så de blir inte mycket helt för min del..men ja har hela dagen med mina älskligar denna dag..kram kram

2014-08-15 @ 13:39:12
URL: http://blondis81.blogg.se
Britt säger

Håller med dig,när det blir höst vill man boa in sig i lite mörkare färger.Jag har också köpt nya kuddar på rusta som ska pryda min kökssoffa...Tänker köpa nya köksgardiner också till mitt nymålade kök,vi får se vad det blir...Väntar på mattläggaren så vi får se när det blir klart...
Ja nu har man jobbat en vecka,så nu är man inne i det..Så kul att träffa barnen de har vuxit så under sommaren...Nu har de stora barnen slutat,så nu inskolas nya "gofisar" på avd...Så nu får man tänka på ryggen och lyfta rätt.Har besvär att den låser sig när man böjer sig och vid vissa lyft..Så man får hoppas att man kan fortsätta jobba med barn,de sliter på kroppen.Men jag har "världens bästa jobb"...Hur har du med din rygg?Nu ska jag sätta mig i soffan och läsa en jakttidning och titta på TV.Önskar dig en skön helg.Kram

Svar: Ja, jag blev så inspirerad att jag nu börjat göra höst, har hunnit med vardagsrum och hall, får ta kök och kontor i veckan, å övervåning därefter. Skönt att ha det undanstökat innan älgjakten drar igång, för då stannar tiden här hemma och inget blir gjort... Och ja, lyfta barn och "vrida" sig det är livsfarligt, så jag började märka att min rygg var dålig :-( För tillfället är den dock ovanligt bra, vet ej vad det beror på. Har tagit det lugnt med träningen pga förkylningen, så kanske är det det eller såbara att jag har en bra period? Här ska vi nu se ett avsnitt i en TV serie vi ser på netflex, ser sällan tv, utan föredrar detta då man kan kika när man vill och utan reklam. Njut av kvällen och så hoppas jag du får en fin start på kommande arbetsvecka! KRAM
Therese Bjärstig

2014-08-15 @ 20:07:27
Ninni - Vimsiga mamman säger

Håller med :) snart går värmeljusen varma och nya färger på kuddfodral o gardiner träder in

2014-08-15 @ 21:32:06
URL: http://ninnzan.se/
Znogge säger

Jo men visst vill man boa in sig. Umgås med nära och kära och njuta av mörka kvällar.

Spegeln är verkligen vacker!

Kram

2014-08-15 @ 22:14:31
URL: http://znogge.wordpress.com/
Tina säger

God morgon finaste! Åh vilken fin spegel och kuddarna är ju också superfina! Ja nu vill man mysa till det när man känner att hösten är på ingång. Hoppas ni får en fin lördag vännen! Här blir det kräftskiva med fina vänner ikväll! KRAM

2014-08-16 @ 09:02:26
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
Susan säger

Men LÄCKER spegel=)

Kramar

2014-08-17 @ 09:03:43
URL: http://susan.itelit.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: