Höst i vardagsrummet

 
 
 
Jag insåg att det var hög tid att börja
göra höst här hemma, för när älgjakten
väl börjar finns ingen tid till sådant...
 
Först ut var vardagsrummet där
soffan fick sig en rejäl omgång och så
putsade jag fönstren och bytte gardiner
och kuddfodral för att få det lite mer
ombonat nu då det blir höst.
 
 
 
 
 
Och på väggen åkte detta gamla
fångstredskap upp.
 
Jag tror det är någon form av
trampjärn, bestialiskt men säkert effektivt
då det användes en gång i tiden...
 
Det gör sig dock bättre som
dekoration om ni frågar mig!
 
 
 
 
 
Rävkuddarna passar ju bra med
tanke på trampjärnet och övriga färger.
 
 
 
 
 
 Zink, brunt, svart, grått och vitt är
färger som går fint att kombinera.
 
 
 
 
 
Mina vita krukor med "spets" från IKEA har
blivit utbytta mot denna mer ruffiga kruka i metall
med ett paradisträd i vardera fönster.
 
Fick ett då jag fyllde år, och blev så förtjust
att jag åkte på Blomster och köpte ett till för
att få det enhetligt i mina fönster :-)
 
 
 
 
 
 
 Mina fina födelsedag ugglor har även de
fått komma fram och pryder nu skåpet där vi
förvarar all elektronik i vardagsrummet.
 
Även akvariet har flyttats in och står nu på
min gamla symaskin, det blev toppen!
 
Av det kanske ni får en sneak peak lite senare
då det fått lite fler färgglada invånare.
 
Idag är jag nämligen i staden för projektmöte
och annat jobb, och innan jag åker hem hoppas
jag hinna förbi djuraffären och köpa några
fler fiskar till akvariet.
 
 
 
 



Ing-Britt säger

God morgon vännen!
Hoppas du har en givande dag i staden och att det gick bra att köra.
Såå fint och ombonat du har vännen. Putsa fönstren skulle jag oxå behöva, tog målningarna i fredags då jag storstädade nedervåningen och fy bullan van fluglortar det är.
Så kul att få in akvariet i vardagsrummet där man ser det på ett annat sätt. Funderar starkt på att återuppta mitt men vet inte riktigt var jag vill ha det stå.
Idag är jag trött som bara den efter nattens vaktande men kan ändå inte sova. Ska dricka en kopp med te och sätta på en Ernst som jag missat hela sommaren och slappa ett par timmar.
Kramar i massor <3<3<3
Ha

2014-08-18 @ 11:08:52
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Åsa säger

Fint, ombonat, mysigt.

Jag skulle nog kalla Ditt trampjärn för björnsax modell liten ;-)

Trist regnväder, mulet, grått och noll inspiration. + 10 känns ju kallt.

I fredags upptäckte jag att Elin hade löss!
Helgen har i stort handlat om lusbekämpning.

På onsdag kl 8 börjar skolan.

Kram

2014-08-18 @ 11:18:38
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Lizas Lantliv säger

Vi börjar samtidigt du o jag! :)
Såå fint du gjort!
Gillar verkligen gardinen, så behagliga färger!
Här öser regnet ner idag så jag ska plocka lite till inomhus..

Ha en bra dag!

Kramar Liza

2014-08-18 @ 11:20:55
URL: http://lizaslantliv.blogspot.com
Mamma Mindy säger

God eftermiddag..Ja det gäller att ta fram varmare kläder till barnen..köpte flees buýxor till barnen i dag..perfekt att ha under vind overallen när de blir ännu kalarae..hoppas att värmen kommer i dagarna igen..Ha en fin start på veckan.kram kram

2014-08-18 @ 12:52:30
URL: http://blondis81.blogg.se
Susan säger

Vad härligt höstigt och fint du har gjort det=) Och ugglorna....alltså...hur sööööta=)?

Kramar

2014-08-18 @ 13:26:17
URL: http://susan.itelit.com
Popprinsessan säger

Vad härligt att fixa lite! Skulle verkligen behöva putsa alla fönster efter att huset blivit ommålat... men det småregnar ju varje dag så jag hittar hela tiden en anledning till att skjuta på det ännu en dag... Tack för att du alltid inspirerar!
Kram till dig!

2014-08-18 @ 15:28:03
URL: http://www.popprinsessan.se
Britt säger

Så fint du har gjort,och ugglorna på plats i vardagsrummet..Mina står på hyllan på altan,men ska väl ordna någon plats inne.Här skiner solen och 16 grader,hösten är på väg...Ska du jaga björn?Ingen i våran fam ska jaga björn nu,få se lite senare.Men en bock blev det i går och ska väl ut i kväll också.Sen blir det fågeljakt om gammelhunden orkar..Och älgjakt i sep,så nu är det full rulle på skjutbanan.Uppskjutningar på björn och älg så jag hoppas"gubbarna" tränar.Gubben är provledare för jägarexamen och så har han hand om banan..Vissa skjuter så dåligt och inte tränar men "det är ju i skogen det gäller" säger dom...Fy Fabian säger jag. Och så skjuter dom inte in sina bössor heller,man blir så matt på vissa ggggg...Slut på gnällande för den här gången och tänker jag på deras hundträning ser jag rött.Men nu till duktiga jägarna som de flesta är..Önskar dig en skön måndagskväll.kram

Svar: Burr här var det nog inte ens tvåsiffrigt i morse... Barnen vände om och hämtade tunnare mössor, så här har hösten gjort entré. Och med den kom mitt halsonda, snart en månad med ont i halsen till å från, så nu kurerar jag så att jag ska kunna jaga älg. Björn jagar ingen av oss, men kanske att vi ger oss ut efter någon fågel. Och du har så rätt skytte kan man inte träna nog av, jag ska ta en tur i veckan tänkte jag, och så snart man får släppa hundar så ska vi ut och skogsträna dem med! :-) Önskar dig en fin dag, massa kramar!
Therese Bjärstig

2014-08-18 @ 18:58:45
Znogge säger

Insåg precis att jag har samma årstid här hemma utom när det är jul. Kanske dags att uppgradera sig lite! Så fint det blev hos dig.

Kram

2014-08-18 @ 22:01:13
URL: http://znogge.wordpress.com/
Tina säger

Du har det så fint vännen! Usch putsa fönster...Ja det borde verkligen jag också göra! Hoppas du har en fin dag i staden idag! Kör försiktigt! KRAM

2014-08-19 @ 08:04:33
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
Jenni säger

Så fint och höstigt! Måste ta och göra om hemma med, nu är det ju kvällar med tända ljus som sagt som hägrar :)

Grattis till er också, 11 år tillsammans, vi ligger ca ett halvår efter er då ;)
Synd att du inte var helt nöjd med vistelsen i Ö-vik, men kan ändå vara skönt att vara borta på tu man hand en liten stund! :)

Huvva, såg spillningarna i inlägget här ovan! Avskyr möss! Speciellt om de försöker ta sig in, vi har hört nu länge att de kryper i väggen och letar sig in men nu har påbörjat jakt på dem så hittills har vi tagit nio av dem ;) Gillrar fällor för glatta livet runt huset!

Hoppas du har en fin dag!
Kram

2014-08-19 @ 09:01:58
URL: http://sananaolillebror.blogg.se
ansepanse säger

vad höst-mysigt du har fixat till det
jaså, det där är trampjärn, ja, jag håller med, uppe på väggen som dekoration, inte ute i markerna som fångstredskap
kramar <3

2014-08-19 @ 10:17:47
URL: http://kinaguld.blogg.se
♥ Sojka ♥ säger

Så fint ni har det. =)

2014-08-19 @ 17:01:50
URL: http://sojka.nu
Linda / CandyGirl säger

Gud - jättefint.. jag väntar nog en månad innan jag gör höst hemma

2014-08-19 @ 19:11:59
URL: http://www.candygirl.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: