Inskolning

 
 

I morse lämnade jag för första gången Luran
på fritids/förskoleklass, det är inskolning denna vecka
inför den "riktiga" starten nästa vecka.
 
Jag vet inte vem av oss som var mest nervös...
 
Luran ville att jag skulle vara kvar tills de skulle
äta frukost, så det var jag givetvis.
 
Hon höll mig krampaktigt i handen och
ville helst inte att jag skulle gå...
 
Som tur är har hon en kompis från samma
förskoleavdelning som hon satte sig och fika med.
 
Jag hoppas innerligt att det ska gå bra och
att hon ska hitta sig tillrätta i barngruppen.
 
Det ska bli spännande att höra om dagen
då hon kommer hem.



Skorpan och Loppan säger

Det är väl inte så konstigt att det känns nervöst. Håller tummarna att hon kommer hem full av roliga saker att berätta :)

2014-08-20 @ 08:01:59
URL: http://skorpanloppan.blogspot.it/
Nina säger

Stora tjejen nu 😃 Lär ju ha gå strålande för henne. Här har vi tagit en liten sovmorgon. Händer väldigt sällan men skönt att slippa stressa till dagis och jobb. Har ju morgontrötta barn så det uppskattas av alla. Ha en toppen dag. Kram kram

2014-08-20 @ 08:23:40
Nina säger

Fröken Holmlund va det ifrån 😉

2014-08-20 @ 08:24:33
Sanna säger

Hej vännen min! Men söta Luran jag tror det brukar vara föräldrarna som är mest nervös ;) det kommer nog gå jättebra och hoppas att hon får ett fint år. Här har jag inte haft internet på länge då det stängde av det en månad för tidigt. Så idag fick jag tillbaka det efter en massa krångel.

Här bor man i flyttkartonger upp över öronen, men det är okeey för det ska bli så skönt att flytta. På onsdag åker vi ju till Prag en vecka så då kommer man ju ifrån ett tag, sen blir det flytt när vi kommer hem.

Vad mysigt att börjat gjort höst, älskar hösten när man får tända ljus. Längtar tills jag får fixa lägenheten nu och inreda i höstens färger.

Önskar dig en fin dag finaste.

kramar i massor

2014-08-20 @ 08:52:05
URL: http://sannassmahjartan.blogg.se/
Ing-Britt säger

Hej igen finaste!
Klart det kommer gå bra för henne men jag kan förstå om hon var nervös om hon endast hade en vän sen tidigare där, man får vända på kakan och se så många nya vänner hon nu kommer få. Blyga brukar ju de flesta barn bara vara en liten stund innan det blir full rulle :).
Du får skriva och tala om hur det gått för henne sen. Himla fin bild på henne föresten ♡
Kramar i massor

2014-08-20 @ 09:04:01
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Johanna - Mamma till Leija säger

Spännande, hoppas det går bra! Kram

2014-08-20 @ 09:28:14
URL: http://skuggis.wordpress.com
Jenni säger

Visst är det spännande! :) Rasmus var också lite nervös tror jag, fast han tyckte mest det var spännande. han tryckte sig intill mig iaf tills han såg att Enzo var på plats då sprang han iväg :)
Sen har han ju syrran också så det ska nog gå bra det där :)

Tack, du är snäll du men det går så sakta neråt för mig så direkt synbart är det väl inte ;)

Bilder lär det säkert bli, vill inte låta någon tjuvkika än bara på våra kläder för kort har vi hunnit ta när vi provat barnen och jag ;)

Ha en fin dag!
KRAM

2014-08-20 @ 09:31:44
URL: http://sananaolillebror.blogg.se
Carolina säger

Vad spännande för henne och vilken otroligt fin tröja hon har!

2014-08-20 @ 09:52:50
URL: http://carpia.blogg.se
Åsa säger

Första dagen är nog mest nervöst för mamma, barn verkar ju ta det mer naturligt. Delade de upp sexåringarna i fler grupper eller är det bara en stor klass? Går fina Elina ihop med Svea?

Elin ville jag skulle med in eftersom det var första dagen, vi följdes in med väskan å sen försvann Elin med kompis medan jag pratade med läraren om bl a löss.

En ny pojk har börjat Elins klass, familjen med 4 barn är nyinflyttade. Kul.

Kram

2014-08-20 @ 11:27:08
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Marie Nilsson säger

Å så nervöst! Förskoleklass är stort! Jag har lämnat Fralle själv hemma för första gången. Hade glömt hur det kändes att lämna och vara lite orolig för di små ;-) Nu ska jag hem och luncha. Hoppas inga möbler är uppätna... /Marie

Svar: Håller tummarna att Fralle skött sig och varken gnagt på något eller gjort olyckor i protest! Samt att han är en trygg krabat som finner sig i att vara själv emellanåt. Själv väntar jag spänt på att kl. ska bli fyra så jag får höra vad Svea tycker om dagen... Hoppas innerligt det gått bra!
Therese Bjärstig

2014-08-20 @ 11:44:19
Tina säger

Åh finaste Luran! Håller tummarna för att hon har haft en toppendag och att hon snart kommer till rätta i gruppen! KRAM

2014-08-20 @ 14:59:24
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
Carolina säger

Åh, stora fina Luran - hoppas verkligen att dagen varit fantastisk för henne, det är ju stort! kram

2014-08-20 @ 15:20:38
URL: http://www.carolina1979.se
Åsa säger

Jag hoppas Luran haft en bra dag, starten är viktigast och svår att göra om, speciellt när det gäller små barn.

Elin var nöjd med dagen, hon hade inte lärt sig något ;-)
I morgon utegympa, förhoppningsvis slipper de regn.

Har varit och lus schampat mamma då hon trodde sig hittat något dock kröp det inte men hon ville ändå bli lus tvättad.

Tanken var Fotbollsmatch i Dorotea med avfärd kl 17 men pga mitt mående (känner av gårdagens behandling, mår kräkilla) samt vädret då vi har rejäla regnskurar blandat med sol hoppar vi över detta.

Zumba börjar i september vill Luran gå? Jag vet inte hur Elin kommer att göra, hon vill men dagarna räcker inte till för alla aktiviteter och jag väljer hemmaplan eftersom det fungerar även om jag är sämre.

Jag har fortfarande inte hittat överdragisarna... börjar tro jag slängt dem.

Kram

2014-08-20 @ 15:55:31
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Britt säger

Tänk att börja förskoleklass så spännande och nervöst (för er båda).Men en omställning blir det från sin trygga avd på förskolan.Man ska ju bli stor nu och fixa saker själv.På våran förskola så har vi 5-års grupp.En bra träning inför förskoleklass.Är det många barn i Lurans klass och fritis?Tänk vad många nya vänner hon ska få...
Ha en mysig kväll med alla berättelser från f-klassen...kram

Svar: Ja nog var det nervöst, men det hördes ha gått bra då jag pratade med Luran, så det känns skönt! Särskilt med tanke på att det är en stor barngrupp på närmare 30 barn och av dessa är endast 6-7 tjejer... Så jag hoppas dessa tjejer håller ihop och blir vänner och inte splittras i smågrupper med bästisar. Samt att det även kommer att leka med killarna. Klart är i alla fall att det lär ta några veckor för att komma in i det nya för oss alla, blir ju även tomt för Bogge som tappar storasyster på förskolan... Men båda känner sig stora, och stolta för att bli lite mer självständiga :-) KRAM!
Therese Bjärstig

2014-08-20 @ 18:19:05
Linda / CandyGirl säger

spännande och nervöst. Ungen började inget i förväg.. pang på bara. Och jag kunde inte vara med. Men hans farmor var med första dagen. Och det gick hur bra som helst... känns som igår. Men på måndag börjar han femman. Gahhhh....

2014-08-20 @ 21:29:53
URL: http://www.candygirl.nu/
Znogge säger

Jag är säker på att hon kommer att finna sig tillrätta och gilla tillvaron där! Hoppas dagen blev till belåtenhet :-)

Kram

2014-08-20 @ 21:42:14
URL: http://znogge.wordpress.com/
Johanna - Mamma till Leija säger

Nu är jag hemkommen från dejten. Såg en film som var skitdålig & jag längtade mest hem. Han vill ses igen, men han är inte vad jag är ute efter. Han verkar allmänt förvirrad & inte ett dugg intelligent (dum som en blondin, typ, haha på ett avtändande sätt!) Dessutom kysste han mig utan förvarning. Ingen trevlig upplevelse, då han luktade/smakade rök, trots att han inte rökar, blä! Aja, man ska pussa många grodor innan man hittar sin prins! ;) Nu är det skönt att vara hemma med Mr Grey istället :D

2014-08-20 @ 22:16:04
URL: http://skuggis.wordpress.com
ansepanse säger

Luran <3 <3 <3 stackars tösabiten, hoppas, hoppas att det kommer att gå bra i den nya gruppen
massor av kramar från långtbortimormor

2014-08-21 @ 11:23:46
URL: http://kinaguld.blogg.se
Frida - Vita villan säger

Stora tjejen! Så spännande! Hoppas att första dagen gick bra, och såklart alla andra dagar.

2014-08-21 @ 12:27:29
URL: http://fridsingen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: