Semesterträning

 
 
 
Ny månad, och dags att summera hur
semestermånaden sett ut rent träningsmässigt.
 
Juli var ju oerhört solig och varm, vilket gjorde
att det blev lite färre distanspass än vad jag
planerat. Dessutom satte en ond hals stopp
för konditionsträningen de sista dagarna.
 
Men jag får så här i efterhand
ändå vara rätt nöjd med min insats.
 
Totalt avverkade jag 244,8 km (drygt 10 mil
mer än vad jag skrapade ihop i juli!), fördelat
på 28 st träningspass (inte träning varje dag,
men nästan i alla fall...) som sammantaget
renderade i lite mer än 20 timmars träning :-)
 
Egentligen är det lite mer då jag exempelvis
inte nyttjade Runkeeper appen då jag
simmade över sjön, eller när jag varit
ute och tränat med Mac.
 
Jag tvivlar starkt på att jag kommer att ha
tid och möjlighet att klå detta i augusti,
men försöka kan man ju...
 
Dessutom var jag ju tvungen att titta tillbaka
på hur jag tränade i fjol, och i jämförelse
med juli 2013 då det blev 17 pass och
totalt 73,3 km så var ju detta helt klart
en godkänd insats.
 
Jag hade väl aldrig trott för 3 år sedan att
jag skulle ägna min semester åt annat
än att lata mig ;-P
 
Det är tur att man kan ändra sig,
för trots ryggen var det länge sedan
jag kände sådan livskvalité!
 
 



Znogge säger

Du är så imponerande duktig! Önskar jag hade en liten del av din energi...

Ha en härlig 1:a augusti!

2014-08-01 @ 08:56:38
URL: http://znogge.wordpress.com/
Åsa säger

Imponerande motoverande inspirerande Bra gjort kram

2014-08-01 @ 10:25:38
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
ansepanse säger

duktiga du :) inte någon dålig månadssummering
Sv: tack snällaste, raraste Luran <3, jag har skickat ett mail med bilder som du måste visa Luran, långtbortimormor blev SÅ glad
bamsekramarna till er alla <3

2014-08-01 @ 10:31:14
URL: http://kinaguld.blogg.se
Sanna säger

Duktiga du, att du orkar i den här värmen =)man blir riktigt imponerad. Själv ska jag ta och börja med simningen igen då det bara tar fyra minuter dit när jag flyttar så då kan jag ju i skylla på något att inte gå dit =)har varit riktigt lat en tid nu men det ska bli ändring på det. Önskar dig en underbar helg fina du. kramar i massor

2014-08-01 @ 10:42:37
URL: http://sannassmahjartan.blogg.se/
Britt säger

Duktig tjej,10 mil det är inte illa i den här värmen.. Nu har det blivet lite svalare ut bara +26 i solen.Så det blev en skön hundpromenad,annars har svetten runnit..Vilken fin kanna du har köpt,jag gillar också keramik..Men jag har lovat mig själv att inte köpa något mer nu..Få se efter rensningen i alla mina skåp...Du var så fin i din klänning,visa din midja jänta..Ha en skön helg.Kram

Svar: Ja jag känner mig duktig, för det blev totalt 24 mil, dvs 10 mil mer än i juni då jag fick ihop 12-13 mil :-) Men det är cyklandet som drar iväg milen, inte löpningen. Hoppas nu kunna cykla med hundarna bara det blir lite svalare, maken satte på baggen i dag så nu ska vi kunna cykla säkert hoppas jag. Såg dock en kviga i dag å hade hundarna sett den vete katten om jag suttit kvar på cykel ;-P Vardag i morgon, nu rullar allt på med jobb å inte minst jaktförberedelser, ska tränas, skjuta, fixas å donas, men jag gillar denna tiden enormt! Hoppas du har det fint och njuter av sensommaren (för nu är den här vare sig vi vill eller ej!) KRAM
Therese Bjärstig

2014-08-01 @ 11:09:34
christin säger

Herregud jäntongä!!!!
Nog har jag förstått att du har tränat mycket men att du gör det vareviga dag (om man bortser ifrån att du är ute med hundarna).....Tror du inte att det kan bli för mycket i långa loppet? Kroppen behöver ju lite vila också och som sagt så ska ju hundarna ut vareviga dag och det är ju också en träning för dej.
Jag har inte alls tränat som jag hade tänkt mej men det är inte därför som jag skriver ner mina funderingar. Nä jag försöker tänka mera förståndigt nu och det är klart det blir aldrig lika mycket när man jobbar och allt annat i livet blir mera strukturerat. Så det är nog ändå bra att du har kört så mycket som du har gjort, onekligen en fin ingång till hösten.... OCH du är fortfarande en sporre och jag ska oxå köra igång nu mera strukturerat för visst mår man mycket bra när man är igång med all träning både fysiskt men även psykiskt.
Kramar!!

Svar: Statstiken lurs lite, i snitt nästan ett pass varje dag, men i verkligheten kan det ha blivit två pass en dag å tre dagars vila sedan ;-P Dessutom så blev det många mil pga cyklande, turen till Ormsjön drog iväg statistiken. Målet är 30 min om dagen, det är realistiskt tror jag i längden, för när vardagen knackar på så ska träningen vara en stund av lustfylld glädje, återhämtning, inte ett jobbigt måste... Och för att min rygg ska må bra så bör jag ta mig ut å reka en liten stund var dag. Men just nu har en latmask som bor hos mig, har inte sprungit på över en vecka... men det är nog bra då jag fått en hosta som inte är högfärdsvarianten, inte heller allergi utan verka vara nån sommarfökylning :-( Surt! Så dagens rörelse blev en promenad med Luran upp och ner från ICA, å det var inte det sämsta, för oj så många klokheter och roligheter och funderingar vi hann avhandla då ;-P Barn är för underbara!!! Ha det nu fint, antar du har semester kvar att njuta av? Själv börjar jag jobba, men hoppas på semester till älgjakten, dock kör det ihop sig då jag har undervisning den perioden, men några dagar bör jag iaf kunna komma mig ut i skogen hoppas jag! Ha det bäst! KRAM
Therese Bjärstig

2014-08-01 @ 12:10:00
Skorpan och Loppan säger

Himla bra!
Jag önskar jag hade fler tillfällen att ta mig ut och åtminstone promenera... Jag känner ju hur jag blir piggare och gladare av det... Men när man för det mesta är ensam hemma med tjejerna och den ena INTE tycker det är särskilt kul att åka vagn så blir det svårt...

2014-08-01 @ 19:10:36
URL: http://skorpanloppan.blogspot.it/
A säger

Åh, vad bra du är!!!!! ❤️❤️❤️

2014-08-01 @ 20:38:06
URL: http://motnyalivet.blogg.se
Linda / Candygirl säger

Great work. Jag lämnar snart mina pw och börjar jogga igen...

2014-08-02 @ 00:14:04
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: