Firar


 
 
Japp, i dag firar vi på Sockenvägen.
Pappan i huset fyller år och det ska firas
med pompa och ståt enligt festgeneralen
i familjen (dvs Luran).
 
 
 
 
 
När pappan kom hem från skogen överraskade
vi honom med blommor med guldglitter, Årechoklad,
dusch crème och en EKA G3 Swingblade som
han blev mycket glad över att få :-)
 
 (Och det bör han vara, för då jag googlade en
länk så inser jag att jag betalade mer än 200 kr
mer för kniven på ortens butik. Surt. Men det får
jag väl ta, jag försöker handla lokalt så att vi
ska ha kvar några butiker på orten. Men när
det skiljer så här mycket så förstår jag om
folk väljer att handla på nätet istället...)
 
 
 
 
 
 
Smörgåstårtan fick dessutom godkänt,
så nu kan jag pusta ut ;-P
 
 
 
 
 
Trots att det vänt mot ljusare tider nu så
är det redan skumt ute och jag ska nu ta
och tända lite ljus och lyktor här hemma
och göra det lite mysigt.
 
Sedan blir det nog en dusch, för jag
kan lova att tövädret gjort sitt...
 
När jag skulle skotta  bort plogvallarna
fick jag utan tvekan dagens träningspass ;-P
 
 
 

 
 
Jag har även fått tummen ur och varit på
biblioteket och beställt Bea Uusmas bok
jag hoppas kommer snart så jag hinner
att läsa den under julledigheten.
 
För en julledighet utan att ligga i soffan med
en riktigt bra bok är ingen julledighet om
ni frågar mig!
 
 



Ing-Britt säger

Hejsan vännen!
Nyss hemkommen från en stressig dag på jobbet så nu tänkte jag allt sitta en stund i soffan innan det är dags att åka och handla till morgondagens middag, räksoppa till förrätt sen oxfilé med potatiskaka och vad jag ska avsluta med har jag inte bestämt ännu.
Vilken fin bukett mannen fått av er och den där smörgåstårtan får det ju att vattnas i munnen. Du får gratulera mannen så gott från mig.
Ha nu en bra dag och skäm bort gubben ordentligt.
Kramar i massor <3<3<3

2014-12-30 @ 14:20:00
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Lisa säger

Hallå! Läste kommentaren om kniven och vill skriva det att när vi beställer hem varor så får vi alltid en prislista med. Där går vi efter dom rekommenderade priser som står. Då vi är så liten butik köper vi inte in lika mycket och kan inte hålla på lager lika mycket som t.ex xxl, outnorth m.m Dom har säkert hundratals om inte tusentals av dessa varor och kan då ha ett väldigt mycket bättre pris än vad vi kan. Givetvis ibland kan vi köpa en produkt till bättre pris, som nu t.ex kamikskorna som rekommenderat pris är 649kr och nu kan vi sälja dom för 495 istället. Sen är det ju inte så bra avans på allt heller så ska vi ha till "internetpriser" så kan vi nog lika gärna klappa igen butiken. För då kommer det inte finnas pengar så det räcker till löner, hyra m.m
Vi är väldigt glada över dom som har tänket att dom vill gynna orten. För till oss är kunder alltid välkomna och vi försöker hjälpa till så gott vi kan!

/ Lisa

Svar: Hej! Precis, ni är super med att hjälpa till och fixa saker - underbar service! Och jag köper därför tex alltid barnens vinterskor, overaller och vantar etc hos er, för skulle det vara nått fel med en söm el liknande är det bara att åka upp å byta! :-) Sådan service får man aldrig om man handlar på nätet! Eller i stan, då man då får åka en massa mil för att reklamera/byta. Det är den stora anledningen till att jag handlar lokalt, för utan butiker så dör orten ut dessutom. Köpt allt i från hundvästar, pejl m.m. då det är toppen att det finns på orten när man behöver det. Kom på att jag ville ha en springer i somras, och åkte upp å köpte hos er samma dag! Perfekt, istället för att vänta på den om jag köpt den via nätet. Även 4 st termosar, en ryggsäck och icebugs inhandlades nu till jul - smidigt för mig då Bea slog in det i fina paket och de som fick det kan lätt byta om det inte passar win-win! ;-D Toppen! Jag har själv arbetat inom handeln på flera butiker och vet hur det fungerar, och givet kostar löner/hyror m.m. samt så spelar hur stora kvantiter man köper in, konstigt vore det annars. Men det som "stör" mig är att näthandeln kan konkurrera på ett litet ojuste sätt gentemot små lokala handlare pga sina stora volymer. Själv behöver jag inte tänka på kronor och ören utan köper det jag vill ha/behöver, men det finns nog många som måste vända på slantarna och får leta efter billigaste alternativen och då hamnar på nätet, och det är trist tycker jag. Jag vet att vissa märken har riktpriser som handlare inte får gå under/över, då tappar de rätten att sälja varan. Det tycker jag är bra, för då blir prisbilden mer likartad oavsett näthandel eller butik. Vilket både kunder och handlare tjänar på i slutändan tror jag :-)
Therese Bjärstig

2014-12-30 @ 14:52:54
åsa i åsele säger

Självklart ska (bör) man handla på orten, men då det handlar om ekonomi, min familjs eller lokala butiken måste man välja, det går inte att alltid handla lokalt.
Läste vad Lisa skrev...

kram

2014-12-30 @ 15:49:07
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
åsa i åsele säger

Så fina blommor M fått, blev det inga ballonge?

Så gott med smörgåstårta.

Skönt Ni mår bättre å stoppet i toan är fixat.
Nu är det då bara klon kvar...

kram

2014-12-30 @ 16:23:58
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Johanna - Mamma till Leija säger

Grattis till M idag! :)

2014-12-30 @ 17:00:27
URL: http://skuggis.wordpress.com
Znogge säger

Det där är en balansgång. Mina adventsljusstakar hittade jag i fina sommaraffären för 799 kr men Bauhaus tog 399 kr för en likadan. Ska man då köpa tre så kände jag att mitt gynnande av lokala butiken inte var aktuellt denna gång... Men baddräkterna köper jag alltid där :-)

Kram

2014-12-30 @ 18:59:59
URL: http://znogge.wordpress.com/
Carolina säger

Jaaaa! Bea Uusmas bok är en bok jag rekommenderar till alla! Det var verkligen en bok som fastnade i mig, har tänkt på den oerhört mycket efteråt (och då läser jag MYCKET böcker). Läste den förra vintern och så här ett år senare refererar jag till den och tänker tillbaka på den. Den är mycket speciell. Just kombinationen mellan det vetenskapliga och hennes extrema fascination av att vilja veta vad som hände med expeditionen är en blandning som gränsar mellan dokumentation och ren poesi - det var det, i det rent språkliga, som jag fastnade för. Du får lova att återkomma med en recension sedan! :)

2014-12-30 @ 19:40:18
URL: http://carpia.blogg.se
Linda / Candygirl säger

Allt man kan firas ska firas....

Vi har förberett för morgondagen. Ikväll tar vi det lugnt

2014-12-30 @ 23:46:16
URL: http://www.candygirl.nu
Camilla säger

Hurra och grattis i efterskott!

2014-12-31 @ 08:51:13
URL: http://radhuslivet.blogg.se
ansepanse säger

ett riktigt fint födelsedagsfirande alltså :)
Sv: blev det några snölyktor? här skulle vi också kunna göra snölyktor idag av den lilla snö vi har kvar :) fast jag tror inte att vi kommer att göra det
många kramar <3

2014-12-31 @ 12:37:04
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: