Kvällstidningarnas bilagor

 
 
 Ni som följt mig här på Sockenvägens Söta
vet att jag varit/är rejält såld på julmagasin och
att jag tidigare köpt på mig allt vad tidningshyllorna
har haft att erbjuda i princip. Men inte i år.
 
I år har det faktiskt inte blivit så många
"riktiga" julmagasin, för de ger i de flesta
fall absolut inte valuta för pengarna.
 
Något som jag däremot varmt kan rekommendera
är kvällstidningarnas bilagor, de är betydligt billigare
och så finner man mer "nytt"  i de inslagen.
 
Jag får en känsla av att många av de reportage
vi får se i nästa års julmagasin fotas redan nu
(och de vi ser i år fotades i fjol), men att man i
kvällstidningarna ligger mer i fas och fotar/trycker
under pågående säsong så att säga.
 
Det gillas, så kvällsbilagorna får 4 ½ starka julpirr
tack vare sin mix av recept, inredning, inspiration
och köptips för en relativt billig peng.
 
Här har vi ätit köttbullar, skinka, sill m.m.
hemma hos mina föräldrar och har nu bäddat
ner oss i soffan och ser Grinchen på TV.
 
Bogge har fått feber och är hängig,
jag hoppas att det "bara" är en förkylning
och att det inte har något med magen att
göra. Men det lär väl tiden utvisa...
 
 



åsa säger

Krya på kram till Bogge <3

2014-12-21 @ 17:50:49
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Znogge säger

Hoppas Bogge piggnar till snabbt!

En fördel med att äldsta dottern är journalist på stora förlaget är att jag får ärva hennes tidningar. Lyx på hög nivå!

Kram och trevlig kväll!

2014-12-21 @ 17:55:34
URL: http://znogge.wordpress.com/
Farmor säger

Nä nu får det vara nog med sjukdomar.vi höres i morgon kram kram.

Svar: Syns senare i dag!!! Tog sovmorgon efter en rätt jobbig natt då Bogge vaknat och gråtit/hostat... Tycker synd om Magnus då han åkte just innan fem och jobbade, stackarn inte mycket sömn han fick. KRAMAR
Therese Bjärstig

2014-12-21 @ 18:38:53
Britt säger

Håller med dig att kvällstidningens bilagor är bra.Brukar också köpa dom..Här har vi börjat få julstämning,julstöket nästan klart,granen klädd,och det mesta av julmaten är inhandlad.Och så är det 7 minus och backen är vit av snö.Jag jobbar mån-tis men sen har jag 14 dagars ledighet.Det ska bli sååå skönt att vila min onda rygg. Ska in på magnetröntgen i mellandagarna,få se vad dom hittar.Det blir väl att kärringen är gammal och utsliten..
Vilka fina julgrupper du har gjort,bra tips.Tack!Krya på er så ni blir frisk till julafton och så får jag önska er en riktig GOD JUL.Kram

Svar: Så härligt att julstöket nu nästan är helt klart och att även ni har snö som lyser upp (här snöar det för fullt nu, hoppas det ska avta sen så vi kan ta en liten sparktur för frisk luft). Hoppas att det går bra att jobba i dag och i morgon, men antar att det kanske är lite mindre barn och att det är rätt mysigt så här inför jul, och att du sedan får en fin jul och att det går bra med ryggen <3 Varmaste kramarna från mig till dig!!!
Therese Bjärstig

2014-12-21 @ 19:12:01
Ing-Britt säger

Gokväll finaste!
Här har jag nyss kommit hem från jobbet och har nu ledigt fram till julafton så här ska mysas ikväll så blir det sen matlagning i dagarna två.
Kvällsbilagorna uppskattas här också sen prenumererar jag när det kommerbra erbjudanden, lösnummer från affären har jag så gott som slutat helt med.
Tråkigt att Bogge blivit febrig och jag håller tummarna att det är en snabbt övergående förkylning.
Ha en mysig kväll, kramar i massor

2014-12-21 @ 19:37:55
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
linda/candygirl säger

Nä fy vad trist... hoppas verkligen det är nåt som äe borta innan julafton. Här blev Pentagon klar och prommis på det. I morgon jobbar maken och jag hoppas på 7,5km dagaljusjogg... få se om jag lyckas

2014-12-21 @ 21:00:46
URL: http://www.candygirl.nu
Lilla Malin säger

Se där ja, har faktiskt aldrig tänkt på att bilagorna kan vara något att ha. Håller med om magasinen, inte alls bra längre! Tyvärr!
Usch, hoppas han mår bättre snart :)

Jenni säger

Hoppas det "bara" är en förkylning då så det inte är magen, förstår om man vakar lite extra!

Snart jul, tror jag längtar lika mycket som barnen i år, eller har nog gjort det de senaste åren men det är ju pga barnen. Vill se om de blir nöjda med julklapparna och vad de tycker om tomten osv...för att inte tala om att få för en gång skull göra Sanna julfin i håret också ;)

Ha ett riktigt skönt jullov!
KRAM

2014-12-22 @ 09:49:31
URL: http://sananaolillebror.blogg.se
Pauline säger

tycker det är så mysigt att bläddra i sånna tidningar :)

2014-12-22 @ 09:50:48
URL: http://lillafrokenhurtig.se
Lena i Wales säger

God Jul önskar Lena från Wales

2014-12-22 @ 10:28:31
URL: http://lenaiwales.wordpress.com/
Åsa säger

go'morgon min vän, jag hoppas Bogge mår okey, hellre förkyld än magont...

tidningsbilagor är ju de bästa :)

ha en fin måndag, kram

2014-12-22 @ 10:29:53
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
ansepanse säger

stackars Bogge-mannen <3, hoppas, hoppas att det bara är en helt vanlig förkylning
och så har ni tjuvstartat med julmaten :) här ska vi äta risgrynsgröt i morgon, för mig funkar det inte så bra att äta det på kvällen, blodsockret åker gärna upp senare på natten, så vi kommer att som sagt var äta risgrynsgröten som "middagsmat" dagen före julafton istället :)
krya-på-sig-kramar till Bogge <3
och kramar till er andra också

2014-12-22 @ 11:09:54
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: