Fiskarna

 
 
Att fota fiskar i ett akvarium är allt annat
än lätt kan jag meddela.
 
Jag skulle nästan vilja säga att det är
omöjligt. Fiskarna är nämligen både
snabba och odresserade ;-P
 
Dessutom har jag ju inte tagit mig tid att
lära mig finesserna på min nya kamera...
 
Hade jag gjort det hade säkert slutresultatet
varit mycket bättre!
 
 
 
 
 
Förutom fiskarna så önskade sig Luran ett
vrak/skepp, en skattkista eller en dödskalle
till sitt akvarium som dekoration.
 
(Månne har hon inspirerats av sin lillebrors
pirat och sjörövare period?!)
 
Som ni ser fick det bli en liten dödskalle där
mindre fiskar senare kan simma in och
gömma sig om de vill.
 
 
 
 
 
Och som den snälla storasyster Luran är,
så har hon lovat att Bogge ska få ha en
egen fisk i hennes akvarium.
 
Bogge ville dock ha en haj eller piraya,
eller åtminstone något som inte morfar
skulle kunna fiska upp!
 
En anledning till att Luran är
så snäll mot lillebror kaaaaan vara att
hon är sugen på att få leka med hans
födelsedagspresent ;-P
 
Barnen har medvetet fått lite bättre presenter i år,
inget slit och släng eller krafs, utan saker
som hela familjen faktisk kan använda
och ha behållning av.
 
För Bogges del så innebär det att han
får ett WiiU, med ett Ben 10 spel.
 
Och där har jag faktiskt haft en liten
baktanke, för jag köpte även ett träningsspel
till mig själv som förhoppningsvis kommer
att nyttjas flitigt.
 
Nu ska vi göra middag och ta hand
om Luran som har feber och inte mår så
bra. Jag hoppas det är en förkylning och
inte magsjuka som är på väg att göra
entré här på Sockenvägen.
 
Natten lär väl utvisa...
 
 
 
 



Anonym säger

Så fint det blev! Bra presenter när hela familjen kan ha nytta utav det! Hoppas Luran piggnar till snart! Kram

Svar: Ja, det är bättre med saker som hela familjen kan njuta av resonerade vi.... Och ja, i dag är luran feberfri, i alla fall för tillfället. Dock har både hon och Bogge rejält ont i halsen, så de får vara hemma resten av veckan. Lika bra det så de är krya till nästa vecka som är rejält inbokad och hektisk för mig, har INTE tid att vabba då... Ha det gott!
Therese Bjärstig

2014-02-05 @ 18:15:55
Lizas Lantliv säger

Så bra det blev!
Tycker det är väldigt fint o hemtrevligt med akvarie, men har aldrig haft något själv!
Vilka bra presenter o värt att lägga lite extra istället för massa trams som bara blir liggandes..

Åh va jag fick vårkänslor av ditt lilla arrangemang med kaninen o lökarna!
Och välkommen-skylten va såå charmig!

Ha det fint!

Massa kramar!!

2014-02-05 @ 18:29:34
URL: http://lizaslantliv.blogspot.com
Åsa säger

Fint med fiskar!

Jag vill oxå ha ett akvarium, men inte så vi får se ;-)

Bra presenter, bättre med lite dyrare å mer hållbara grejjor,

Kram

2014-02-05 @ 18:55:16
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
farmor. säger

Tack för ikväll, go mat och goa ungar syns i morgon kram kram.

Svar: Tack själv! Nu roar vi oss framför en film, vi har alla ont i halsen, så dagens planer är bara att ta oss på affären och handla lite, sedan vila oss i form ;-D KRAM och ses ikväll!
Therese Bjärstig

2014-02-05 @ 20:00:32
Ing-Britt säger

Gokväll finaste!
Åh vad fint det blev och ser riktigt rymligt ut. Gillar den stenen du har i botten då det både är snyggt och döljer smuts bra.
Tror inte ni gör några bortskämda snorungar bara för att de får rejäla saker då de fyller år, är nog värre om de får vad de pekar på bland småsaker var gång man är till affären. Och jag tror Svea kommer bli överlycklig över din överraskning till henne då hon många ggr visat sig vara väldigt lik dig då det kommer till inredning.
Wii u verkar vara riktigt kul, vi har ju det gamla klassiska wii spelaren och här tjatas om det nya. Kanske vore nåt för Tilda att argumentera med att jag kunde köpa med fit paketet ;).
Ugglorna du visar i förra inlägget var verkligen hur söta som helst....måste jag kolla in.
Idag har jag klippt av mig håret och trollat bort de grå håren och för ett tag sedan bokade jag tid för att göra om min tatuering plus att jag ska köpa nya glasögon plus att vi gymmar...så nu mobbar familjen mig för att jag kommit in i en liiite för sen 40-års kris..!??
Ha nu en skön kväll, kram Ing-Britt

2014-02-05 @ 20:19:01
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Linda Candygirl säger

oops.. krya på sig Luran...

akvarium GÅR inte att fota bra... (jo det gör det väl, men jag lyckades aldrig under våra akvarieår...)
Snyggt ser det ut i alla fall.

2014-02-05 @ 21:54:30
URL: http://www.candygirl.nu/
Longevity - en blogg om hälsa säger

Fint akvarie!

2014-02-05 @ 21:57:35
URL: http://madelein.se/
A säger

Fint akvarium! Hoppas att hon blir frisk snart!
❤️❤️

2014-02-05 @ 22:33:19
URL: http://motnyalivet.blogg.se
Znogge säger

Så fint det blev i hennes akvarium. Hoppas bara nu att det är en piggare Luran som vaknar i dag.

Kram och god morgon!

2014-02-06 @ 06:36:51
URL: http://znogge.wordpress.com/
Cissi säger

Vad fint det blev, och cooolt med döskallen ;)

GRATTIS till både Luran&Bogge (i förskott eller kanske efterskott?)

Jag håller tummarna hårt för att ni inte blir sjuka nu!

KRAM

2014-02-06 @ 08:14:55
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
ansepanse säger

vilket fint akvarium med lite spännande inredning i :) tror jag det att Luran vill testa Bogges spännande present :) fast jag vet ju att Luran kan vara jättesnäll mot lillebror även annars <3
vad ledsamt att Luran blivit krasslig <3 extra kramar från långtbortimormor till lilla söta Luran <3 <3
kramen

2014-02-06 @ 11:39:33
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: