Mejodej


 
För någon vecka sedan åkte jag till Strömsund
och passade då på att äntligen besöka butiken
Mejodej som visade sig har ett toppen utbud
på märkeskläder för barn.
 
 
 
 

Att de dessutom hade rea för att göra
plats för vårens nyheter var ju inte helt fel ;-)
 
 
 
 
 
Jag kunde inte motstå att köpa denna tunika
från Molo med ugglor på till Luran, och hade den
funnits i min storlek hade jag köpt en till mig
själv också!
 
Dock fanns den endast i stl 110/116 så den
lär nog vara mer av en tröja än en tunika för Luran
som egentligen drar 122 i storlek.
 
 
 
 
 
Men det jag var där för att köpa var denna
singoalla klänning från Maxomorra som Luran
önskat sig till sin födelsedag.
 
Nu blev det både den och tunikan från Molo med
ugglor på, samt ett par leggings från Macomorra i lila.
 
 
 
 
 
Till speciella tillfällen som födelsedagar,
högtider som jul, påsk och midsommar,
eller då man ska köpa presenter till
dop, nyfödda etc. tycker jag att man
kan kosta på sig märkeskläder.
 
Jag passade på att köpa födelsedagspresenter
till båda barnen, samt ytterligare två presenter.
 
En present till en nyfödd bäbis och en present till
en bäbis som vi ännu väntar på ska titta ut ur
sin mammas mage...
 
 
 
 
 
Till Bogge på hans kommande födelsedag
 blev det en tröja från Nova Star.
 
I dag ska jag passa på att slå in barnens kläder,
de har nämligen en tendens att vara och kika i
de påsar jag gömmer undan... ;-)
 
Jag kan i alla fall varmt rekommendera
ett besök till Mejodej för er som är ute efter
färgglad svensk design till barnen!
 
 
 
 



Linda / Candygirl säger

Fina kläder...

Märkseskläder har jag mest fyndat på loppisar/second hand. Dom är ju - som du nämner - ofta använda vid finare tillfällen och därmed sällan nötta... så man kan (eller kunde, nu är han så stor) göra riktiga fynd ibland.

Svar: Jungstedtboken kom i våras/somras, tror jag.. handlar om två försvunna barn...

2014-02-11 @ 09:58:01
URL: http://www.candygirl.nu/
ansepanse säger

åh så fina barnkläder :) verkligen ljuvliga, jag hade också velat haft en sådan där uggletröja :) Luran kommer att bli superfin i de där kläderna <3
Sv: jo, sjuklingarna är bättre och jag har lyckats hålla mig frisk :)
gottigt med sovmorgon :)
kramen <3

2014-02-11 @ 10:58:25
URL: http://kinaguld.blogg.se
♥ Carina ♥ säger

Vilka finfina kläder du köpt.
Ja skynda dig att göra paket, hihi
Kram

2014-02-11 @ 11:49:17
URL: http://cinacarina.blogspot.com
mamma till william o wilma säger

God eftermiddag...sÅ fina kläder..ja det finns så mycket fint till sina små..o speceillt till min tös.Ha ne fin eftermiddag..kram

2014-02-11 @ 14:34:26
URL: http://blondis81.blogg.se
faster A säger

Måste nog ta en tripp dit:-) kram<3

Svar: Ja det fanns mycket fint där! Lite dyrt i ordinarie pris, men på rean helt överenskomligt! För med småpluttar som växer som ogräs vill man kanske inte lägga ut allt för mycket. Känns först som det är nu det är "värt" att köpa lite bättre kläder till barnen. Hoppas allt är bra med er och att förkylningar och magsjukebacillerna håller sig borta <3 KRAM
Therese Bjärstig

2014-02-11 @ 17:41:32
Anne säger

Så fina kläder! Den där uggletröjan skulle jag verkligen vilja ha! Är det möjligen L-M F butik du varit i?
Här har vi firat vår minsta prinsessa som fyller 4 år idag! Kram om

2014-02-11 @ 19:37:58
URL: http://www.systeranne.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: