Äntligen regn

 
 
 
Jag trodde aldrig att jag en svensk sommar,
dessutom under min egen semester, skulle
yttra orden "äntligen regnar det".
 
Men i dag så sa jag faktiskt det!
 
Efter all sol och värme behövs lite vatten
från ovan för växtligheten så som bär och svamp,
och inte minst för att stävja brandrisken i skogen.
 
Dessutom ger regnet en anledning till att
vara inne och mysa, pyssla, se film och annat
som man inte gjort då man istället velat vara
ute och njuta av det fina vädret.
 
Det var så mysigt att vakna i morse till
regnets smattrande på plåttaket i uterummet.
 
Luran sa med ens då hon vaknade att hon
ville sova där i natt igen ;-)
 
 
 
 
 
 
Och på tal om Luran så shoppade hon loss i måndags
då vi var i Strömsund. Hon köpte sig en ny tröja, byxor
och så nya skor. För när man ska börja förskoleklass
så måste man ha fina kläder säger hon.
 
 
 
 
 
 
Hon fick även ett par nya örhängen i silver,
med en lila sten i. Var jag snäll så skulle jag
kanske få låna dem någon gång då jag ska
vara festfin...
 
Nu ska jag tassa ner i källaren och fortsätta
med mitt projekt "besegra tvättberget" medan
Luran ser på TV och Bogge leker med den
schaktmaskin som vi byggt ihop av det
lego han fick i går.
 
 
 



Åsa säger

Så stor å vuxen Svea ser ut på bild hon har växt om sig under sommaren, jättefin.

Nu har Elins kompis N kommit, inomhuslek eftersom kompisen inte gillar vara ute å nu är det dessutom så blött.

Jag kollade ellos.se igår fann inget jag kände Elin direkt behövde förutom vinterjacka :)
Det fanns dock inga täckisar som Elin godkände, hon vill inte ha midjebyxa, får se om jag hittar nån annanstans.
Regnkläder skulle hon oxå behöva... men vi får se om hon klarar sig i höst med det hon har.

Kram

2014-07-30 @ 12:37:37
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Susan säger

Här regnar det också idag men liiite. Kan komma mer idag hoppas jag på för det behövs men sen imorgon får solen vara tillbaka tack=)

Idag blir det en inne- pysslar- bloggar dag=)

Kramar

2014-07-30 @ 13:29:10
URL: http://susan.itelit.com
Linda / CandyGirl säger

Vi brukar bara äta krabban som den är. Enklast är att vända den upp och ned, ta bort bakfean och sedan lägga knivet i fördjupningen som ser och så klyva krabban på mitten. Sen är det bara lyfta på locket och äta upp allt kött och ev. rom och krabbsmör som finns. Klorna äts ju som på vilken kräfta som helst. Vi brukar bara ha bröd, grönsaksbitar att knapra, smör och kanske en typ av skagenröra till. Ja, ost passar ju också utmärkt... Hoppas det smakar... personligen är krabba favoriten av skaldjur. Saftigast (ska den vara) och mest kött för pengarna.

2014-07-30 @ 15:13:21
URL: http://www.candygirl.nu/
Znogge säger

Luran har helt rätt! Visst måste man vara fin när man börjar förskoleklass :-) Nu är hon verkligen redo!

Kram

2014-07-30 @ 16:53:39
URL: http://znogge.wordpress.com/
Sanna säger

Men söta luran vad stor hon har blivit och så väldigt söt =) jo fast nu var det skönt med lite regn, det har varit ett par varma dagar nu så det behövdes. Hoppas ni fick en skön natt du och Luran =) Här ska det packas tills på fredag då min bror kommer igen över natten och på lördag blir det iväg till en stuga för att fira av en killkompis som ska plugga på en annan ort. Skönt att släppa allt lite så man får nya krafter igen. Kramar i massor

2014-07-30 @ 17:04:56
URL: http://sannassmahjartan.blogg.se/
Mamma mindy säger

God kväll snäckan..Ja det va skönt med lita regn..naturen behövde det massor.
Måste säga eller mera skriva till dig att du skriver så bra o intresant att läsa..ha en fin sommar kväll.kram kram

2014-07-30 @ 20:58:11
URL: http://blondis81.blogg.
Skorpan och Loppan säger

Ja, men visst är det underbart när det äntligen kommer lite regn! Här dröjer det nog någon månad till tyvärr...

2014-07-31 @ 07:00:58
URL: http://skorpanloppan.blogspot.it/
Johanna - Mamma till Leija säger

Även här är det kyligare idag & blåser lite. Snygg outfit & fina örhängen! Kram

2014-07-31 @ 08:43:47
URL: http://skuggis.wordpress.com
Nina säger

Jätte stort grattis i efterskott :-) Du verkar ha haft en kanon semester. Så härligt! Och Jisses så stor Svea blivit. Hon har verkligen växt på sig. Och väldigt lik dig. Ha en underbar dag! Kram kram

2014-07-31 @ 09:12:13
ansepanse säger

visst måste man vara fin då :) och fin blev hon Luran <3 i sin nya outfit, stor har hon också blivit, tösabiten <3
här har jag också tvättat en maskin, det behövs ju också ibland
mörkare moln seglar in häråt nu, får se om det blir något regn eller inte
Sv: mm, det är mysigt att sova ute på altanen, hoppas att temperaturen blir sådan att vi kan sova här till helgen
hoppas, hoppas att det går att rent praktiskt lösa det, så att vi kan träffas, skulle vara SÅ roligt
många kramar till er alla <3

2014-07-31 @ 11:29:07
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: