Ikväll är det loppis!

 
 
Här pågår loppis förberedelserna för fullt.
 
Jag och Luran har burit ut saker mest hela
förmiddagen, prismärkt och lagt fram
sakerna på borden som vi kånkat ut.
 
 
 

 
Luran ska sälja en massa barnsaker
och leksaker som inte hon och Bogge
längre behöver. Och pengarna de
tjänar ska de istället får köpa
eller göra något kul för!
 
 
 
 
 
Det finn en mängd saker framme redan nu,
en skön blandning av gammalt och nytt!
 
Allt i från en gammal tvättbräda, en piedestal
och ett litet bord med låda, till nya saker som
ännu är i förpackning!
 
 
 
 
 
Det finns även en massa handväskor och
väskor att fynda, samt en vit sängstomme
(Malm) för 350 kr.
 
Jag vet även att en annan granne ska
sälja en gammal utdragssäng, samt
ett par vadarstövlar!
 
 
 
 
 
En skrinda i trä för barn i finns också,
liksom en fin gunghäst, barncyklar,
wigglecarts, trehjulingar m.m.
 
 
 
 
 
Grannen mitt emot har också börjat ställa
fram saker, gardiner, lampor och hallmöbel
med förvaring (skitsnygg!).
 
 
 
 
 
Tavlor i olika storlektar kommer
ni också att kunna fynda här på
Sockenvägen :-)
 
Fynd från 2 kr och uppåt,
och jag törs nästan lova att det
finns något fynd som ligger och väntar
på dig om du bara tittar förbi!
 
VÄLKOMMEN!!!
önskar
Therese, Martina, Camilla och Elin
 
 
 



Ing-Britt säger

Hej finaste!
Tittar in lite snabbt och önskar er lycka till. Sååå mycket fint ni ska sälja och du vadarstövlar det skulle jag behöva, tar du en semestertripp hit så köp dom åt mig ;).
Kramar i massor ♡♡♡

2014-07-07 @ 14:02:17
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Johanna - Mamma till Leija säger

Hoppas ni får sålt massor!

2014-07-07 @ 18:46:08
URL: http://skuggis.wordpress.com
A säger

Attans att du bor så långt ifrån annars skulle jag kommit på en gång! ❤️

2014-07-07 @ 18:53:33
URL: http://motnyalivet.blogg.se
Sanna säger

Oj jag läste nog lite fort sist angående loppis men är jag trött så missar jag många rader när jag läser. Hoppas att allt går bra nu och ha så väldigt kul. Önskade att jag var där för det var lite intressanta saker där =) Kramar i massor

2014-07-07 @ 20:21:33
URL: http://sannassmahjartan.blogg.se/
Znogge säger

På tok för långt men jag önskar lycka till med försäljningen :-)

Kram

2014-07-07 @ 23:47:28
URL: http://znogge.wordpress.com/
Farmor säger

Hoppas att ni fick sälja mycke.kram kram.

Svar: Luran sålde superbra, å det ska hon få handla för på marknaden, 400 kr (inklusive farmor bidraget) och givet får Bogge samma summa! Lycksele på tisdag är planen, å så Åsele till helgen. Lovat barnen det. KRAM
Therese Bjärstig

2014-07-08 @ 05:54:47
Loella säger

Oj oj oj, så mkt fina saker! Och till vilka kanon priser!! Det är SÅ en loppis ska vara :D Tycker en del börjat ta på tok för mkt betalt så det känns inte värt att betala för begagnat. Som om de enbart säljer för att tjäna pengar :/ En loppis ska vara 2 saker - givande för säljare OCH köpare! Dvs säljaren blir av med sitt "skrot"/för mkt saker/får mer plats plus går plus på det, och köparen ska fynda saker till ett bra pris :) Jag gissar att ni blev av med rubb och stubb :)

2014-07-08 @ 07:36:21
URL: http://cedlosnyaliv.blogg.se
Lizas Lantliv säger

Näe fy.... Hade köpt skrindan direkt!!
Precis en sån jag letar efter...!

Kul med loppis!
Funderar på att göra iordning en loppisbord här hemma...
Hoppas du fick mycket sålt!

Massa kramar!!

2014-07-08 @ 09:46:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: