Mer än jag bad om

 
 
Jisses så bortskämd jag blev på min födelsedag!
 
Redan tidigare hade jag ju fått en madrass till
sängen i stugan av mamma och pappa så att
jag ska kunna sova gott utan att få ont i ryggen.
 
Och på självaste födelsedagen så fixade Luran
med lite hjälp från mormor att jag fick kaffe och
smörgås på sängen, samt ballonger fastknutna
ute på räcket till stugan :-)
 
Problemet var emellertid att Bogge blev bamse
ledsen för att inte han fick frukost på sängen
och inte fyllde år han med, så vi fick alla gå in
till storstugan och äta frukost där för
husfridens skull...
 
Av Luran fick jag ett nummer av Lantliv
att läsa på stranden, och av familjen ett
presentkort på Sport och Fritid, en butik
som har allt ifrån sport till jakt saker.
 
Perfekt!
 
 
 
 
 
 
Av min brors familj fick jag något som jag
grämt mig så att jag inte köpte första gången
jag såg dem på Rusta, då de sedan dess har
varit slutsålda varje gång jag varit in där :-(
 
Men nu hade Carol fått tag på dessa ugglor,
plus att hon bakat en super god kaka som är
bland det bästa jag vet och som renderade
i minst + 2 kg på vågen ;-P
 
Av svärmor och svärfar fick jag ett trevlig besök
i söndags då de levererade en så vacker
vit ros i kruka, plus att jag kommer att få
en inredningstidning i brevlådan
under hösten :-)
 
Av svägerska och svåger i Varpsjön
så fick jag en blomma och kruka som passar
perfekt här på Sockenvägen, nämligen
den stora fina tjockbladiga blomman
på det översta fotot.
 
Den bör klara av att jag glömmer att vattna
den från tid till annan, för glömsk är jag
ju onekligen då jag helt glömt av att
svägerskan skulle titta förbi i går
så dörren var låst och vi var borta
(i Ström) när hon dök upp...
 
Pinsamt!
 
Och som om inte detta var nog så har
jag blivit rejält bortskämd av grannarna.
 
Från gänget på tolvan fick jag en träkåsa
och ett fint tennhalsband och från dem
på elvan så fick jag en superläcker
keramikvas från Jordemor med
en uggla på.
 
Tusen tack för att ni skämmer bort mig <3
 
Dock undrar jag vem som gett mig den
förkylning som gjort att jag vaknat med
halsont de senaste tre dagarna?!
 
Det var absolut inte nödvändigt,
utan definitivt mer än jag bett om ;-P
 



Znogge säger

Du har verkligen blivit firad enligt konstens alla regler! Vilka bra och nyttiga presenter som kommer att ge glädje lång tid :-)

Kram

2014-07-29 @ 09:48:18
URL: http://znogge.wordpress.com/
ansepanse säger

du vet vännen, du är värd allt det där
härligt att du fick de där ugglorna, supersöta är de :)
hoppas att den där förkylningen ger med sig snabbt
kramar till dig och busisarna <3

2014-07-29 @ 10:51:19
URL: http://kinaguld.blogg.se
Johanna - Mamma till Leija säger

Grattis i efterskott! Krya på dig, kram

2014-07-29 @ 11:22:56
URL: http://skuggis.wordpress.com
Carolina säger

Grattis i efterskott kära du! Låter som om du hade en jättefin födelsedag! Och du, hoppas förkylningen försvinner fort! Jag var ju också förkyld härom veckan och jag tänkte: nej, nu är jag väl förkyld i flera veckor.. sommarförkylningar brukar ju vara envisa, men nu är jag frisk igen! Ta det bara lugnt och vila så ska du se att förkylningen är borta på ett par dagar! :) Kramar!

2014-07-29 @ 11:29:11
URL: http://carpia.blogg.se
Anonym säger

Hej finaste vännen! Härligt att bli äldre då man blir så uppvaktad som du. Du verkar ha haft en underbar födelsedag. Dom där ugglorna älskar jag och många kommenterar dem hos mig, är ju så grymt söta :). Vilken mysig tripp ni gjort och jag kan tro att barnen trivdes. Men så tråkigt med gäddans vassa tänder, hur har det gått med såret?
Här har vi äntligen samsas om en soffa till soldäcket, blev en stor där man utan problem kan sitta sju personer. Nu ska bara T göra fästen till nya parasollet som fick följa med, han ska göra i rostfritt som man sätter på staketet så vi slipper en stor fot som tar plats.
Ha nu en skön tisdag vännen, kramar i massor ♡

2014-07-29 @ 11:52:29
Sanna säger

Grattis i efterskott vännen, hoppas du hade en underbar födelsedag.. vilka fina ugglor tycker det är så fint med ugglor. Du är ju värt allt finaste och vilken mysig liten butik =) kramar i massor

2014-07-29 @ 15:34:37
URL: http://sannassmahjartan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: