Välkommen

Kudde, liten hylla och skylt - senaste tillskotten till loppisen.
 
 
Här är det ett hattande hit och dit,
både vad gäller det ena och det andra.
 
Ett smärre kaos råder då jag tar ett
skåp, garderob eller rum dag för dag
som jag rensar på skräp (slänger) och
sorterar ut sådan som ska sparas
samt det som ska säljas på loppisen.
 
Berget växer dag för dag... Vi är fyra
grannar som kommer att gå ihop och
sälja på allmänningen mellan våra hus.
 
Ni kommer bland annat kunna fynda:
bilbarnstol, skötbord, barnkläder, skor, leksaker,
barncyklar, möbler, matta, gardiner, lampor,
inredning, väskor, hängstol, nytt pokerset i
aluminium, handväskor m.m.
 
Även vad gäller jobbet är det lite hit och dit,
och jag är lite ofokuserad och plockar med
både ett utkast till ansökan och ett embryo
till ett artikelutkast, samt funderar på
höstens undervisning...
 
Utan att komma någon vart :-(
- så välkommen semester säger jag bara!
 
I morgon får barnen vara hemma och jag
tänker bara jobba några timmar, för att istället
sitta några kvällar under semestern då jag
kan se på det jag skrivit med nya ögon.
 
Nu väntar en runda kring elljusspåret,
jag tror lite motion behövs för att skärpa
till tankarna de sista timmarna innan
det är okej att koppla ned och av
för att ta semester...
 
 



znogge säger

Så smart att sälja ut saker som inte används. Mycket är i så pass bra skick att det kan glädja andra. Så tjänar man en slant också...

Kram

2014-07-03 @ 11:55:23
URL: http://znogge.wordpress.com/
Cissi säger

Smart ide!
Hoppas det kommer till nytta hos någon annan :)

KRAM

2014-07-03 @ 12:07:18
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
ansepanse säger

den där skylten gillar jag :) jättesöt :)
det gör du rätt i som börjar semestern en dag tidigare och sedan använder någon kväll till lite arbete istället :)
Sv: svarta vinbären fryser jag in som de är och använder dem sedan till min morgongröt, jättegott är det
här är det en regndag idag :( riktigt tråkväder alltså, har ändå tvättat en maskin och hängt ut på altanen där vi ju har tak, tvätten torkar väl någon gång
hoppas att du/ni har bättre väder än vi har
kramar till er alla <3

2014-07-03 @ 13:07:45
URL: http://kinaguld.blogg.se
Linda / Candygirl säger

Hoppas loppisen blir lyckad. Snart semester..

2014-07-03 @ 13:19:13
URL: http://www.candygirl.nu
Åsa säger

Är Du påverkad av vädret... i alla fall här har vi hittills under veckan haft höst, sommar, sol, regn, åska å kyligt i en salig blandning, typ vädergudarna vet inte riktigt vad de ska välja för väder.

Idag har vi A här så ordningen är återställd :)

Hämtade hem en mycket blöt Elin igår från fotbollsträningen.

Bra mår jag inte, överlever dock även denna gång... förhoppningsvis blir jag så okey att jag kan lämna hem, säng/soffa, toa osv och åka bil, husvagn.

Jag hoppas Ni har en skön eftermiddag med inte alltför många måsten.

Kram

2014-07-03 @ 13:57:28
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Åsa säger

När var det Ni skulle köra Loppis?

2014-07-03 @ 13:58:25
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Åsa säger

Mygginvasion inomhus, värre med mygg inne än ute tycker jag... inte för att jag får kliande myggbett utan mest för jag ogillar när de är runt huvudet på mig.

Förhoppningsvis vänder vädret och resten av juli blir sommar med sol å värme, jag hade tänkt utflykt till Stamsjön, men hittills har det inte blivit av.
Såg på Js facebook att Kia med ungar badar hejvilt i Dorro så kanske har Ni bättre väder.

Elin & A har satt upp tält på trädäcket så de är ute å fikar trots regn :)

Kram

2014-07-03 @ 14:57:46
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Life of Johanna säger

Inte alls konstigt du är ofokuserad, det blir man precis innan semestern.... :) kram

2014-07-03 @ 17:50:18
URL: http://lifeofjohanna.se
Tina säger

Hej min fina vän! Här har Elliot haft krupp i natt och Tuva vaknade med feber :-( Glenn har varit hemma idag medan jag har stressat som en tok för att kunna vara hemma imorgon. Ingen bra början på semestern :-( Hoppas ni mår bra vännen och att ni får en mysig dag imorgon. KRAM

2014-07-03 @ 19:06:22
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
Frida - Vita villan säger

Den där hyllan var ju jättesöt!
I stället för att sälja på loppis ska jag göra ett besök på öns största loppis på lördag som hålls en gång om året. Med eftersom jag har butiken öppen hinner jag bara till loppisen sista timmen. Vilket kanske bara är bra, för då finns det nog inte så mycket kvar. ;)

2014-07-03 @ 19:32:42
URL: http://fridsingen.blogspot.com
Cissi säger

Skönt med semester snart, och att rensa ut - iaf när det är färdigt och rent ;)

Sv. En pigg liten krabat verkar det vara iaf, sparkar och buffé mest hela dagarna. ;)

2014-07-03 @ 20:42:34
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Marie Nilsson säger

Vi har skrattat åt Lurans kommentar " men mamma, varför köpte du den då?" Helt underbart och klokt sagt. Mammor är ju inte så kloka i sina inköp alltid.. Nu har vi landat hemma i Salstad och sista 90 milen gick fint. Blev 540 mil sammanlagt! Kram

Svar: Skönt att se att resan hem gick bra, å tack än en gång för ert stopp här, var skoj! Å ja, Luran kläcker ur sig en hel del, vi får ofta skratta, å ibland skämmas ;-P KRAM
Therese Bjärstig

2014-07-03 @ 21:17:50
Britt säger

Bara fredagen,sen blir 5veckors semester.Ska bli sååå skönt.Tänk att ta sin kaffekopp en tidig morgon och sätta sig på trappen och höra på fågelsången.Det är livskvalite tycker jag,att njuta av de lilla i sin omgivning...Men sen har vi ett hus som behöver lite färg både inne och ute.Så visst finns det att göra om man inte vill bara lata sig.Sen kanske det blir en liten semestertur..Men jag trivs så bra hemma,"under min korkek"inget resbehov..Och så har jag min hund som betyder så mycket.Vi måste ta våra runder,med cykel eller till fots..Jag håller i kopplet när vi cyklar,det fungerar så bra.Han springer så fint så kopplet är löst hängande.Tränat in lite kommandon som sidan och stanna,men det är ju en hund så man får vara beredd.Det kan ju ligga en katt i diket eller komma rådjur och älgar.Så hjälmen sitter på mitt huvud.Du kanske skulle haft en sparkcykel när han drar så,skull nog inte heller cykla med en jämte..En jaktkompis till gubben var ute och cyklad med sin "stora" jämte.Och när de kom till en nerförsbacke gick bromsen sönder..Det var bara att hålla sig kvar på cykeln,tack och lov gick det bra med båda..Min sons kompis brukar springa med sina fyra jakthundar,men då händer det att han åker i diket om det kommer något djur...Önskar dig en skön semester,och njut av ledigheten med man och barn.Kram

Svar: Så rätt, tänkte på dig då jag vaknade i stugan och gick ut med min kaffekopp och lyssnade på fåglarna, livskvalité! Dock skulle regnet komma så vi packade ihop och åkte hemmåt på förmiddagen. Var tvungna att tvätta, köpa mer mat m.m. I morgon ska det bli mulet så då spikade vi ett besök på Lycksele djurpark till barnens glädje, och snart ska vi fira farmor som fyller år och kommer hit på middag. Måste erkänna att det nästan är lite skönt med en regndag så att man kan sitta inne å kura och får lite gjort, släpper liksom allt när solen lyser! Och din kommentar får mig att inse att jag glömt av att köpa en springer, eller se vart de finns att beställa, får ta tag i det, för våra vovvar skulle nog uppskatta det... Hoppas du har det bra och njuter av så väl ledighet som sol, och att renoveringen snart är klar? KRAM
Therese Bjärstig

2014-07-03 @ 22:06:33
Camilla säger

Skönt få rensa ibland! Me like loppis!

2014-07-04 @ 08:14:13
URL: http://radhuslivet.blogg.se
ansepanse säger

Sv: som jag har förstått det, så har du och busisarna smygbörjat semestern nu idag :)
önskar er alla en toppenbra dag och förstås hela semestern ska bli toppenfin
bamsekramarna till er alla <3

2014-07-04 @ 10:54:40
URL: http://kinaguld.blogg.se
Ing-Britt säger

Hej finaste vännen!
Hoppas ni har en lika underbart solig dag som vi, första dagen på lääänge som klänningen kommer till användning :).
Värmen kanske kommer nu lagom till din semester, vore ju toppen och sen kan den stanna ända till september.
Vi är nu på väg till Västerås och power meat för att titta lite på bilar men framförallt folk ;).
Kul att ni haft långväga besök. Och sååå himla skönt att få rensa ut i varje liten vrå, hoppas det kommer mycke folk på loppisen.
Ha nu en underbar start på semestern, massor av kramar Ing-Britt

2014-07-04 @ 12:52:54
URL: http://hemodrommar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: