Bamse ledsen

En lite rödgråten Bogge som försöker charma mamma
så att hon inte ska vara arg på honom.
 

Det var en bamse ledsen kille som mötte
mig i grinden på förskolan i dag.
 
Med gråten i halsen så berättade han
1) att han sagt förlåt och 2) att han gjort illa sin
kompis på förskolan, men 3) att mamma
inte behövde prata med fröken om det ;-P
 
Det dåliga samvetet var helt klart ett bevis
på att Bogge visste med sig hur fel han handlat,
och han sa flera gånger att han var bamse
ledsen och att han sagt förlåt.
 
Tårarna trillade på honom,
medans hans vän som han gjort illa var på
bättre humör och kom till mig och visade
vad Bogge ställt till med.
 
Och då skämdes Bogge ännu mer
- vilket jag tror är bättre än alla
bannor i världen!
 
Bogge lovade att vara snäll från och med
nu och aldrig vara dum igen, för då är man
ju ingen snäll kompis...
 
 
 
...som ska vara så här snäll från och med nu!
 
 
På hemvägen intygade han igen att han
sagt förlåt och lovar att vara snäll, och så
undrade han försiktigt om polisen skulle
ta honom...
 
Jag förklarade att så inte var fallet,
men att man måste vara snäll mot sina
kompisar för annars står man där tillslut
utan vänner och ingen att leka med.
 
Då visade Bogge med stora gester
hur snäll han ska vara hädanefter.
 
 
 
En lite gladare kille som tummat med
mamma på att vara bamse snäll!
 
 
Vi tummade på att han fortsättningsvis ska
vara bamse snäll med sina vänner och så
hoppas jag innerligt att han lärt sig något
av dagens händelse...
 
Annars lär han ge sin mor många
grå hår i allt för snabbt takt ;-P
 



farmor. säger

Krama lilla högre från mig,säg att 96 plåtar kommer innan helgen kram.♥♥♥♥

2014-06-11 @ 19:28:44
farmor. säger

Krama lilla högre från mig,säg att 96 plåtar kommer innan helgen kram.♥♥♥♥

2014-06-11 @ 19:28:47
Anonym säger

Holger.

Svar: Ha ha förstod nästan det, T9 funktionen kan rendera i de mest roliga ord, för jag antar att det är 96 plättar och inte 96 plåtar med plättar du levererar? Isf får vi köpa en till frys ;-) Hittade faktiskt ett paket med dina plättar i frysen i dag då jag letade köttfärs, så de fick barnen till middag, och det gjorde Bogge lite gladare. Sedan fick de bada å se lite film, och sussar nu sött tillsammans inne på Bogges rum. KRAM KRAM!
Therese Bjärstig

2014-06-11 @ 19:30:59
Znogge säger

Det hela verkade i alla fall ha gjort djupt intryck på honom så det fungerar nog.

Kram

2014-06-11 @ 19:54:38
URL: http://znogge.wordpress.com/
Life of Johanna säger

Det låter onekligen som han lärt sig något av dagens händelse.... :)

Absolut, men jobbar man hela året och sliter är man värd semester, den har man tjänat in :) Har jobbat många sommrar när man pluggat så vet hur det är och inte ha någon semester... 5år utan semester :)

2014-06-11 @ 20:19:08
URL: http://lifeofjohanna.se
Linda / CandyGirl säger

Men så härligt att se att samvetet fungerar... det är bästa medicinen...

Din son är så lik Emil i Lönneberga.. Underbara foton.


Sol och fint idag. Thaimidag (med ett vinglas!!!) på balkongen... perfekt. hoppas sååå att det blir fint på fredag med.

Hittade du nåt bra.. har du kollat in "ligga med p3" haha.. massa sex och snusk som man får skratta till. Själv lyssnar jag på Dina iskalla ögon, eller vad den heter... boken.

I morgon ska jag en sväng. Men jag tror den blir kort. Har träningsvärk i låren ännu... så MAX 8,7

2014-06-11 @ 20:30:38
URL: http://www.candygirl.nu/
Carolina säger

Åh, vad söt han är! Vilka ögon! :) Barn är så himla härliga! Tur att det ordnade sig så bra för honom ändå!

2014-06-11 @ 21:51:41
URL: http://carpia.blogg.se
Susan säger

Men lille Bogge.....verkar inte som han gör om det för dåligt samvete hade han allt. Lille gubben då.

Kramar

2014-06-12 @ 11:12:16
URL: http://susan.itelit.com
Anonym säger

långtbortimormors allra finaste Bogge <3
kramar till er alla <3

2014-06-17 @ 11:19:17
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: