Glimtar från min dag

 
 
 
Min dag har tillbringats i staden,
närmare bestämt i SLU:s aula där det
var ett seminarium på temat
"Vad vill vi med skogen?"
 
När jag promenerade dit över grönområdena
från parkeringen så njöt jag av den strålande
solen, men ängarna bar dock ännu tydliga
spår av helgens brännbollsyra...
 
Staket, toaletter och skräp hölls så sakteliga
på att städas ihop och forslas bort.
 
Det väckte onekligen en hel del nostalgiska
studentminnen ;-)
 
 
 
 
 

Men åter till seminariet som dagen till ära
leddes av mannen på bilden ovan.
 
Ser ni vem det är?
 
Japp, Sverker Olofsson som jag
lyckades föreviga med sin signum gest.
 
Dvs argt pekandes med hela handen ;-)
 
 
 
 
 
 
Av dagens olika talare, paneldebatt och
frågor så står det i alla fall helt klart att
mitt kommande forskningsprojekt på
temat skogens sociala värden
ligger helt rätt i tiden!
 
Det känns skönt att veta att det man ska
ägna sig åt faktisk fyller en reell kunskapslucka.
 
Och när jag "liks" var i staden i dag så
uträttades givetvis en hel del ärenden
innan jag begav mig hemåt.
 
Barnen fick en stege till studsmattan,
fiskarna fick mat och Luran nya klänningar,
och så köpte jag lite smått och gott till
altanen på Rusta som ni ska få se
när möblerna väl kommit och jag
kan göra iordning där ute.
 
Själv unnade jag mig dessutom en
ny bikini och träningskläder, jag passade
på då jag såg att skatteåterbäringen
kommit in på kontot ;-)
 
Väl hemma hämtade jag ut en ny
försändelse från frifab.se, denna gången
med ett par byxor i blått som är en stl mindre
och som sitter som gjutna (de röda gick ut sig
och blev lite stora, så tack B för att du
köpte av mig dem!)
 
Nu väntar en dusch (jag tog en löprunda då jag
kom hem ock kapade bästa tiden med 16 sek! Så
sjukt nöjd med det då det är rätt varmt ute och jag
var lite opepp på löpning ikväll) innan jag ska kasta
ner mig i soffan för att se på Biggest Loser finalen! 
 
 
 
 
 
Men för att ni inte ska tro att jag är superhurtig och
allt igenom nyttig, så kan jag avslöja att i går så
avnjöt jag kebabpizza medan jag såg
på Biggest Loser ;-P
 
Det där med att banta och dieta är inte
min grej, jag är för glad i mat för att fixa
sådant. Jag rör mig hellre lite extra.
 
Så med dagens runda i bagaget
har jag inte ett dugg dåligt samvete över
min lunch på Donken eller den chipspåse
som nu åker fram...
 
Ha en fin kväll!
 



Linda / CandyGirl säger

haha... det ska vara både lite "in" och "ut"... onyttigt och träning. I bra prototioner.

Jag skulle bli stressad av att klocka mig på sekunder. Tur vi alla är olika. Jag är fullt medveten att jag inte blir "bättre" av att "bara" springa - utan intervaller, utan backträning, utan tidtagning. Men jag springer bara för att jag vill må gott. Och då kvittar sånt. Dock noterar ja faktiskt hur långt jag sprungit varje gång. Tänkte se hur långt man hinner på ett år. Det har jag aldrig kollat förr.

2014-06-03 @ 22:42:02
URL: http://www.candygirl.nu/
Znogge säger

Vilken bra dag på alla vis! Ditt projekt låter verkligen intressant och spännande.

Kram

2014-06-04 @ 06:51:56
URL: http://znogge.wordpress.com
Tina säger

Du har verkligen hittat balansen i livet vännen! Det är dit jag vill komma någon dag. Visst hade de blivit superfina på Biggest Looser, jösses vad de hade gått ner! Ska bli spännande att se vad du har shoppat till altanen sen. Jag väntar fortfarande på att få besked på när vår soffa kommer, har väntat lite väl länge nu tycker jag! KRAM

2014-06-04 @ 07:17:14
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
Ing-Britt säger

God morgon finaste!
Vilken härlig dag du verkar ha haft igår både under seminariet och efteråt. Shoppingen är jag riktigt nyfiken på ;). Och du vad duktig du är med din löpning...klart du ska unna dig och äta gott då och då... Värre är det då man som jag både frossar i mat och godis och är en soffpotatis :).
Hoppas nu denna dag blir minst lika bra, kramar <3

2014-06-04 @ 07:53:43
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Åsa säger

Balans och Sund förnuft är Dina andra namn... Du är så klok.

Maximal otur att polisen stod å lurade just där.

Grått å nästan kallt efter gårdagens värme, förhoppningsvis slipper vi regn.

Idag är J i Umeå, han åkte vid halv 5 huvva typ nästan mitt i natten ;-)

Fotbollsmatch imorgon mot Dorotea :)
Träning ikväll... jag tar hem två i en idag, T följer med å är hos oss till dess de ska på fotbollsträningen.

Elin var å badade hos A igår de har nån mindre pool, det hade varit så skoj, Elin var röd av solen, de hade badat närmare två timmar, inget solskydd hjälper då.
Skulle ibland oxå vilja ha pool men med tanke på min allergi mot klor å att jag skulle få byta vatten dagligen fungerar det inte.

Ha en bra onsdag, en dag närmare helg, kram

2014-06-04 @ 08:11:38
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Miranda säger

Jag drar till Umeå på lördag, då skall det införskaffas ny bikini och annat smått och gott inför bröllopsresan =) Vad jag vill med skogen...? Att den finns kvar då jag kommer hem från utlandet! Det hörs skogsmaskiner IGEN, ini skogen bakom mitt hus.... :`(

2014-06-04 @ 09:02:08
URL: http://www.nogg.se/fjellripa
ansepanse säger

jo jag såg att det var Sverker Olofsson, innan jag läste texten
vad bra att du fick ordnat med en massa ärenden när du ändå var i stora staden, J fick också tillbaka skatteåterbäringen igår, jag har alltid kvarskatt men eftersom J får mer tillbaka än vad jag går back, så går vi ändå med plus :)
kramar vännen och ha en bra dag nu

2014-06-04 @ 10:51:40
URL: http://kinaguld.blogg.se
Johanna - Mamma till Leija säger

Jag kände igen honom direkt, haha! "Ska det va så?!" ;) Kul med ärendena & skönt med lite träning. Gött med pizzan efteråt!

2014-06-05 @ 08:11:00
URL: http://skuggis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: