Karneval och förmiddagsfika

 
 
 
 På förmiddagen har jag smitit iväg en stund
för att se på årets Karneval, som tydligen
gick av stapeln för 30:de gången!
 
När jag själv gick i grundskolan var jag med,
och nu är mina barn med. En kul tradition som
jag hoppas kommer att fortleva.
 
Bogge och Luran samt alla andra barn på
deras förskola var fjärilar dagen till ära
och de skötte sig så bra <3
 
Trist bara att det kom lite regn,
samt att knott och mygg irriterade...
 
(Jag har både foton och en filmsnutt av
barnens uppträdande, men av integritetsskäl
lägger jag inte upp dem då det är andra barn
än enbart Luran och Bogge med.)
 
 
 
 
 
 
På grund av regnet och knotten blev det inget
förmiddagsfika ute på soldäcket i dag,
utan det fick bli en kaffepaus i
uterummet istället.
 
Men jag ska inte klaga på regnet,
förhoppningsvis rensar det luften på
pollen och annat som gör min tillvaro
mindre skoj för tillfället trots ett
jämt intag av allergimedicin.
 
Nu får det nog bli en lite tidigare lunch,
magen knorrar trots att den fick jordgubbar
och en klick kvarg för en liten stund sedan ;-P
 
Ha en fin onsdag!
 
KRAM
 
 



Emelie - Mamma till M säger

Jisses vad det dära såg gott ut! :) Nu blev man hungrig.

2014-06-11 @ 12:01:34
URL: http://njutensmula.se
linda/candygirl säger

Vad mysigt med karneval. . Vi har haft sommarfest. Fint väder. Har just lunchprommenerat. ..härligt. Men imorgon och på exsmensfredagen ska det regna... :-(

2014-06-11 @ 12:21:28
URL: http://www.candygirl.nu
Ing-Britt säger

Hej finaste!

Natten var lugn..inga tjuvar eller banditer...tack o lov :). Är ju lite mörkrädd så det är tur att jag fick sitta så pass tidigt så jag slapp nattsvarta timmar.

Vad mysigt det lät med karneval, synd att du inte har några bilder enbart på dina fina fjärilsbarn, hade varit kul att se.

Ditt fika ser verkligen mumsigt ut. Måste köpa lite gubbar till imorgon då barnen har skolavslutning. Fick ett tips igår av en tjej på jobbet som smaksatt vanlig kvarg med en liten skvätt fun light saft. Det måste jag testa :).

Ha en bra dag, kram Ing-Britt

2014-06-11 @ 12:52:47
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Sanna säger

Här regnar det oxå idag, får hoppas att det blir bättre tills avslutningen på fredag. Vad kul med karneval och kan tänka mig att ungarna tycker det är skoj :) Var och köpte en tårta tills fredagen (skäms) jag brukar ju baka allt själv men det finns ingen ork nu. Det blir nog med allt på nästa firande. kramar i massor

2014-06-11 @ 14:01:13
URL: http://sannassmahjartan.blogg.se/
Susan säger

Vad kul med karneval...tjohoo=)

Allergi ja....tydligen så tål jag inte gräs för här snörvlas det och klias i ögonen så jag håller på att bli tokig...mindre kul:/

Kramar

2014-06-12 @ 11:15:08
URL: http://susan.itelit.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: