Laga efter läge

Som den statistiknörd jag är så lägger jag numera in varje
träningspass på RunKeeper och då ser man lite stollig ut ;-)
 
 
 
Jag lagar efter läge och låter ryggen
vila från löpningen och tog istället ett
pass på cykeln. 18,5 km blev det.
 
Nästa gång hoppas jag hinna trampa
20 km på samma tid :-)
 
Med mig i lurarna hade jag förresten
Marina Haags vinterprat från 1 januari i år.
 
Har ni inte lyssnat på det och behöver en
spark i baken för att komma igång och
träna så tycker jag att ni bums ska
ladda ner det!
 
Annars är just RunKeeper en förträfflig app
som peppar en att springa/cykla/gå
både längre, fortare och oftare.
 
Att kunna jämföra månad för månad är en
annan kul grej, och denna månad har jag som
mål att avverka 100 km på cykel eller genom
att löpa/gå. Och det är inom räckhåll, för
efter dagens lunchpass är jag uppe i
94 km fördelat på 15 träningspass :-)
 
 



Åsa säger

Bra jobbat.

2014-06-25 @ 13:43:55
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Åsa säger

Har just utfodrat ungarna med glass & jordgubbar :)

Elin är lycklig, hon har saknat A, som tur är känner A lika samma.

Fotbollsträning ikväll och match på lördag.

Känner mig så anti mot min sjukdom just nu, gnäller mest hela tiden. Bilåkning står inte högst upp på min favoritlista, ett problem när vi ska ut med husvagn, jag vill åka kort stund och J vill helst ner mot Eskilstuna - han kommer ju därifrån.

Kram

2014-06-25 @ 14:48:25
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Linda / CandyGirl säger

Haha.. jag skrev precis att jag kommit dryga 80 km på mina löprundor i juni. Räknar inte in promenader där, bara jogging - för då är jag redan uppe i 100... garanterat

2014-06-25 @ 16:55:04
URL: http://www.candygirl.nu/
Britt säger

Du är duktig Therese,du kämpar på fast du har ont i ryggen...Jag har bara åkt bil till jobbet den här veckan.Kallt,regn och sen är det latmasken.Nu får jag ta mig i kragen,men jag känner mig som Bogge nu....Man är så trött,trött vill ha semester..Men min kropp mår bäst när jag rör på mig,men orkar man inte så är det så.Den fyrbente tittar på mig med sina bruna ögon och tycker jag är knäpp,husses promenader är inte lika roliga....Önskar dig en skön onsdagskväll.Kram

Svar: Ja folk tycker nog att jag är knäpp som tränar som jag gör då jag har ont, hur kan du träna trots det, eller som du skriver fastän du har ont, men jag svarar då att det är tack vare det jag tränar, för jag vet att om jag rör mig så får jag igång cirkulation så att jag mår bättre, så då är det lättare att motivera sig. Men vissa dagar går det bara inte, och då får man acceptera det. Idag är det en sådan dag å då är det att gilla läget. Och med tanke på det regn som är på intåg är det rätt ok att trycka inne med kaffe under en filt med datorn i knäet ;-) Hoppas du får lite energi å orkar pinna på den sista tiden innan semestern, men det är tungt... jag vete katten hur vi ska orka nästa vecka, känns som världens längsta upplopp innan semestern. Men desto skönare kanske då den väl tar vid. Barnen har det iaf skoj nu på förskolan då barngruppen är mindre å de hittar på lite ovanliga saker, i går var de å köpte kulglass exempelvis - du kan ju gissa hur uppskattat det var ;-) Ha nu en fin torsdag! KRAM
Therese Bjärstig

2014-06-25 @ 18:28:18
Life of Johanna säger

Klart man vill ha in allt där, är med lite nödigt med det, även om min gapar ganska tom nu haha.... :P

Förstår man väljer annat när man har barn, och håller med dig bajjamajor är så äckliga , vill med har riktiga toaletter

2014-06-25 @ 20:20:47
URL: http://lifeofjohanna.se
Nina säger

Tack för rackarns så gott kaffe och pratstunden. Längesen sist ju. Och så charmig han är Holger :-) Värsta spex killen ju. Kram kram

2014-06-25 @ 23:06:05
Ing-Britt säger

God morgon finaste!
Hoppas du sovit gott. Idag är äntligen sista jobbdagen för den här veckan som har varit ganska tung.
Vad duktigt av dig o ta dig ut trots både ont i rygg och trötthet och det är inga korta vänder du tar dig heller. Jag var glad över att överhuvud taget ta mig ut på en kort promenad igår...ca:20 min ;).
Ha en fin torsdag, kramar i massor Ing-Britt

2014-06-26 @ 04:57:17
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Cissi säger

Du är så duktig!!! :D

2014-06-26 @ 10:49:26
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
ansepanse säger

vad duktig du är vännen, det har jag alltid sagt :)
för mig är det promenader som gäller, cykla slutade jag med för längesedan när jag fick ont i höftlederna
kramen <3

2014-06-26 @ 11:33:23
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: