Loppis på gatan

 
 
Medan föräldrar har ägnat sig åt att klippa, trimma
och rensa (o)gräs samt måla diverse saker har
barnen ordnat en egen loppis på gatan :-)
 
 
 
 

Sakerna var prissatta, men man fick ändå
betala det man tyckte att det skulle kosta :-)
 
 
 
 
 
Bogge köpte en dinosaurie för 1 kr och
ett hänge med Snobben för 5 kr.
 
Själv köpte jag ett halsband för 1 kr
och en bok skriven av Luran för 10 kr.
 
Även pappan i huset köpte sig ett halsband
och en ring av loppisförsäljarna som nog
lyckades få samtliga nära och kära att
handla av dem i dag :-)
 
 
 
 
 
 
Jag inser att jag själv borde samla ihop
lite saker och ha en loppis...
 
Vi har en Acta Graco Cosmic Comfort bilbarnstol
(15-25 kg) som kan vara både framåt- och bakåtvänd
som vi inte använder, i fint skick som skulle kunna
krängas 1000 kr om intresse finns.
(Nypris är ca 2400 kr!)
 
Samt en Tassimo kaffe maskin som just fått en
ersättare och därför är till salu för 250 kr.
 
Hm, jag får kanske ägna kvällen och se vad
som finns i gömmorna och följa Lurans
exempel och göra mig av med sådant
som inte används längre :-)
 
Skulle någon vara intresserad av bilbarnstolen
eller kaffemaskinen så kan ni maila mig på
 
 



Åsa säger

Kände ett sug efter Din kaffemaskin men vet inte... dricker ju mest te morgon, middag & kväll. Ska höra om J har nån åsikt...

Jo jag hoppas Lilla Fru Katt kommer hem igen, helst nu med detsamma. Ska gå med Bullen en sväng, kanske vi lockar fram henne.

Kram

2014-06-01 @ 18:02:58
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Life of Johanna säger

Vad sött av dem och anordnad en loppis. :) Skönt och bli av med lite saker som man ändå aldrig använder :)

Ja är riktigt nöjd med den bilen :)

2014-06-01 @ 18:16:41
URL: http://lifeofjohanna.se
Sanna säger

va gulligt med loppis för de små =) ni verkar ha det så mysigt på er gata. Va rädd om er nu. kramar

2014-06-01 @ 18:53:20
URL: http://sannassmahjartan.blogg.se/
Britt säger

Det är bra att barnen har loppis på sin grejor som dom inte använder.Man skulle ha det själv,så mycket som man inte använder som bara ligger och tar plats.En granne har det varje år,säljer för flera tusen kronor..Vi har haft en strålande dag,men jag har storstädat och putsat fönster i köket.Så skönt att ha det gjort...Nu ska jag sätta mig på trappen och njuta av en kopp kaffe och kvällssolen...Kram

Svar: Ja, jag tror att man har mycket som skulle komma till bättre användning hos någon annan... För nått år sedan stod jag på loppis med lite saker jag skakat ihop ur lådor, skåp, källare etc och tjänade då flera tusen, och de saker som var kvar skänkte jag till röda korset. Skönt att få det rensat så där, och som sagt, nu borde jag göra om samma sak... Hoppas du njöt at både kaffe och kvällssol, här verkar det bli ännu en solig och fin dag, så min plan är att nyttja friskvårdstimmen medan vädret tillåter. Ha en fin start på veckan! KRAM
Therese Bjärstig

2014-06-01 @ 19:45:20
Ing-Britt säger

Gokväll finaste!
Nu är vi hemma igen men det tog emot att åka hem från stugan idag. Dom har lovat lika fint nästa helg och då är ju fredagen ledig så vi håller tummarna att kunna åka ut igen då.
Vad företagssamt av barnen att ordna loppis på gatan, sånt ska uppmuntras :). Har du köpt en annan modell av tassimo eller är det en helt annan maskin? Jag ska nog ta ut min till stugan och göra ett sånt där bord som du hade i uterummet förra året.
Jag gillar att gå på loppis men tyvärr hatar jag att stå och sälja mina egna saker....skulle behöva leja nån annnan att göra det för grejer finns i överflöd.
Skönt att även ni kunnat njuta av försommar i bikini idag...Juni började helt klart bra.
Ha en skön kväll, kramar i massor

2014-06-01 @ 19:54:43
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Linda / CandyGirl säger

smart med loppis...

Själv slänger eller ger jag bort sånt som ite används. Jag ORKAR inte fixa loppis.

2014-06-01 @ 22:14:30
URL: http://www.candygirl.nu/
Znogge säger

Vilket trevligt initiativ för alla inblandade och fina fynd dessutom!

Kram

2014-06-02 @ 06:38:30
URL: http://znogge.wordpress.com/
Åsa säger

Go morgon.

Det positiva är att jag ser sol å det är flera plusgrader nästan varmt.

Det negativa är främst att ingen katt har återvänt eller varit synlig.

Ha en fin måndag, kram

2014-06-02 @ 07:45:04
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
ansepanse säger

åh en sådan där Snobben som ligger på sitt hundkojetak hade jag :) det var en sådan där mini som satt på ett radergummi, undrar vart den tog vägen
härligt initiativ av barnen :)
Sv: tack snälla, jo Maja är helt bra i ögat och konstigt nog har min systemkamera kurerat sig :) inte vet jag riktigt vad det var men J fick mig att göra rent själva batteriet, du vet själva kontaktpunkterna, det kanske var så enkelt, jag ska i alla fall köpa ett nytt batteri att ha som reserv
här är det också sol idag :) antagligen blir det en ny badtur mot kvällen :)
ha en fin dag ni alla <3
bamsekramarna <3

2014-06-02 @ 10:59:44
URL: http://kinaguld.blogg.se
Emelie - Mamma till M säger

Vad mysigt med loppis sådär på gatan, måste varit en upplevelse för dem småa :)

Ja, det ska bli superkul. Om 2 veckor ska vi infinna oss på Junibacken :) Blir kul både för Malte och hans föräldrar ;)

Kram!!

2014-06-02 @ 11:13:30
URL: http://njutensmula.se
Emelie - Mamma till M säger

Vad mysigt med loppis sådär på gatan, måste varit en upplevelse för dem småa :)

Ja, det ska bli superkul. Om 2 veckor ska vi infinna oss på Junibacken :) Blir kul både för Malte och hans föräldrar ;)

Kram!!

2014-06-02 @ 11:13:31
URL: http://njutensmula.se
JUNITJEJ säger

Så mysigt med loppis!

2014-06-02 @ 21:29:23
URL: http://www.junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: