Surt sa räven

 
 

Gud så surt! :-(
 
I går när vi skulle börja sätta ihop våra
nya utemöbler från JYSK så gick det inte
direkt lekande lätt...
 
För det första så var passformen för att
sätta ihop delarna under all kritik, hål var
borrade snett, eller så var de tänkta av
själva "rottingen" så vi var tvungna
att ta hål med ett vasst föremål för att
överhuvudtaget få ihop delarna.
 
JYSK är ju inte längre direkt tokbilligt,
så lite bättre kvalité hade jag hoppats på!
 
 
 
 
 
Men det som gjorde mig riktigt sur var att
det saknades ett paket med skruvar när vi
skulle sätta ihop loungegruppen.
 
Vi hade fått med två paket med skruvar till
bordet, men inget till soffan :-(
 
Blev så arg, nog är det typiskt att det alltid
ska fattas saker då man beställer?!
 
Jag drog emellertid iväg ett mail till
JYSK där jag bad dem skicka skruvarna
per post omg.
 
Och 06.20 i morse fick jag svar att de
skulle lägga skruvarna på lådan!
 
Hoppas nu bara de dyker upp...
 
 
 
 
 
Hade det varit strålande sol ute så hade
jag dock varit ännu surare.
 
Nu regnar det och är kallt så det är väl kanske
inte hela världen att vi får vänta med att
sätta ihop loungegruppen.
 
Det runda bordet med 6 stolar är i alla fall
på plats och det blev toppen!
 
 
 
 
 
Men jag väntar med att inviga det tills
solen behagar stråla, för i dag blir man rätt
blöt i ändan om man sätter sig där ;-P
 
 
 



Marie Nilsson säger

Fy så tråkigt!! Jag har slutat handla på Jysk efter ett ha fått en riktigt dålig soffa.. Noppig och nersutten efter bara ett år. Nu har vi börjat packa så smått, ger oss av norrut på måndag morgon. Tänkte titta in på väg hem, borde bli någon av de första dagarna i juli. Ha det gott! Håller tummarna att skruvarna kommer med ilpost :-) /Marie

Svar: Ja, detta var nog sista inköpet där är jag rädd... :-/ Kör försiktigt då ni beger er norrut, så är ni så välkomna på er resa neråt igen - till dess hoppas vi på fint väder å att alla möbler är på plats ;-) KRAM KRAM och trevlig midsommar!
Therese Bjärstig

2014-06-17 @ 10:21:19
Åsa säger

Faan liksom, jäkla surt när det inte kommer allt som behövs.
Bord & stolar ser dock fina ut.

Vi köpte ju Elins säng på Jysk, helt okey, stadig å bra, även madrasserna är bättre än förväntade.

Jo fotboll även i regn, blir varm choklad till fika.

All väntan gör ju en tokig.

Kram

2014-06-17 @ 10:50:58
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
znogge säger

Så tråkigt att allt inte fanns med. Hoppas att postgången fungerar planenligt och snabbt!

Kram

2014-06-17 @ 11:04:04
URL: http://znogge.wordpress.com/
ansepanse säger

och här som vi väntar på regn som aldrig verkar komma, väntar för både växternas skull och för att den ska kunna dämpa allergin en smula
hoppas att du får de där skruvarna snabbt, tråkigt när det blir så
ha en underbar midsommar ni alla
och förresten, den där loggan till M:s företag, den är superfin
bamsekramarna till er alla <3

2014-06-17 @ 11:25:03
URL: http://kinaguld.blogg.se
Elin säger

Haha vilken söt :D

2014-06-17 @ 11:36:48
URL: http://ffitnessfood.blogg.se
Linda / CandyGirl säger

sol här.. men det är så jäkla kallt. hade mössa och vantar när jag cyklade till jobbet 6:15... då hade tempen orkat upp till 4 plus. Nu - mitt på dagen är det 10-12 nånting... brrrrr... för blåser gör det också.

Det blir höstkläder när jag tar min jogging. Ska bara städa lite först - har för nykäkat lunch...

2014-06-17 @ 13:00:34
URL: http://www.candygirl.nu/
Tina säger

Men fy så tråkigt! Förstår att du blev irriterad! Man vill ju ha det klart när man väl har fått hem det! KRAM

2014-06-17 @ 14:26:35
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
Josefin säger

Har råkat ut för det på Jysk 2ggr med, att skruvar fattats, men har Jysk inne i stan så det ordnar dig, även om det är sjukt irriterande. Ikea brukar också va duktiga på att glömma skicka med, det är värre eftersom då måste man ringa/ maila dit och be de skicka rätt vilket brukar ta ett antal dagar. Så irriterande!
Hoppas det går snabbt nu så ni inte behöver vänta till efter midsommar.
Kramar

Svar: Ja, Jysk sjönk i mina ögon nu, hoppas skruvarna kommer i dag eller morgon... Å IKEA har flera ggr felat. Så trist. Får testa Mio hädanefter... Önskar dig och de dina en fin midsommar, och hoppas att vi får lite sol iaf! KRAM
Therese Bjärstig

2014-06-17 @ 17:42:31
Johanna - Mamma till Leija säger

Snyggt! Trist med skruvarna bara...

2014-06-18 @ 00:14:30
URL: http://skuggis.wordpress.com
Lizas Lantliv säger

Men fy så trist... Förstår verkligen din frustration!!!
Tack o lov har allt stämt dom gånger vi handlat där...
Men möblerna ser jättefina ut!
Hoppas det löser sig fort för jag vill se hela altanen på bild..! ;)

Massa kramar!!

2014-06-18 @ 10:15:33
URL: http://lizaslantliv.blogspot.com
Lizas Lantliv säger

Då håller jag oxå en tumme, för jag vet ju hur trist det är att gå o vänta när man vill piffa o fixa...! ;)

Kramen!!

Svar: Tack för tummen, kan behövas, verkar inte dyka upp i dag å då tappar jag hoppet om att hinna få det innan midsommar, men är det inte här till i början av nästa vecka, då blir jag ARG! Kram!
Therese Bjärstig

2014-06-18 @ 13:09:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: