Träning?!

 
 
 
Kan ni månne gissa vilken form av fysisk
aktivitet jag ägnat mig åt i dag på lunchen?
 
Tanken var att dra iväg och jogga,
eller möjligen cykla. Men inget kändes
lockande pga ryggen och allergi.
 
Så jag tog tag i ett växande måste istället.
 
Förstod ni ledtråden och har klurat ut
vad jag ägnat mig åt?
 
 
 
 
 
 
För att få upp medeltempot och pulsen
drog jag iväg på cykeln mitt i alltihopa...
 
Eller sanningen att säga så var det för att
köpa en dunk miljöbränsle till gräsklipparen.
 
För japp, det är gräsklippning jag ägnat
mig åt i dag. Det borde ha varit en handjagare
för att kunna klassas som riktig träning, men
jag har i alla fall traskat efter klipparen och
fick ihop dryga kilometern.
 
Med dagens förutsättningar
- en ond rygg och allergi (som inte blev bättre av
att klippa gräs, men är huvudet dumt får kroppen lida...)
så är väl lite gräsklippning bättre än att
enbart sitta på ändan ;-)
 
Dessutom har jag ju nu incitament att
klippa gräset fortare/effektivare nästa gång,
för RunKeeper tar fram tävlings-
människan i mig!
 



Åsa säger

Trodde först Du sprungit mellan väggarna där hemma i ren frustration.

Klippa gräset när man är allergisk kanske inte är världens bästa ide, men samtidigt, det är något som måste göras...

Ärligt, troligtvis blir det en uppföljning som sedan rinner ut i sanden efter det sjukvården känner att de inte kan göra något åt mitt sämre mående.

Gårdagens Osteopat behandling var den värsta hittills.
Jag har aldrig varit med om något liknande.
Idag känner jag mig som en överkörd bäver, har absolut mått bättre nån annan gång, fruktansvärd muskelvärk, känner mig välanvänd.

Kram

2014-06-10 @ 14:18:04
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Lizas Lantliv säger

Hihi så smart!
Men i vår gigantiska trädgård krävs en åkgräsklippare så tyvärr ger det ingen vidare motion! :)

Ha det fint!

Kramar Liza

2014-06-10 @ 14:21:21
Jenni säger

Haha, bra träning! :)

Toppform vette tusan om jag kommer hitta men iaf så jag överlver de fyra dagarna hoppas jag på!
Hoppas du får veta något om ryggen snart, fast vet ju att det brukar dröja :/ Men skulle väl vara skönt att veta för att kunna förhoppningsvis ta sig an en fortsättning!

Glömde ju kolla med dig vad ni gör i helgen? Om vi ska ta grillningen REDAN nu! ;) Göran och jag höll på prata om lördagen om det skulle passa herrskapet?

2014-06-10 @ 15:29:35
URL: http://sananaolillebror.blogg.se
Life of Johanna säger

haha så roligt det ser ut, skönt och förena nytta med nöje :) kram

2014-06-10 @ 16:34:51
URL: http://lifeofjohanna.se
Linda / CandyGirl säger

haha... måste kolla med runkeeper ngn gång hur långt jag klipper..

Har inte fått någon ny klippare än.. men i sommar så...

2014-06-10 @ 19:43:26
URL: http://www.candygirl.nu/
Susanne säger

Gräsklippning är bra motion.. Eller inte för oss som har en åkgräsklippare ;)
Tyvärr har vår gräsklippare (man går och klipper med) gått sönder förra året. Och vi känner väl inte det är någon idé att köpa någon ny när vi har en åkgräsklippare som fungerar..
Nä, motion får jag försöka få ihop på annat sätt..

Kramisar

2014-06-10 @ 20:21:13
URL: http://beauty-beholder.bloggplatsen.se
Ing-Britt säger

Gokväll finaste!
Haha.. Du va mig en rolig rackare...köra run kiper med gräsklipparen...kanske man skulle testa ;)).
Men du de där myggorna ni har lät inte alls roliga...något jag bävar för om man skulle semestra uppåt nån gång.
Här är det snart dags att sluta jobbet men ska vidare till båthamnen, är min tur att sitta vakt inatt. Varje båtägare får en natt per sommar och på så vis är hamnen bemannad varje natt från maj-augusti riktigt bra.
Ha nu en skön kväll och sov så gott, kramar i massor

2014-06-10 @ 20:58:00
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Tina säger

Haha! Du är bra rolig du vännen! Här finns det ingen tid för bloggvärlden just nu och det dåliga samvetet gnager men allt har ju sin tid. I morgon eller på torsdag får jag äntligen mina loungemöbler och snart ska det nya matbordet börja byggas så då kommer nog blogglusten tillbaka igen! Hoppas du mår bra min finaste vän! KRAM

2014-06-10 @ 22:58:25
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
Sanna säger

Söta Therese =) Fniss vad duktig du är med motionen och vad gott de såg ut med maten måste provas =)och samma här måste lära mig att sluta äta när jag borde, fast jag kommer i perioder och ibland äter jag väldigt dåligt, speciellt när jag har ont då tappar jag matlusten istället.

Var hos läkaren i igår och tre av mina diskar är utslitna nu sa läkaren en massa men jag förstod inte allt han sa eftersom han bröt och hade svårt att uppfatta allt. men det blir operation =( fast jag får åka iväg på min resa först. Han skulle skriva ut något som gjorde att jag klarade flygresan bättre eftersom jag har svårt att sitta.

Det var hans födelsedagspresent sa han att jag fick åka på min resa först :)Inbillar mig att jag kommer fixa det då det kanske blir bättre att komma till värmen om inte annat så har jag ju lika ont här hemma.

Önskar dig en fin dag finaste Therese.

Kramar i massor

2014-06-11 @ 09:08:44
URL: http://sannassmahjartan.blogg.se/
Rundamamman säger

Hahaha måste testa runkeepern när jag klipper gräset nästa gång! Tidigare somrar har det varit ett rejält träningspass att klippa gräset med vår tunga gamla åttiotalsgräsklippare med en väldigt väldigt trög motor (inte direkt självgående) på vår kuperade tomt, men i år fick vi till slut köpa en ny och nu är det rena barnleken att klippa gräset! Det tar tid fortfarande eftersom vi har mycket gräs men man behöver inte skjuta på klipparn längre. :D

2014-06-11 @ 11:17:45
URL: http://rundamamman.blogg.se/
Susan säger

Hahahahaha...gud vad roligt det såg ut=)=)

Kramar

2014-06-12 @ 11:16:27
URL: http://susan.itelit.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: