Värst eller bäst?

Även min morbror har en gång varit söt ;-)
 
 
Sista veckan innan semestern,
seg och dryg. Kanske jobbigaste
veckan på hela året... Eller?
 
Min morbror hävdar att det är årets
bästa vecka, för då har man hela
sommaren och semestern att se
fram emot. Och det har han ju
faktiskt rätt i!
 
Så jag slår om min mentala inställning
från värst till bäst och tar med glädje
tag i denna sista arbetsvecka :-)
 
Jag ska även gå igenom mailboxen
och kommentarer och återkommer till
er som varit först ut att tinga saker
i föregående inlägg/gårdsloppisen.
 
Jag ber om ursäkt för att jag inte gjorde
det i går, men jag klippte (läs misshandlade)
vår syrenhäck, och efter det var jag slut som
artist och orkade inte dra igång datorn.
 
Det är nog smärtsamt att lyfta en
kaffekopp i dag kan jag meddela...
 
Snacka om att jag använt muskler som
sovit en törnrosasömn i många år ;-P
 
Häckklippning slår gym alla gånger!
 
 



Jenni säger

Godmorgon!
Sista veckan är det för min del också. Försöker tänka positivt men det känns som det kommer vara en lång vecka, var otroligt trött i morse!
Men det har nog sina orsaker, att jag sov rätt så dåligt natten till söndagen i mammas källare, trängdes med Göran i en liten 90's säng var nog inte toppen, fast vi hade ju saknat varandra ;)

Vi har haft jättekul! Såg ditt sms, fast var mitt inne i tävlingen och hade tänkt svara men glömde bort, och nu ligger telefonen hemma :)
Allt har gått toppen, lite missöden då det gällde att hitta rät i Norge som gjorde att Ingrid fick springa längre än planerat men så roligt som vi haft så minns inte missödena särskilt länge :)

Härligt gäng var vi, som verkligen blev ihoptussade på bästa sätt. Trängas i bilar och svettas tillsammans det binder nog ihop folk :)

Springa har gått bra också, blev dock lite förkyld redan onsdagkväll, halsen ville inte samarbeta så jag fick vila torsdagen och sen var det lite tungt att springa men det gick ju! Jag tog det långsamt och försöka njuta istället, och långsamt fick vi ju ta det (hamnade näst sist i totalen men det skiter vi i;))

Ska se när orken finns för blogginlägg så kommer mera detajer :) Men det var skoj och vi planerar redan för nästa år!

Ha en fin sista vecka!
KRAM

PS. Springa bland vindistrikten lät inte dumt, fast större risk att villa bort sig totalt då :)

2014-06-30 @ 08:13:45
URL: http://sananaolillebror.blogg.se
Ing-Britt säger

God morgon finaste!
Hoppas du haft en skön helg, här har det regnat massor men som tur va var det uppehåll och solen visade sig tom lite igår när vi var och lämnade Tilda på sport camp. Blev ju några timmars väntande ute mellan incheckning och invigning. Fattar inte hur jag ska klara en vecka utan henne ;).
Vad söt din morbror var som liten och klok som vuxen, jag håller helt med honom om att veckan innan är bäst...allt framför sig och all förväntan inom sig :D. Så njut nu av dina sista arbetsdagar och håll tummarna att sommaren kommer nu till din semester.
Kramar i massor ♡♡♡

2014-06-30 @ 09:37:53
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Susan säger

Hoppas att denna sista vecka går fort för er sen är det SEMESTER=)

Haha...kan tänka mig att det känns idag;)

Kramar

2014-06-30 @ 10:20:02
URL: http://susan.itelit.com
Carolina säger

Du kan få komma hit och klippa vår syrenhäck också! Den är ett MONSTER! Tror ingen gjort något åt den på typ 15 år, haha! Den är ogenomtränglig! Förstår verkligen att du har träningsvärk i dag. Jag rensade våra pallkragar i går och då står man ju i en lite obekväm ställning och jag har träningsvärk i rumpan i dag, haha! :)

Passet gick fint, känns äntligen som att jag kommit ut ur svackan, tack för dina tips! :)

Nu ska jag ut till trädgården och fortsätta kampen mot ogräset, hehe! Hoppas du får en fin måndag, och du, snart är det bara fyra dagar kvar till din semester! Kram!

2014-06-30 @ 11:09:34
URL: http://carpia.blogg.se
Carolina säger

Du kan få komma hit och klippa vår syrenhäck också! Den är ett MONSTER! Tror ingen gjort något åt den på typ 15 år, haha! Den är ogenomtränglig! Förstår verkligen att du har träningsvärk i dag. Jag rensade våra pallkragar i går och då står man ju i en lite obekväm ställning och jag har träningsvärk i rumpan i dag, haha! :)

Passet gick fint, känns äntligen som att jag kommit ut ur svackan, tack för dina tips! :)

Nu ska jag ut till trädgården och fortsätta kampen mot ogräset, hehe! Hoppas du får en fin måndag, och du, snart är det bara fyra dagar kvar till din semester! Kram!

2014-06-30 @ 11:09:39
URL: http://carpia.blogg.se
Carolina säger

Du kan få komma hit och klippa vår syrenhäck också! Den är ett MONSTER! Tror ingen gjort något åt den på typ 15 år, haha! Den är ogenomtränglig! Förstår verkligen att du har träningsvärk i dag. Jag rensade våra pallkragar i går och då står man ju i en lite obekväm ställning och jag har träningsvärk i rumpan i dag, haha! :)

Passet gick fint, känns äntligen som att jag kommit ut ur svackan, tack för dina tips! :)

Nu ska jag ut till trädgården och fortsätta kampen mot ogräset, hehe! Hoppas du får en fin måndag, och du, snart är det bara fyra dagar kvar till din semester! Kram!

2014-06-30 @ 11:09:48
URL: http://carpia.blogg.se
Carolina säger

Du kan få komma hit och klippa vår syrenhäck också! Den är ett MONSTER! Tror ingen gjort något åt den på typ 15 år, haha! Den är ogenomtränglig! Förstår verkligen att du har träningsvärk i dag. Jag rensade våra pallkragar i går och då står man ju i en lite obekväm ställning och jag har träningsvärk i rumpan i dag, haha! :)

Passet gick fint, känns äntligen som att jag kommit ut ur svackan, tack för dina tips! :)

Nu ska jag ut till trädgården och fortsätta kampen mot ogräset, hehe! Hoppas du får en fin måndag, och du, snart är det bara fyra dagar kvar till din semester! Kram!

2014-06-30 @ 11:09:55
URL: http://carpia.blogg.se
ansepanse säger

nog är där en söt liten gosse på bild :)
du väntade inte till J A S, men så pass nära gör nog intenting :), vad J A S är? jo, det är juli, augusti, september, det i de månaderna man tydligen ska klippa häckar och buskar :), J var inne på att börja med vår häck, men jag fick honom att vänta några dagar till :)
här jobbar både J och Maja sista veckan innan semester, det känns bra :)
Maja och jag satte igång ett projekt igår, städa ur vår vedbod nr 2, jo, det är ett mastodontjobb, där in har vi/mest J, bara hivat in brädbitar och sådant i många år, det gick inte ens att gå in där ordentligt, vi kom bara till tröskeln, och jo, jag har också väldigt ont idag, men å andra sidan får jag det alltid när jag gör något "lite mer" liksom, det är smällar jag får ta
önskar dig en fin sista vecka innan semestern
bamsekramar till er alla <3

2014-06-30 @ 11:36:51
URL: http://kinaguld.blogg.se
Tina säger

Åh jag måste också försöka tänka om från värst till bäst! Här blev det en stressig morgon då jag först hade med mig barnen när jag lämnade blod, sen åkte vi till vc och ett läkarbesök för Elliot. Allt detta inne i stan så sen var det bara att åka hemåt igen för att lämna på fritids för att sen köra tillbaka till stan och jobbet... KRAM

2014-06-30 @ 12:04:12
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
Åsa säger

Även äldre män (gamla människor) har varit små söta barn, även om det var länge sedan.
Hörde om en klasskompis till Elin, hon hade blivit så förvånad när hennes morfar blev ledsen när en äldre tant dog, flickan, då omkring 5, hade inte förstått att denna tant var morfars mamma.

Sol å lite värme... dock inget riktigt fint väder, ser ut som vi kan vänta åska & regn.

Var typ sjuk igår... sjuk på mitt vis, idag något bättre men inte så jag direkt längtar efter bilåkning, husvagnscamping.

Det blir fotbollsträning för Elin ikväll.

Ha en fin måndag, kram

2014-06-30 @ 12:44:26
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Marie Nilsson säger

Å så söt han va! Vi lämnar nu Arjeplog och om vi orkar hela vägen kommer vi till Dorotea ikväll. Vi slår läger på campingen så kikar vi in i morgon fm om det går bra. Kram Marie

Svar: Kaffet står på så det är bara att kika in då andan faller på :-D
Therese Bjärstig

2014-06-30 @ 13:55:55
Life of Johanna säger

En annan får jobba nästa vecka med innan semester. Min värsta vecka var förra, den var dryg, så kommande veckor ser rätt roliga ut jobbmässigt.

Vad roligt att du uppskattat juniutmaningen. Det kommer kommer upp en utvärdering på bloggen inom kort, typ när min hjärna kommer ihåg det haha

2014-06-30 @ 20:04:25
URL: http://lifeofjohanna.se
Cissi säger

Jag har 2½ vecka kvar men konstigt nog känns det ändå helt okej, säkert pga vädret...
Hoppas på att sommaren hinner komma lagom till min semestern, men gärna tidigare ;)

2014-07-01 @ 09:03:15
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
christin säger

"även min morbror har varit söt"...... vad säger han om det tro.........

Vi ses kanske på lördag när det är Svanabydagen, VARMT VÄLKOMMEN!!

Kram!

Svar: Ha ha ja vi har en rå men hjärtlig ton, jag brukar gå under namnet "knäpphäxan" ;-) Så det får han ta! Och ja, planen är nog att ta oss till byn på lördag, så förhoppningsvis ses vi! :-) KRAM
Therese Bjärstig

2014-07-03 @ 10:00:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: