Vi är så trötta

 
 
 
Både jag och barnen är så trötta,
nog märks det att vi alla längtar efter sol,
sommarlov, lata dagar och sovmornar...
 
Så här hittade jag Bogge förra veckan.
 
Han hade somnat i soffan medan jag
lagade middag, och även i går somnade
han i soffa redan vid femtiden.
 
Hostig och snorig är han, men ingen feber.
Dock fick jag i dag höra att både personal
och barn åkt på lunginflammation så jag
hoppas verkligen inte att något sådant
otyg är på G lagom till semestern.
 
Sol brukar ju verka uppiggande,
men den lyser (!) ju med sin frånvaro
så i dag får jag förlita mig på kaffe ;-)
 
 



Tina säger

Haha! Ja chokladfondue till frukost det hade varit något det :-) Och JAAAAAA Ni måste verkligen komma neråt ngn sommar och hälsa på! Ni är så välkomna! Men jag förstår Er. Vi funderade på att åka till Kanarieöarna över jul men 42 tusen! Det är mycket vi kan göra hemma för de pengarna... KRAM

2014-06-25 @ 08:56:11
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
ansepanse säger

åh nej, inte lunginflammation bara, håller tummarna för att ni inte ska få det, trött är jag också, så otroligt trött, både när jag går och lägger mig på kvällen, när jag vaknar på morgonen och sedan hela dagen lång
Sv: då är vi lika :) hemmamänniskor framför allt :)
och nu har jag frågat J, han jobbar nästa vecka också, vilket Maja också gör, sedan blir det semester för båda
här regnade det en skur för en halvtimme sedan, hoppas att det blir bättre till 16- 17-tiden, för då tänkte Maja och jag ta med Nemo och Sluggo på en liten åktur till ett ställe där de har jättegrytor, en av landets största och så finns där en minnessten över slaget mot danskarna 1566 i Nordiska sjuårskriget, det är ett litet naturreservat med fina omgivningar och fina stigar
vi har varit i omgivningarna några gånger redan men just den här stigen vi tänkt ta den här gången, har vi inte varit på förut
ha en fin dag ni alla
kramarna <3

2014-06-25 @ 11:54:05
URL: http://kinaguld.blogg.se
Linda / CandyGirl säger

håller tummarna att sjukorna håller sig borta.

Sol har vi.. men graderna är få.. typ 12. :-(

2014-06-25 @ 12:02:33
URL: http://www.candygirl.nu/
Åsa säger

Nej fyy inga sjukdomar under sommar/semestertid, svårt nog att få hjälp ifall man behöver läkare under resten av året men juni juli är det ju typ omöjligt.
Vädret gör ju att vi blir trötta och deprimerade lite till å från, svårt vara glad å pigg när solen lyser med sin frånvaro...
Om en timme kommer dagens playdate :) äntligen är A hemma från sin resa - familjen åkte direkt efter skolavslutningen - Elin har längtat sedan midsommar.
Muffins är goda nygjorda sedan nej tack, jag tar hellre en macka eller choklad :) Nu har vi extremt sällan choklad så jag äter macka när jag blir sugen på nå gott, kolhydrater tröstar...
Här diskuterar vi vart vi ska åka och hur länge samt när vi ska åka, svåra frågor då mitt mående är sämre, inte lika dåligt som under januarie - mars men tillräckligt för att vara ett problem.
Kram

2014-06-25 @ 12:14:33
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Marie säger

Hej! Jag har tittat in i din blogg samt "tjuvat" en bild. Ber om ursäkt men jag vill att du ska bli upptäckt av mina bloggvänner. Fantastiskt att titta på dina härliga inlägg. Nu undrar jag ifall det är du som har gjort "bräderna" med texter på. Ty den vid julen "Här finns bara snälla barn" "Chokladbollar". Jättefina och enkla. Om du vill dela med dig var du har köpt schablonerna till bokstäverna blir jag väldigt glad. Fortsätt att ha en trevlig dag. Om du funderar så hittade jag dig hos "Halva Linda" Jag har döpt henne i min lista till LCHF Linda. Kram Marie

2014-06-25 @ 12:26:04
URL: http://trollikotteland.blogspot.com
Ing-Britt säger

Hej finaste vännen!
Vilken underbar ställning han har sötnosen då han sover i soffan, där syns det minsann att han inte är så stor som jag tycker han ser ut på bilder ibland...han har nog bara ett väldigt moget ansikte för sin ålder <3.
Nej vi får verkligen hoppas att ni håller er friska nu när ni snart blir lediga. Kaffe lät väldigt gott ska nog gå och ta mig en kopp innan jag slutar, har inte riktigt hunnit med det än.
Ha nu en skön onsdag och ta det lugnt med allt vännen, kroppen brukar vara duktig på att ge oss signaler när det är dags att stilla sig.
Kramar i massor, Ing-Britt

2014-06-25 @ 12:47:14
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Johanna - Mamma till Leija säger

Ja, semester nu hade suttit fint. Helst av allt skulle jag vilja vara mammaledig i ett år eller två, haha! :) Om vi själva får bestämma är vår dygnsrytm 22-10:15, så i måndags va det lite jobbigt att gå upp 6:15. Nu va hon ju sjuk, så fick lägga mig igen, så det va skönt! Här är jag klarvaken efter att ha läst ett sms att Frugans bebis har kommit. Får försöka vila en timme till, sen kallar jobbet... Kramis

2014-06-26 @ 05:50:46
URL: http://skuggis.wordpress.com
Susan säger

Naj.....inte bli sjuka nu.

Här lyser också solen med sin frånvaro...vi har sådant där typiskt svenskt sommar väder...regnigt och grått....skit tråkigt =(

Kramar

2014-06-28 @ 09:24:22
URL: http://susan.itelit.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: