Sista gången


 
 
I dag var det nog sista gången jag fick nyttja
mina ice bugs för den här säsongen, för nu är
gatorna i princip helt is och snöfria.
 
Ett härligt vårtecken!
 
Men samtidigt lite trist då mina knän/rygg
inte mår bra av att springa på hårt underlag :-(
 
Jag ska investera i nya löpskor den här säsongen
tänkte jag, och jag ska försöka hitta några med
riktigt bra dämpning för då kanske jag törs ta
någon runda i veckan i alla fall i väntan att
grusvägar, stigar och elljusspår ska
tina fram och torka upp.
 
Har ni bra tips på löpskor får ni gärna
dela med er!
 
 
 



Fia säger

Asics har riktigt bra skor!
Har provat nike två gånger men alltid gått tillbaka till asics

Svar: Ni är flera som tipsar om just Asics, så det lutar starkt åt att jag tittar närmre på sådana! Tack för tipset :-D Trevlgi helg <3
Therese Bjärstig

2014-03-13 @ 16:17:54
Susan säger

Skönt i alla fall att snön töar bort.....hej vår=)

Tyvärr har jag inga tips på bra löparskor.

Kramar

2014-03-13 @ 17:28:13
URL: http://susan.itelit.com
Kajsa säger

Jag måste nog hålla med om att Asics gör riktigt bra skor. Kolla Asics Gel Kayano (16-20) de får alltid toppbetyg i tester just för att de har så bra dämpning samtidigt som det är ett riktigt skönt löp i dom. Har själv haft 16 och har nu 18, och tycker dom är toppen. Annars får du passa på att gå till Löplabbet nästa gång du är i Umeå, där får man verkligen toppenhjälp! Lycka till! Kram/ Kajsa

Svar: De flesta verkar vara inne på Asics, så de får jag nog kika närmre på! Men framförallt så sja jag ta å besöka löplabbet nästa gång jag åker till Umeå, har tänkt taken flera ggr, men inte fått tummen ur. Men tror det kan vara bra med tanke på små fötter med hög vrist samt hålfot, en rejäl sådan! Kan var bra att testa ut skor som passar mina fötter och löpsteg. Särskilt som sjukgymnasten påpekat vikten av att jag just har bra skor... Här blåser storm i dag så i dag får löpningen vila, fredagsstädet är näsan som ett träningspass ;-D Ha det fint och en riktigt trevlig helg! KRAM
Therese Bjärstig

2014-03-13 @ 17:56:32
Linda / CandyGirl säger

Tänkte samma som du när jag tog min sväng i morse... nu ska vi visserligen få kallt - och det har ju regnat och tinat en del så det finns riskt för att det fryser till och blir halt. Så jag städar då inte bort "buggarna" än... men man kan ju hoppas.

Jag har ju redan köpt nya jogging. Längtar efter att få inviga dom. Men då får det allt bli liiiite mindre blött först. Börjar nog i dom "gamla" så man inte "smutsar ned" dom nya direkt...

2014-03-13 @ 18:43:20
URL: http://www.candygirl.nu/
Emma säger

Jag kör på asics jag också. För mig har dom funkat toppen och då springer jag alltid på asfalt.

2014-03-13 @ 19:13:12
URL: http://emmaochviktor.wordpress.com
petra säger

Hej. Gå och få dina fötter "kollade" i en sportbutik. Så ser dom vilka du bör ha. Jag fullkomligt älskar mina nike zoom structure! ! Haft många olika men dessa är underbara.
Kram

2014-03-13 @ 19:17:16
URL: http://zupermamman.blogg.se
A säger

Asics har jag. Jättebra!
❤️❤️

2014-03-13 @ 20:42:22
URL: http://motnyalivet.blogg.se
Mirja säger

kolla salomon, mycket trevlig dämpning i dom :)

Svar: Salomon läggs på listan! Men ska gå till en affär med kunnigt folk så får de helt enkelt se vilken typ av sko som passar mina fyrkantiga små hålfötter bäst :-D Trevlig helg!
Therese Bjärstig

2014-03-14 @ 08:01:52
Carolina säger

Jag har ett par Asics Gel Kayano 19 som jag är supernöjd med! De har riktigt bra dämpning och lämpar sig väl både på asfalt och i terräng. Eftersom jag har en hög hålfot har jag anpassade fotsolur i skorna och det funkar bra! Ett tips är att uppsöka Gå och löp-kliniken när du är i Umeå - de kan hjälpa dig att hitta skor som passar just dina fötter! Det är verkligen viktigt med bra skor så man inte felbelastar och får skador. Ha en härlig fredag! :)

2014-03-14 @ 08:06:22
URL: http://carpia.blogg.se
ansepanse säger

mm, du måste vara rädd om dig vännen <3 jag har inte några tips eftersom jag inte är ute och löptränar men jag vet ju att det finns bra skor som dämpar om man springer på hårda asfaltsvägar
Sv: :) kl 5.00 tycker jag låter lite väl tidigt :) J går upp 4.50 på vardagarna och på den ljusa säsongen tror jag att han går upp 4.20, då sover jag som djupast :)
kramen <3

2014-03-14 @ 10:46:58
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: