Föregå med gott exempel

 Ser lite muppig ut men det bjuder jag på ;-P
 
 
 
Det borde vara en självklarhet om man är
rädd om sig själv att använda hjälm.
 
Men jag måste jag erkänna att jag är dålig
på det, och att jag oftast glömmer av hjälmen.
 
Men nu ska det bli bättring på den fronten,
för det rimmar ju illa att man tjatar på barnen
om hjälm utan att själv använda den.
 
Barn gör ju inte som man säger,
utan som man själv gör...
 
Dessutom konstaterade Luran så klokt att:
 
"Mamma, är du inte rädd om ditt huvud,
bara våra? Du arbetar ju med ditt, tänk
om det går sönder då?!"
 
Klockrent!
 
Lånade makens cykel och avklarade milen
utan incidenter i dag :-)
 
Skönt med skonsam träning för ryggen
efter gårdagens löpning.
 
Dessutom renderade det rejält med
mjölksyra och stumma ben, så det kändes
som välinvesterade 25 minuter!
 
Jag ska försöka börja cykla mer som
alternativ till löpningen tror jag allt,
eftersom jag då hinner träna på lunchen.
 
Tillsamman med friskvårdstimmen skulle
jag då utan problem kunna få till 3-4 pass
i veckan. Låter i alla fall bra i teorin!
 
Och det bästa var att jag efter min cykeltur
fick lada hos grannarna och äta hemmagjorda
nygrilla de burgare till lunch - mums!
 
Nu återstår bara några timmar av
arbetsveckan, sedan väntar en efterlängtad
helg som jag tror vi inleder med en middag
ute på altan/soldäcket.
 
Gäller att passa på och ta vara på varma
dagar som denna :-)
 



Åsa säger

Sitter utanför skolan 5 eftermiddagar i veckan och väntar på Elin, ser föräldrar komma cyklande - utan hjälm, men med hjälmen i cykelkorg - så när barnet blir hämtat cyklar de i väg med hjälm även förälder.
Jag ser barn med hjälm utan att ha knäppt fast låset, vad hjälper hjälmen då? Galet!

Lyx att bli bjuden på lunch.

Vi grillar ikväll vi :)

Kram

2014-05-23 @ 14:07:20
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Linda / CandyGirl säger

jag kör utan hjälm. Men när ungen var liten och åkte med mig hade jag hjälm. Tänkte det är väl liksom ingen ide att bara han har om vi vurpar...

2014-05-23 @ 16:27:26
URL: http://www.candygirl.nu/
Åsa säger

Vi äter oxå på altan :)

Jo J pratade oxå om regn i morgon,
Elin har fotbollsträning kl 12 det måste vara uppehåll!

Baconlindad sparris lät gott, dock lär J vägra att smaka ;-)

Kram

2014-05-23 @ 16:45:30
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Life of Johanna säger

Borde med köpa en hjälm :)

Trevlig helg till dig med :)

2014-05-23 @ 17:30:37
URL: http://lifeofjohanna.se
Louice säger

Ja jag köpte en hjälm pga barnen, men det är inte så dumt inte, speciellt inte om ngt skulle hända.
Jag tycker det är riktigt skönt att cykla och en bra träningsform som man lätt fastnar för.

Önskar dig en fin helg.
Kram

2014-05-23 @ 18:12:59
URL: http://mrsfunkys.blogspot.com/
Britt säger

Bra Therese att du använder cykelhjälm,lyssna på Luran en klok liten tjej..Själv har jag använt hjälm i nio år.Först bara när jag cyklade med hunden,tyckte att man såg så fånig ut.Men nu är man "vuxen"så hjälmen sitter alltid på mitt huvud vid cykling.Annars får man säga"tomma lador behöver inget tak".....Jag har också varit och köpt plantor idag,jag kör med vitt och rött i blomlådor och krukor i år....Det är väl valår.....Har inte bestämt hur jag ska rösta på söndag.Ska nog titta på debatten på tv nu...Så jag önskar dig en skön helg.Kram

Svar: Ja, det blir liksom självklart att använda flytväst, bilbälte, hjälm etc då man har barn som genast ifrågasätter om man skulle glömma. Billig livförsäkring för en själv och för andra med för den delen (tänker närmast på bilbältet). Här har vi haft en dag med massa tårta, och firande, både av mig och svärmor och mamma :-) Så nu myser jag i soffan medan regnet smattrar. Har regnat mycket sista timmarna, så pass att jag fick ta in min plantering med kryddväxter så de inte skulle drunkna... Hoppas du njutit av helgen och bestämt dig vilka som ska få din röst, samt att du även blivit firad <3 Ha en fortsatt fin morsdag! KRAM
Therese Bjärstig

2014-05-23 @ 20:00:32
ansepanse säger

lilla-stora älskade Luran <3, hon är en klok tösabit, det hör jag det, jo, mamma ska vara rädd om sitt huvud, lika mycket som om barnens
Sv: hos oss kom den där åskan igår eftermiddag, vad roligt med en egen liten badpool, hoppas att ni får tag i en idag, så att busisarna får bada, då måste ta lite bilder och visa upp sedan
ha en jättemysig och fin lördag, alla ni fina
kramar <3

2014-05-24 @ 10:41:14
URL: http://kinaguld.blogg.se
Znogge säger

Jag har ingen hjälm men tänker skaffa en! Det är ju inte så att man som vuxen skadar sig mindre...

Kram

2014-05-24 @ 10:55:29
URL: http://znogge.wordpress.com/
Ing-Britt säger

Hejsan vännen!
Måste nog säga att jag är liiite kluven vad det gäller hjälm. Barn som cyklar huller om buller och inte riktigt har kontroll på läget tycker jag helt klart ska ha hjälm sen är det ju även lag på det upp till 15år. Vad det gäller vuxna som bara cyklar för ros skull eller sakta ta sig från punkt 1 till 2 tycker jag nog det är överkurs därimot om man cyklar för att träna (snabbare eller typ mountainbike) då ska man även som vuxen självklart ha hjälm.
Skönt att bli bjuden på lunch hos grannen, här har vi käkat sallad i flera dagar men ikväll blir det grillat då jag ska på fest till en kompis sommarstuga.
Ha nu en fortsatt skön helg, kram Ing-Britt

2014-05-24 @ 16:11:18
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
ansepanse säger

Sv: kommer inom och önskar mina
långtbortibarnbarns mamma en riktigt fin
MORS DAG
bamsekramarna <3

2014-05-25 @ 10:48:25
URL: http://kinaguld.blogg.se
carina säger

Måste erkänna att jag cyklar utan hjälm. Men visst är det bra att ha, rätt som det är åker man i backen.
Kramen rara du♥

2014-05-25 @ 11:28:13
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Susan säger

Får också erkänna...jag har inte hjälm jag heller. Man kanske borde ändra på det;)? Men barnen har...och jag behöver inte påminna dom=)

Kul att jag har inspirerat dig till cykling.....det är härlig motion det också=)

Kramar

2014-05-25 @ 21:22:30
URL: http://susan.itelit.com
Camilla säger

Jag skäms, har inte ens nån hjälm. Ändå tjatar jag på sonen att han MÅSTE ha hjälm. Han frågade en gång varför jag inte har hjälm om det nu är så viktigt och jag kände mig jättedum :(

2014-06-01 @ 14:13:18
URL: http://radhuslivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: