Ingen rök utan eld

 
 
 
I går var det tänkt att vi skulle åka hem till byn
och fira Valborg där, men se Luran hade dragit
kvistar till ortens brasa och ville då givetvis
åka till Kullerbacken och se när "hennes"
pinnar brann.
 
Således trotsade vi vädret och begav oss
upp till Kullerbacken för att höra vårtal,
vacker körsång och för att frysa om
fötter och tår...

 
 
 
 
 
Det blåste rätt kallt, och det kom även
en rejäl hagelskur. Det såg ut som någon
kastat ut grovsalt på marken!
 
Tur att det finns många byggnader uppe
på Kullerbacken att ta skydd i när det
haglade som mest.
 
 
 
 
 
 
När det så var dags att tända brasan
så frös vi rätt rejält allihopa.
 
Luran nöjde sig därför med att se hur
det började pyr och ryka, för då skulle
nog hennes pinnar brinna upp.
 
Så då begav vi oss faktiskt hemåt
för att få uppvärmen!
 
Idag är det soligt men bara någon
plusgrad, och snöflingor kommer lite
då och då.
 
Inga planer för dagen, utan vi har
umgåtts med grannarna och ätit lunch
med dem. Jag och Martina nappade
även på rean outnorth.se
 
Så nu väntar jag ivrigt på nya
kompressions löptights och ett
par byxor från Haglöfs :-)
 
Bogge och pappan i huset ska parkera
bort skotern för i år, Luran leker med
granntjejen och jag funderar på att
trotsa vädret och ge mig ut för
att köra några backintervaller.
 
Hoppas ni har en fin 1 maj oavsett om
ni stått på barrikaderna och demostrerat
eller om ni bara njutit av en ledig dag!
 
KRAM
 
 



Linda / Candygirl säger

Vi såg riktig brasa. .. och vi var välklädda. Hade ullstrumpbyxor, jeans och täckbyxor. Linne, stickad tröja, fleece och täckjacka. Vinterskor med ullfrotte och dubbla fingervantar. Vintern rasat ut??? Not

2014-05-01 @ 15:08:06
URL: http://www.candygirl.nu
Ing-Britt säger

Hejsan finaste!
Här regnade det spik och åskan dånade och blixtrarna lyste upp tillsammans med fyrverkerierna så för vår del blev det film och soffmys istället. Idag har vi haft växlande sol och moln men riktigt kallt och blåsigt. Syrran har varit här hela dagen med sina små så idag har jag verkligen fått snuffa bäbis :).
Vilken tur att Svea nöjde sig med att åka hem ganska tidigt då ni frös och hade risigt väder.
Kul att kunna fynda lite på rean.
Ha nu en riktigt skön kväll, kramar i massor, Ing-Britt

2014-05-01 @ 19:46:44
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Jennie & FrökenFlis säger

mysigt! Här glömdes det helt av att det va massa vårtal & brasor i krokarna så vi spenderade kvällen med att storhandla istället ;)

2014-05-01 @ 20:47:33
URL: http://jenniesays.blogg.se
Susanne säger

För mig blev det en valborg inomhus. Vi blev lite sena med middagen sen kom regnet som snart gick över i snöfall. När jag gick upp för att åka till jobbet hade det kommit 15 cm snö. Stackars tulpaner som precis hade slagit ut och alla andra blommor som letat sig upp i värmen :(

Kramisar

2014-05-01 @ 21:45:34
URL: http://beauty-beholder.bloggplatsen.se
Johanna - Mamma till Leija säger

Klart att hon ville se dina egna pinna brinna! Trist att det blev så kallt... Jadå, dagen igår va bra! Grejade med datorn. Va lite meck eftersom apple inte läser Windowsfiler & sen när jag väl fixat det, så kunde inte Windows läsa apple, så då fick jag fixa det på det hållet med. Men nu fungerar allt! Har bara lite småsaker att fixa! Idag kommer frugan, så ska vi ner i stan & äta gott! :) Kram

2014-05-02 @ 06:28:12
URL: http://skuggis.wordpress.com
Jenni säger

Oj, jag ahr legat på latsidan vad gäller att läsa bloggar!
Men heja dig, vad du springer! Halvmaran är inte alls långt borta! Tokimponerad är jag!
Letade förresten tidigare i min egen blogg efter ett inlägg och såg där en kommentar du skrivet 2012, där du kläckte idéen om ett damlag ;) Så det är Du som är grundare till idéen!!! :P Men har gett mig med tjatet nu :D

Vad härliget ni ser ut att ha haft det under långledigheten också! Härligt att vara hemma en lite längre stund!

Rasmus sa också att de hade varit uppe på Kullerbacken och hjälpt till med brasan, skönt att veta att det iaf rök ur den, då brann den nog ner tillslut ;)

Ha en tipptopp dag!
Kram

2014-05-02 @ 07:12:25
URL: http://sananaolillebror.blogg.se
ansepanse säger

Luran är en klok tösabit <3 börjar det bara ryka så nog brinner hennes pinnar upp sedan :)
önskar er alla en fin klämdag
bamsekramarna <3

2014-05-02 @ 11:36:05
URL: http://kinaguld.blogg.se
Znogge säger

Det är nästan lite lustigt att temperaturen alltid sjunker just till Valborg. Visserligen slapp vi hagel men nog blev det kallare!

Ha en bra fredag!

2014-05-02 @ 14:37:51
URL: http://znogge.wordpress.com/
Britt säger

Här nere är det också kallt,minusgrader på morgon och så kommer det lite snö i luften.Men jag klädde mig väl och promenerade en timme i skogen.Älskar att gå på morgonen,såg två rådjur och en hare idag.Synd att det var dåligt väder när ni skulle se på brasan,barnen brukar tycka det är så kul.Jasså det är rea på Outnorth,då skall jag också kolla om jag hittar något...Ha en skön fredag..Kram

Svar: Snö till och från har vi nu haft de senaste dagarna, nu får värmen faktiskt ta och komma... Tycker synd om de fåglar som kommit och som behöver insekter... Och ja, visst är det härligt att gå ut på morgonen?! Liksom få vakna med naturen och höra/se allt! Härligt! Hittade du nått på Outhnorth tro? Idag kom mina Haglöfs byxor å de satt perfekt, så det köpet är jag nöjd med! Ha en fortsatt fin vecka! KRAM
Therese Bjärstig

2014-05-02 @ 15:31:32
Tina säger

God morgon finaste! Här blev det också en tur till ortens brasa och fyrverkerier. Idag hoppas jag att soldäcket äntligen blir färdigt. Det har verkligen blivit en seg och tråkig historia detta men det blir så bra när det är klart. Önskar er en fin lördag! KRAM

2014-05-03 @ 08:40:08
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
ansepanse säger

Sv: kommer inom och önskar er alla en fin lördag <3
här hände något otäckt igår, men det kan du ju läsa om i min blogg
bamsekramar till er alla <3

2014-05-03 @ 11:04:04
URL: http://kinaguld.blogg.se
Åsa säger

Saknar Dig... jag hoppas Du gör något skoj och därför är frånvarande. Kram

2014-05-03 @ 13:59:17
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Cissi säger

För vår del blev det inte ens ett besök till brasan förrän dagen efter för att se om den var borta med tanke på all SNÖ som kuxflux kom just på varlborg...

2014-05-06 @ 13:18:30
URL: http://cissileandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: