Kokbok och turkost

 
 
 
I dag började jag putsa fönstren,
och först ut var köket som därmed fick
sig en sommar makeover med nya gardiner
och detaljer i turkost.
 
 
 
 
 

Och när jag var upp och handlade så
hittade jag även Tina Nordströms kokbok
till ett bra pris som jag slog till på.
 
Den visade sig passa perfekt i köket dessutom ;-)
 
 
 
 
 
 
Något jag glömde köpa var blomjord,
det var år och dag sedan jag sist planterade
om mina krukväxter.
 
Så det är något jag borde
ta tag i under helgen...
 
 
 
 
 

En tur till Genbäcks för att köpa plant
och kryddväxter skulle jag också vilja hinna
med i helgen. Jag har köpt en stor zinkbalja
som jag tänkte ha på altanen fylld med
kryddväxter.
 
Jag sprang emellertid snabbt in på
Blomster och köpte ytterligare några
penséer i dag då jag gärna vill ha
lite grönt i en kruka på framsidan
nu när värme utlovas.
 
Då hittade jag även en fin ljuslykta
i form av en uggla, och ja, som ni ser
så fick den följa med hem till
oss på Sockenvägen :-)
 
 
 

 
 
Pappan i huset skulle svänga förbi på
förskolan och hämta barnen, så jag ska
nu jobba undan det sista så att helgen
sedan kan börja.
 
Trevlig helg!
 



Camilla säger

Vilken charmigt inredd hylla, jättefint tycker jag :)

Mmm, ja man påverkas fort av för lite sömn. Jag har varit en sur o tråkig mamma både igår och idag. Stackars sonen :( Får nog lägga mig kl 20 ikväll för att orka med morgondagen, men det är ju ingen höjdare då man gärna vill ha lite egentid när barnen lagt sig!

Önskar dig en trevlig helg!

2014-05-16 @ 15:30:32
URL: http://radhuslivet.blogg.se
Åsa säger

Jag har nog Tinas Kokbok, tror jag... Köpt i höst typ?

Plantera om blommor... ska man göra det oxå ;-)

Har oxå en stor zinkbalja som ska stå på trädäcket med kryddor å sånt :)

Ha en skön fortsättning på fredagen, kram

2014-05-16 @ 15:52:48
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Lizas Lantliv säger

Va du är duktig..!
Här har vi galet skitiga fönster o jag har ingen aning om när dom kan tänkas bli putsade, har fullt upp med busig bebis! :)
Fint det blev på hyllan!

Trevlig helg!

Kramar Liza

2014-05-16 @ 16:01:18
Ing-Britt säger

Hejsan finaste!
Vilken söt ugglelykta du köpt dig och den kokboken blir man ju glad av att bara se omslaget, Glada Tina var min svärfars favorit i tv rutan.
Så duktig du är och putsar fönstren och snyggt med turkosa inslag. Nästa vecka om vädret blir som lovat ska jag låna mammas fönsterputsmaskin och testa ute vid stugan, både mamma och syrran bara älskar den.
Klart ni ska ta ett glas vin och fira allt som går att fira ;).
Ha nu en skön fredagskväll, kram Ing-Britt

2014-05-16 @ 17:21:40
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Britt säger

Vad fint du har gjort i köket,skönt när man har städat klart.Själv har jag inte vårstädat mitt kök,vi skulle behöva måla om och in med ny matta i kök och hall.Det är så mycket som ska göras när man har ett äldre hus...Jasså du tyckte det var full rulle med många barn i huset,men tänk Therese vad mysigt med en liten sladdis om några år...Jag har ett år mellan första barnen,sju till tredje,sex till fjärde och fem till femte...Så jag har en spridd barnaskara i olika åldrar.Men vad livet skulle vara tomt utan barn,fast ett av mina barn har ett handikapp så man har fått kämpa mer än andra.Men jag klagar inte,utan njuter när vi träffas allihopa.Här har vi haft+20 i dag helt underbart....Önskar dig en skön helg...Hoppas ni får solsken..Kram

Svar: Ja det är skönt då man är klar, synd bara att jag har resten av huset kvar å inte kommit mig för att ta tag i det ännu... Och nytt golv skriker vårt gamla hus också efter, men jag vill ha samma golv i hela nedervåningen, så det får vänta tills vi har tid och råd att ta köket... alltid nått projekt på G. Men med altanen så får detta anstå ett tag... Och jo, ibland är jag väldigt sugen på sladdis, barnen är ju guldkornen i livet, men jag började ju så sent så jag vet inte om kroppen orkar fler... eller så är det kanske just fler barn som behövs för att man ska hålla sig ung länge och bevara barnasinnet ;-) Här började dagen soligt och fint, men sedan kom gråväder in och blåst, men i morgon skulle det visst bli bättre, så då är det jag som intar altanen och njuter :-) Ha nu en fin lördagskväll! KRAM
Therese Bjärstig

2014-05-16 @ 19:10:02
Sanna säger

Det blev riktigt fint och jag älskar turkost, har själv en lykta i hallen som är det. Riktigt fin färg och som tur är det finns det ju mycket av det nu.=) kramar till dig

2014-05-16 @ 19:46:18
URL: http://sannassmahjartan.blogg.se/
Loella säger

Fan va nice :D Jag kör också på turkost just nu, är så himla fint!
Trevlig helg!

2014-05-16 @ 23:27:36
URL: http://cedlosnyaliv.blogg.se
Linda / Candygirl säger

Snyggt.

Vi måste oxå plantera om blommor... tröööök.

2014-05-17 @ 10:37:34
URL: http://www.candygirl.nu
ansepanse säger

riktigt fint :) jag gillar även turkos :)
ugglelyktan är superfin
Sv: vi hade ett riktigt skönt premiärbastubad :) riktigt nöjd med det nya aggregatet som är mycket bättre än det gamla
önskar dig och er alla en riktigt fin lördag
kramen <3

2014-05-17 @ 10:56:26
URL: http://kinaguld.blogg.se
Johanna - Mamma till Leija säger

Turkost är fint! Hoppas ni harven bra helg! Kram

2014-05-17 @ 13:35:45
URL: http://skuggis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: