Morgonsol

Jag köpte blommor i går som jag planterade i en zinkkruka,
tyvärr ramlade en del blommor och knoppar av.
De fick ett nytt liv i en vattenfylld skål, vackert i all sin enkelhet!
 
 
I morse vaknade jag av att solen letade
sig in genom persiennerna till sovrumsfönstret,
och Bogge som konstaterade att det var
morgon för fåglarna var minsann vakna!
 
Istället för att klä på mig och äta frukost så
tog jag och hoppade i träningskläderna och
började dagen med en liten jogging tur,
med betoning på liten då jag känner
av ryggen :-(
 
Men till min glädje har jag fått remiss till
en magnetkameraundersökning av min
ländrygg redan i slutet av denna månad.
 
Det känns skönt, då jag inte riktigt vet
hur och i vilken utsträckning jag törs
träna eftersom jag från tid till annan får
väldigt ont. Visar undersökningen inget så
behöver jag i alla fall inte oroa mig för att jag
på nått sätt ska förvärra det onda.
 
Att börja dagen och helgen med en runda
var i alla fall en riktigt energi injektion, sedan
blev det en dusch, en smoothie och så kaffe
ute på altanen i solskenet. Härligt!
 
Nu verkar pappan i huset vara på G
med barnens studsmatta, så det är nog bäst
att jag går ut och ser om jag ska hantlanga...
 
Ha en härlig dag!
 
 
 



Linda / Candygirl säger

Trist med ryggen. Men bra att du får kollat upp den.

Solen försöker här... men vill inte riktigt. Vi ska i alla fall på loppis.

2014-05-17 @ 10:23:19
URL: http://www.candygirl.nu
Åsa säger

Go morgon, låter bra Du fått tid för röntgen.

Är trött å har en bråkig mage, vet inte riktigt ifall vi gör något i dag... Tänkte grilla om energin återfinns.

Kram

2014-05-17 @ 10:28:32
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
ansepanse säger

vilken tid tyckte Bogge att ni skulle gå upp då? här hörde jag fåglarna kvittra redan före fyra i morse :)
vad bra att du fick tid till undersökningen så snart
ha en skön lördag ni alla fina <3
kramar <3

2014-05-17 @ 10:57:58
URL: http://kinaguld.blogg.se
Znogge säger

Så bra att du fått tid för undersökning. Att träna med en ond rygg är verkligen en balansgång...

Kram

2014-05-17 @ 11:00:05
URL: http://znogge.wordpress.com/
Boel säger

Fin bild :D

Sv: Ja, väldigt mycket att se fram emot :D

2014-05-17 @ 12:12:21
URL: http://bowelz.blogg.se
Sanna säger

vaknade upp med strålande sol här med och varmt har det varit här. passade på att vara ute i skogen med ungarna medans sambon jobbade. Sen blev det en promenad med de små, så skönt att få röra sig.ha en fortsatt fin helg vännen. kramar

2014-05-17 @ 16:09:25
URL: http://sannassmahjartan.blogg.se/
Kia säger

OJ! Hur lyckades du med det? Här har jag bara fått göra röntgen i Dorotea. :-(

Svar: Har gått hos sjukgymnast och har problem med kotorna i ländryggen, en verkar ha glidit, det är det som ska kollas upp. Är själaglad att jag fick remiss så pass fort då jag har visst känselbortfall och domning/strålning i ett ben som ställer till det när jag tränar. Får ju inte mindre ont av att veta vad felet är, men skulle vara skönt att veta att man iaf inte förvärrar det genom att träna, eller i så fall lägga om träningen om den inte passar...
Therese Bjärstig

2014-05-17 @ 22:20:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: