Pipet från helvetet


 
 
Redan natten mot i går hörde jag
ett envetet pip då jag gick och la mig
för att sova. Men jag var för trött för att
bry mig, och tänkte bara att jag nästa dag
skulle kolla om batteriet i brandvarnaren 
var slut så att det var den som lät
 
Givetvis glömde jag att kolla detta,
så i går kväll när jag lade mig hörde
jag pipet igen. Nu hann jag
bli rejält irriterad.
 
Brandvarnaren var ok, vad var
det då som pep?
 
Jag letade, letade, letade, letade, letade
och letade. Klockan passerade 23.00,
midnatt och klockan 01.00 så var jag arg
som ett bi. Vad f-n var det som piper?!
 
Jag gick från rum till rum och 01.20
så hittade jag äntligen boven i dramat.
 
En kassa apparat på Bogges rum som
låg i kläm och gav ifrån sig pip var 5-7 minut.
 
Kan lova att jag somnade gott sen!
 
...för att vakna någon timme senare av
att Bogge kommer intassande och
att gubben snarkade - suck!
 
Men en skön sovmorgon skulle nog
få mig på bättre humör...
 
Eller?
 
I morse smet pappan i huset iväg tidigt
för en dag på skjutbanan, men nog hann
 hundarna notera att han hade bössan med sig,
så då började de pipa av upphetsning eftersom
 de trodde de skulle få komma ut i skogen...
 
Det var den sovmorgonen.
 
Så nu vill jag inte höra ett pip till i dag!
 
 
Ps. Jag hann läsa ut Jungstedts senaste bok i natt
medan jag letade pipet från helvetet, och den var
helt ok förströelse, rent av spännande :-) Ds.
 



Carolina säger

Hahahaha! Tack för förmiddagens skratt! Hatar också när det piper och man inte vet var det kommer ifrån! Extremt enerverande! Hoppas solen lyser på er i Dorotea i dag också, här ska vi ut och jobba på gården! Ha en fin torsdag!/C

2014-05-29 @ 10:19:44
URL: http://carpia.blogg.se
A säger

När dotter var lien hade hon ett kassaskåp som pep så där. Blev fullkomligt galen innan jag hittade var det pep 😉
Stor kram ❤️

2014-05-29 @ 10:32:44
URL: http://motnyalivet.blogg.se
ansepanse säger

jag får väl skratta? jo, lite skrattar jag :) men samtidigt tycker jag synd om dig, och inte fick du någon sovmorgon heller
Sv: du blev anonym när du skrev kommentaren hos mig, men jag kunde ju av innehållet ändå räkna ut att det var du :)
hoppas att du får en pip-fri dag och att den ändå blir bra, trots att du känner dig mör
kramar till er alla <3

2014-05-29 @ 11:03:30
URL: http://kinaguld.blogg.se
Åsa säger

Usch en dålig natt förstör dagen huvva för allt som låter fel tid fel plats etc Elins Skrållan väckte ju mig flertal nätter medan vi sov i samma rum Skrållan pratade å pratade... Ogillas!

Vi åker strax hemifrån med husvagn, uppdaterar ifall det funkar å om tillfälle ges, annars hörs vi på söndag,
Lycka till på lördag, kram

2014-05-29 @ 11:06:49
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Sanna säger

Men gumman då, får hoppas att du får en underbar dag iaf och ljuden från dessa leksaker är inte en ljuv stämma i öronen =/ Byxorna satt perfekt och du har ju blivit så smal finaste. Önskar dig en toppen dag. kramar i massor

2014-05-29 @ 11:11:28
URL: http://sannassmahjartan.blogg.se/
Farmor. säger

Hahhaa.pip pip på dig.

Svar: Jag lovar att ett åskmoln framstår som trevligt i jämförelse med mig i går natt.. Men en dag i solen har gjort susen för humöret, får hoppas på lika fint i morgon! KRAM KRAM <3
Therese Bjärstig

2014-05-29 @ 12:48:39
Znogge säger

Skönt i alla fall att få en förklaring till det irriterande ljudet! Man kan få spader för mindre ;-)

Kram

2014-05-29 @ 14:38:26
URL: http://znogge.wordpress.com/
Susan säger

Haha....förlåt jag skrattar med kännde så väl igen mig. Hade också en sådan natt för ett par år sedan....var en utav Stellas leksaker som höll på och innan man hittade det....GOOOSCH.

Kramar

2014-06-01 @ 08:09:25
URL: http://susan.itelit.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: