Retsamt

 
 
Fy så retsamt det är med alla dessa nyheter
som släpps den här tiden på året.
 
Är det inte glassar så är det kakor,
fikabröd och choklad...
 
Jag försöker låta bli sådant här på
veckorna, men på helgen så brukar jag
jag fika och äta godsaker.
 
Inför denna helg ligger två nyheter i
mitt kök och väntar på att provsmakas.
 
En ny muffin med apelsin och chokladfyllning
(jag som gillar romerska bågar borde gilla dessa...)
samt en bubblig choklad med caramel fyllning.
 
Singoalla kakor med rabarber och hallon
har vi (barnen + grannbarnen) redan hunnit
testa, och det fick tummen upp och tog
slut i ett nafs!
 
Det fick även Polly i Sean Banan edition.
 
Lokas smaksatta vatten (smakar glass)
råder det mer delade meningar om i
familjen och kommer nog inte att
köpas fler gånger.
 
Så det bästa vore om nyheterna ovan
på bilden inte var särskilt goda... ;-P
 
Har ni testat någon nyhet som ni kan
ge tummen upp/ner så att jag slipper
testa mig igenom alla nyheter på
hyllorna själv?!
 
Dela i så fall med er av era tips eller "undvik detta"
i en kommenta till detta inlägg!



ansepanse säger

jag kan ju lugna dig med att jag inte testat, så testa du vidare vännen, jag kan ju inte göra det
och framför allt njut, njut av det goda
massor av kramar till er alla <3

2014-05-22 @ 10:39:50
URL: http://kinaguld.blogg.se
Josefin säger

Jag såg den där chokladen på affären i helgen och blev såååå sugen, men läste innehållsförteckningen och såg att det var hasselnötter i den. Visst är du också allergisk mot hasselnötter? Men den ser otroligt god ut :) men det är så typiskt att de ska stoppa ner nötter i allt möjligt.
Kramar

Svar: Jasså, är det hasselnötter i?!?! Det lästa jag aldrig, så tur att du skrev det, då slipper jag ju äta den chokladen ;-P TACK!
Therese Bjärstig

2014-05-22 @ 11:01:30
Mamma Mindy säger

God middag söta.Ja det är konstigt att det alltid ska komma massa nyheter denna årstid o man har så svårt att låta bli..Har varit duktig och hållt mig från sötsaker i några dagar men i går när ja skadade mig åt ja lita sötsaker..men de var inte så gott..så det är skönt...hihih..
Detta som du har på bilden ser riktgit gott ut..Ha en fin sommar dag.kram

2014-05-22 @ 11:48:33
URL: http://blondis81.blogg.se
Cissi säger

Kul med nytt men just till sommaren...hmmm nja ;)

2014-05-22 @ 12:31:32
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Ing-Britt säger

God morgon finaste vännen!
Jag har inte smakat nåt utav det du skriver om utom chokladen och den gillade jag inte...var alldeles för sötsliskig för min smak. Därimot gilles nya myslikakor har vi ätit massor av, dom är sååå goda.
Här har vi klarblå himmel och 27g varmt redan nu kl.12:30 så för att springa björnloppet kanske det är att föredra mulet. Kul att Svea är peppad inför loppet, hoppas det går bra för henne. Jag håller tummarna så kan du ge henne en lyckospark från mig :).
Ha de gott, kram Ing-Britt

2014-05-22 @ 12:38:39
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
ansepanse säger

Sv: självklart att jag håller tummarna så att regnet håller sig borta när björnloppet går av stapeln, var roligt att även Bogge vill vara med och få en medalj :)
vilken tur att du upptäckte att den innehåller nötter, tänk om du inte gjort det, du får leta efter andra nyheter att testa tistället :)
här blåser det och är riktigt varmt, molnen börjar hopa sig, kanske att det rentav blir åskregn :(
kramar <3 <3

2014-05-22 @ 12:56:40
URL: http://kinaguld.blogg.se
Sanna säger

Jo då jag fick med honom och han var alldeles slut så jag får hoppas att han följa med ikväll också, annars får jag be storebror vara hemma en stund. Jag håller med jag brukar undvika dessa hyllor på affären. men dock tycker jag man ska unna sig under helgen annars blir det tråkigt tycker jag om man bara ska tänka på vad man äter. Jag har bara svårt att ha gosaker hemma när jag missköter maten eller ätit dåligt för då är jag där tar.. annars brukar det funka ganska bra. Önskar dig en underbar helg och lycka till ikväll och mys. kramar

2014-05-22 @ 13:13:00
URL: http://sannassmahjartan.blogg.se/
Emma säger

Chokladen är riktigt god! Vad jag märkt är det då inga nötter i den, men mest troligt så är det väl spår av nötter.

Svar: Läste nu å det står Hasselnötte som en egen ingrediens + att det kan finnas spå av andra nötter, så det är nog bäst att hålla sig ifrån den :-/ Surt då du skriver att den var god...
Therese Bjärstig

2014-05-22 @ 13:33:42
Linda / CandyGirl säger

Ja men den där lokan som smakade som piggelin var ju spuergod ju.. mums...

2014-05-22 @ 14:49:42
URL: http://www.candygirl.nu/
Åsa säger

Eftersom Du är aktiv, rör Dig så är det ju bara att njuta av go'sakerna med gott samvete, men Du håll Dog från nötter så Du slipper bli dålig.

Jag hoppas Ni har ungefär samma väder som oss, även om det är varmt +20 så är det ju roligare med Björnloppet utan regn.

Har varit till Vilhelmina Osteopaten idag, värsta gången.

Kram

2014-05-22 @ 18:36:51
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Rundamamman säger

Åh, det där är min stora svaghet med, vill alltid testa nyheterna! Jag passade på i helgen och då blev det både ahlgrens glassbilar som jag inte tyckte var någon hit alls så de hoppade jag efter att ha smakat. Pollys med smak av ahlgrens bilar var desto bättre men inget märkvärdigt. Var på jakt efter päron/kaktus-Plopp men inte hittat. Justja, Marabou har en till ny chokladkaka som vi testat, med kex och nån vaniljkräm och den var jättegod!

2014-05-23 @ 08:23:46
URL: http://rundamamman.blogg.se/
Veronica säger

Har smakat den nya lokan och tycker mest dom smakar konstigt. Ingenting jag kommer köpa igen

2014-05-23 @ 09:45:49
URL: http://wallgrenveronica.blogg.se
Mamma Mindy säger

I dag får du ttesta detta på bilden..ska bli skoj att höra resultatet va du tycker om det :) Ha en fin start på helgen..kram kram

2014-05-23 @ 09:47:50
URL: http://blondis81.blogg.se
Susan säger

Den där bubbly caramel vågar jag inte testa. Har sett den men inte köpt den för jag gissar på att jag nog tycker att det är fööör gott;)

Kramar

2014-05-23 @ 12:30:17
URL: http://susan.itelit.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: