1:a advent

 
 
 
Här har det varit full rulle hela helgen!
 
I fredags så skulle vi ut och ära med farmor,
men till vår förvåning håller ortens hotell
stängt på fredagar (!) så det fick bli
snabbmat istället...
 
Vi fick trösta oss med en mysig hemma-
kväll med en massa gott istället ;-)
 
Inte dumt det heller!
 
 
 
 
 
 
I går så var barnen på badkalas,
och sedan så hämtade vi upp kusinerna
som skulle sova över.
 
Barnen beställde våfflor till middag och
sedan lekte de en stund innan höjdpunkten
- när vi tog fram och bäddade sängen.
 
Jag kände mig som Trollmor som lagt sina
elva små troll ;-)
 
De låg så prydligt på rad i den stora uppblåsbara
sängen alla fyra, åt sitt lördagsgodis och fnissade
medan de såg på Bamse.
 
Till nio sov alla barnen, vilket jag tvivlat
starkt på att de skulle göra.
 
I morse hade vi adventmys vid frukosten,
pysslade och lyssnade på julmusik.
 
Men snett efter vi ätit lunch åkte kusinerna hem,
så nu är det tyst och stilla här hemma...
 
Planen är nu att åka hem till byn en sväng,
ta en tur och titta på julskylningen och 
sedan vänta hem pappan i huset
som varit på södern och jagat
vildsvin/rådjur i helgen.
 
Hoppas ni njuter av en fin 1:a advent <3
 
 
 
 



Åsa säger

Låter som Ni haft en bra helg trots M fattas Er, låter spännande med vildsvinsjakt, har ju hört att grisarna kan vara elaka.

Här sitter jag ensam... med två hundar som sällskap,
Elin är hos kompis, hon ska jag hämta kl 15,
J är ute på egna äventyr.

Skyltsöndag å Tomte blir det vid 16tiden, kram

2014-11-30 @ 13:12:18
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Farmor säger

Tack för en mysig fredagskväll.kram till er alla.

Svar: Tack själv <3
Therese Bjärstig

2014-11-30 @ 13:38:41
Ing-Britt säger

Hejsan Finaste!
Låter som om ni haft en väldigt hektisk helg men framförallt mysig. Hoppas ni haft en fin skyltsöndag i byn och att barnen fått träffa tomten. Själv har jag inte haft den minsta julstämning alls, men det ska jag strax råda bot på och ta en mugg glögg och ta en pepparkaka.
Imorgonbitti kommer min bästis hit redan vid åtta och vi ska ha en mysig frukost tillsammans.
Ha nu en fortsatt fin kväll och hoppas Magnus kommit hem efter en lyckad jakt.
Kramar i massor

2014-11-30 @ 19:47:29
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Johanna - Mamma till Leija säger

Så mysigt med alltihop! :)

2014-12-01 @ 11:01:26
URL: http://skuggis.wordpress.com
ansepanse säger

vilken mysig helg du och busisarna <3 haft :)
här klädde vi vår vita plastgran igår, årets tema är blått, åh så fint det blev :) både jag och Maja är riktigt nöjda med den, dock ska vi köpa några fler blå kulor och Maja har tänkt att pyssla till några hjärtan, sådana som man flätar
idag har vi minusgrader, torrt och fint blir det på de ställen jag promenerar med Nemo och Sluggo, det känns riktigt bra
önskar dig och de dina en riktigt bra vecka
ta hand om er <3
massor av kramar

2014-12-01 @ 11:40:55
URL: http://kinaguld.blogg.se
null säger

Det var en konstigt dag att hålla stängt...
Men det låter som ni fick det trevligt ändå :)

Jätte söt lykta!

KRAM

2014-12-01 @ 14:34:38
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Linda / CandyGirl säger

haha.. fyra små.. kul och kanske lite jobbigt.

Vi hade en fin första advent vi med.

2014-12-01 @ 22:57:49
URL: http://www.candygirl.nu/
Mamma Mindy säger

God eftermiddag snäckan..Så fin lukta du har :) ha en fin onsdag söta du.kram kram

2014-12-03 @ 15:54:00
URL: http://blondis81.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: