Dags att byta till dubb

 
 
 
 
I dag var det hög tid att lägga om till
dubb även på skodonen.
 
Barmarksäsongen verkar utan tvekan vara över
och löpskorna är nu placerade på vinterförvaring.
 
Säsongens första runda med icebugsen
avverkades på eftermiddagen då jag nyttjade
30 minuter friskvård. Välinvesterad tid.
 
När jag känner som mest stress så är det
outstanding att få ge sig ut och rensa
tankarna, för mår kroppen bra mår
själen bra :-)
 
Att sitta konstant framför datorn 07.00-16.00
tar på ryggen, så att komma ut och röra sig
gör även under på den fronten.
 
Nu blir det en kopp te och slötittande på
bönderna innan sängen kallar.
 
Jag lägger mig ofta rätt tidigt, för sömn är lika
viktigt som motion för mitt välmående.
 
Ska jag skämma bort mig själv så ser jag
till att få tvåsiffrigt på sömnkontot!
 
 Och nu när ryggen ibland sätter stopp för
både motion och en god sömn så måste jag
erkänna att jag uppskattar de båda ÄNNU mer.
 
När saker inte längre är självklara
får de liksom ett helt annat värde, eller så
är det kanske bara jag som har fått perspektiv
på saker och vad jag värdesätter.
 
Man ska ju bli klokare med åren ;-P
 
 



Sanna säger

Ja en så länge behöver vi inte det här, för här regnar det bara. Får hoppas på bättre väder nere i Stockholm. Jag har inget emot kyla men regn tycker jag inte om.

Så sant de du skriver sömnen är lika viktigt men det är en lyxvara just nu när man inte får sova de man behöver om nätterna.

Hoppas dagen har varit bra och att du får sova bra i natt.

Kram

2014-10-22 @ 20:16:27
URL: http://hemochharmoni.bloggplatsen.se/
linda/candygirl säger

Jag har INTE packat bort mina Asics. Här ska bli sju grader varmt och regn till helgen...

Nästa vecka ska mina nya bugs komma. Kul...

2014-10-22 @ 20:19:43
URL: http://www.candygirl.nu
Åsa säger

Du är klok.

Sömn å motion är viktigt.

Nej vi har inte nån snö.

Go natt å kram

2014-10-22 @ 20:33:01
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Emma säger

Åh fasen så sugen jag är på ett par icebugs. Då kanske man skulle ta sig ut lite i vinter också.

Svar: Slå till, du ångrar dig INTE. Å pröva i butik å beställ sen billigt på nätet *tips* :-D
Therese Bjärstig

2014-10-22 @ 21:14:23
Carolina säger

Svar: Ja! Tänkte också på det när jag läste ditt inlägg! Snacka om att tänka precis likadant precis samtidigt! :) Såg också att du varit ute på en runda med dina Icebugs - måste införskaffa ett par sådana, tänkte på det hela förra säsongen men jag snålade ur då ;)

2014-10-22 @ 21:49:41
URL: http://carpia.blogg.se
Marie Nilsson säger

Här är det bara regn och plusgrader.. Var på valpkurs ikväll, hade lera ända upp till ögonbrynen (hur det nu gick till med den lille hunden)!Längtar tills det fryser till lite i marken.. En liten fråga. Vet att du beställt canvastavlor, vilka gör de bästa? Tänkte göra en Fralle-tavla :-) Ha det gott!! Kram Marie

Svar: Sumopix har jag varit toknöjd med och använt mig av flera ggr. Prövade önskefoto eller om det var via ICA eller vad det var, men då fick jag en vit kant på canvasen som inte var snygg, så då blev jag missnöjd... Så sumopix är mitt tips! Vinterkramar från mig här i norr till dig i lervällingen ;-D KRAM
Therese Bjärstig

2014-10-22 @ 23:22:18
Skorpan och Loppan säger

Jo, dom säger det, fast ibland undrar jag :)
Finns inget bättre än att få komma ut en stund för sig själv. Jag hatar iofs att springa, men en promenad ger samma verkan :)

2014-10-23 @ 07:34:10
URL: http://skorpanloppan.blogspot.it/
farmor. säger

En varm kram till er alla i höstmörkret.♥

Svar: Tack <3 Saknar dig, vet att det finns tid för kaffe och prat om du tittar förbi! KRAMAR
Therese Bjärstig

2014-10-23 @ 08:47:08
Ing-Britt säger

God morgon finaste❣
Här har jag tagit mig en välbehövd sovmorgon innan det är dags för em/kvälls skift på jobbet. Men innan dess hoppas jag hinna ut på en promenad med kameran, denna veckas läxa är fem bilder i svartvitt tagna i olika fototekniker som tex porträtt, landskap, närbild mm. En ny utmaning varje vecka men riktigt kul.
Hoppas du får en bra dag även om du har en stressig period jobbmässigt och att ryggen är snäll mot dig. Snart helg o då får du vila ordentligt, lova mig det ♡
Kramar i massor

2014-10-23 @ 09:35:20
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Jenni säger

Suck, en månad tror jag snart det har gått sedan jag sprang sist. Vet inte hur jags ka hitta tillbaka, får föröska ta mig ut i helgen och ta det i sakta mak bara, räknar inte med att jag kan hålla någon bra hastighet iaf :)

Sova är också något som jag verkligen värnar om, lägger mig tidigt på veckorna! Man behöver det för att funka, iaf jag! :)

Ha en fin dag!
KRAM

2014-10-23 @ 09:36:08
URL: http://sananaolillebror.blogg.se
Emmelie säger

Vi har också 30min friskvård på jobbet, det är verklingen superbra! Som du säger blir man såå trött i knopp och kropp av att sitta framför en dator hela dagarna!

2014-10-23 @ 11:09:59
URL: http://mildarabarber.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: