Höstlov

 
 
Här är det höstlov denna vecka,
och fritids och förskoleverksamheterna
är stängda i dag pga utbildning.
 
Således är busungarna hemma med mig
i dag, och jag försöker jobba så gott det går...
 
Jag hade tänkt ta semester men då
jag är ansvarig för en hemtenta som släpps
till studenterna i dag så måste jag finnas
stand by för eventuella frågor och funderingar.
 
Men det går nog bra för barnen har
lovat att vara snälla ;-)
 
I morgon blir det dock förskola och fritids
igen då pappan är borta och jobbar och jag
har ett forskningsmöte i staden.
 
Mormor rycker ut och hämtar barnen,
guld värt! Så även denna gång löser sig allt <3
 
Jag är så tacksam att jag har en mamma
och svärmor som ställer upp så som de gör
och gör så att logistiken går ihop här hemma.
 
Nu väntar dock en ovanligt mysig
måndagsfrukost med mina busungar!
 
Hoppas att ni får en fin start på veckan,
oavsett om ni är lediga eller inte.



Sara säger

Verkligen guld värt att ha föräldrar och svärföräldrar som hjälper till :)

2014-10-27 @ 10:42:23
URL: http://www.baakochmaat.blogg.se
Åsa säger

Skönt det löser sig med hjälp av Din mor/svärmor.

Har googlat å vitkål morot verkar helt okey för hundar, däremot ost choklad å tomat var big no no kan väl erkänna att Frost äter tomat inte var dag men han äter å båda hundarna älskar ost vilket de får på mackan när vi kvällsfikar :)
Min rottisvovva åt choklad å visst hon fick cancertumörer men knappast därför...

Nu blir det rivna morötter till middag till alla :)

Kram

2014-10-27 @ 11:27:18
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
ansepanse säger

mm, det är fint att du har både din mamma och din svärmor så nära
Sv: vi badade också bastu i lördags :)
Nemo är väl fortfarande ungefär som förut, lite piggare kanske men sover mycket och det är ju bra i och för sig, vi tar små, små promenader med honom, han tycker om att komma ut och röra på sig, verkar pigg då men blir fort trött och hemvägen går sakta, men jag tränar honom på det viset nu
nu ska du få höra något roligt :) jag sa till Maja att det skulle blivit ett bra blogginlägg :)
eftersom Maja jobbar på nätterna brukar jag höra av mig om jag vaknar till, i natt sms:ade jag henne strax före kl 03, som svar från Maja fick jag att det blåser mycket och att hon sett ett nerfallet träd, så skulle jag skriva som svar : "jo, jag hör att det blåser" istället blev det:
"jo, jag gör att det blåser"
uj vad vi båda skrattade när vi i morse träffades vid frukostbordet
önskar er alla en bra vecka
många kramar till er alla och några extra sådana till busisarna <3
Nemo hälsar också och tackar

2014-10-27 @ 11:43:24
URL: http://kinaguld.blogg.se
Lilla Malin säger

Skönt att få lite hjälp från olika håll! Hoppas de sköter sig idag då så det inte blir några problem med tentan :)

Znogge säger

Så skönt att du har nära och kära som kan hjälpa till med logistiken! Det är verkligen guld värt :-)

Kram

2014-10-27 @ 15:20:45
URL: http://znogge.wordpress.com/
Ing-Britt säger

Hejsan vännen!
Hoppas du haft en bra dag med barnen och att du fick jobba lite i förmiddags. Varmbad lät riktigt mysigt, det skulle allt jag oxå gilla...brukar annars tycka att badhus alltid är kalla.
Här har vi oxå höstlov och Tilda har varit väldigt uttråkad redan nu första dagen...undrar hur det ska sluta...imorgon är hon även hemma själv hela dagen då jag & T jobbar och Evelin åkte till sin pojkvän nu på em och kommer inte hem förens imorgon kväll...första natten hos killen och gissa om mamma i huset är nervös, höll nästan på och börja gråta när hon skulle åka :).
Nej nu lär jag packa ihop och åka på fotokursen, ha en fin kväll.
Kramar i massor <3<3<3

2014-10-27 @ 16:16:40
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Life of Johanna säger

Hoppas de var snälla hela dagen! :)
Och skönt med en mamma och svärmor som kan ställa upp :) Mina föräldrar bor 10mil från oss, men far är pensionär och min mor kommer snart bara jobba 25% så de kommer kunna stötta en del, sen bor Eriks föräldrar bara 1,5mil bort och kan också stötta, guld värt! :)

2014-10-27 @ 17:32:29
URL: http://lifeofjohanna.se
Camilla säger

Är verkligen värdefullt att kunna få hjälp av släktingar! Hade aldrig grejat att bo alltför långt ifrån mina föräldrar, de har varit till så mycket hjälp!

MMm, ja man blir verkligen fundersam när en blogg bara upphör/slutar uppdateras. Särskilt när personen inte heller finns på instagram (vad jag vet) och man inte har nån mailadress heller så man kan maila o fråga.

2014-10-27 @ 20:11:16
URL: http://radhuslivet.blogg.se
cecce säger

Hoppas allt gått bra idag och att du fått gjort det du skulle:-)
Här har vi också lov och i morgon kommer kusinen från Göteborg hit för att spendera delar av lovet här! Har ju lyckan att också ha lov. En av fördelarna med att var lärare:-)

Lycka till i morgon!

Kram Cecce

2014-10-27 @ 21:19:29
URL: http://www.ceccesblogg.se
Johanna - Mamma till Leija säger

Hoppas ni får ett mysigt höstlov! Kram

2014-10-28 @ 06:55:16
URL: http://skuggis.wordpress.com
Åsa säger

Antar Du är på väg eller till åker redan i Umeå.

Jag hoppas körningen gått bra å inga vilda djur varit på vägen, minns ju den där påkörda renen Du fick hjälpa för nått år sedan.

Ikväll disco på UG för Elin.

Ha en fin tisdag, kram

2014-10-28 @ 08:03:08
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Susan säger

Även här är det höstlov...det gillar vi=)

Kramar

2014-10-30 @ 10:04:16
URL: http://susan.itelit.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: