Utan måsten

 
 Vad som är frost eller lav/mossa är inte det lättaste att urskilja.
 
 
 Idag är det en dag utan måsten.
 
 Ingen tidig morgon för älgjakt, inget jobb
och inga barn hemma...
 
Gubben har åkt och jagat och jag är själv
hemma och tänker inte göra annat
än att ta reda på det älgkött som
styckades i går.
 
Tror även jag ska unna mig en springtur
med peppande musik i lurarna.
 
 
 
 Vi är många som suttit i detta älgtorn, bland alla initialer så hittade
jag mina egna TA från den tid då jag hette Andersson :-)
 
 
 Barnen är och myser hos moster, morbror och kusinerna.
Jag ska hämta dem efter lunch någon gång för att istället
skjutsa mina busar till farmor och farfar i jaktkojan.
 
Det är ovanligt tomt då man inte har dem
hemma, men vi passade på att "gå i byn" i går kväll
och dricka kaffe, något vi är allt för dålig på annars.
 
Super roligt! Det hör liksom inte till vanligheterna
att man i lugn och ro kan prata och vara borta
trots att klockan passerat nio...
 
Här väntar nu morgonkaffet,
och bara det blir bra ljus så ska jag ta och
fota Lurans julpryl som hon fick med sig från
Blomster sist vi var där!
 
 
 



Frida - Vita villan säger

Så härligt det är med en hel dag utan måsten!
Vi hade bara ett kalas inplanerat idag, men som vi tyvärr fick tack nej till eftersom Idun kräktes tidigt imorse. Pigg och glad förövrigt, så jag håller tummarna att det inte är något värre på gång. Så det blir en lugn dag för oss.
Härligt att vara barnfri en stund. Även om man saknar dem så är det nog lite nyttigt att kunna vara ifrån varandra lite också.
Ha en fin helg!
Kram!

2014-10-18 @ 08:36:36
URL: http://fridsingen.blogspot.com
Johanna - Mamma till Leija säger

Så skönt med en lugn dag för er själva! Ja, det gäller att passa på medan man kan :) Önskar er en trevlig helg! Kram

2014-10-18 @ 08:53:22
URL: http://skuggis.wordpress.com
Ing-Britt säger

God morgon finaste!
Men du vad skönt med en sån morgon...alldeles ensam och en hel dag utan måsten...det finns väl inget en småbarnsförrälder uppskattar mer :).
Vilka härliga frostbilder du har tagit, här hade vi oxå frost i morse då det var 2 minus när jag for.
Ser nu fram mot att få se vad Luran fixat sig för pyssel.
Ha en fortsatt fin dag vännen, kramar i massor

2014-10-18 @ 09:16:16
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
ansepanse säger

det låter som en härlig dag :) och så väntar jag med spänning på Lurans "julpryl" :)
Sv: Nemo han tror att han kan mer än han egentligen kan, jag måste vara en bromskloss :)
kramar till er alla <3

2014-10-18 @ 11:06:33
URL: http://kinaguld.blogg.se
Cissi säger

Jag förstår känslan av "tomt&tyst", men något dyngeller någon helg ibland är faktiskt inte så dumt ;)

Jätte fina mössor, något hon kanske borde extra knäcka med :D

KRAM

2014-10-18 @ 11:30:26
URL: http://cissileandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: